farsi beauty

بهترین خوراکی ها و مواد غذایی برای کاهش وزن و تناسب اندام

رژیم غذایی

چاقی یکی از عوامل مهم و زمینه ساز بیماری های مختلف می باشد، رژیم غذای متناسب در کنار ورزش و دیگر عوامل لاغر کننده موضوع بسیار مهمی می باشد که لازمه توجه خاصی است.

همچنین آگاهی از تاثیر مواد خوراکی بر روی بدن و تاثیر آن بر روی چاقی یا لاغری موضوعی است که می تواند برای شما مفید باشد.

اطلاع از این نوع خوراکی ها در دو جهت مفید است:

  1. مصرف آن موجب کمک به اشخاصی که می خواهند وزن کم کنند می کند.
  2. عدم مصرف آن به افرادی که نمی‌خواهند لاغر تر از وضع موجود شوند کمک می‌کند.

در این مقاله آموزشی به شما عزیزان 14 نوع مواد خوراکی لاغر کننده را معرفی می کنیم تا از چاقی مزمن و اضافه وزن خلاص شوید و بتوانید به راحتی وزن کم کنید.

1. پنیر کاتیج:

این پنیر حاوی مقدار قابل توجهی لوسیون است، تحقیقات نشان می دهد این پنیر با مقدار پروتئینی که دارد می تواند به کاهش وزن کمک به کاهش وزن می کند همچنین این پنیر حاوی قند اضافی نیست و برای افرادی که به کنترل قند خون خود توجه بالایی دارند مفید است.

2. حبوبات:

لوبیا و حبوبات از آنتی اکسیدان غنی هستند و در کاهش وزن کمک بسیار زیادی می کنند، حبوبات حاوی فیبر هستند و تاثیر مثبتی روی سیری و بهبود طبیعی وزن دارند. البته نباید در مصرف این مواد غذای زیاده روی کرد.

حبوبات

3. ماهی ها و غذاهای دریایی:

مصرف ماهی ها و جانوران دریایی که حاوی پروتئین بالایی هستند می توانند در روند کاهش وزن کمک بسیار زیادی داشته باشند، این غذاها در کنترل کالری بدن موثرند همچنین به سلامت قلب، پوست و مو، کبد و دیگر ارگانهای بدن کمک شایانی می کنند و سرکوب کننده اشتهای کاذب می باشند، ولی بهتر است آنها را بصورت پخته، کبابی یا گریل مصرف کنید.

4. ادویه ها و گیاهان:

گیاهان و ادویه های معطر می توانند در کم کردن کالری به شما کمک کنند، ادویه های گرم مانند زنجبیل و فلفل کاین در کاهش اشتها تاثیر زیادی دارد، همچنین گیاهان و ادویه های مختلف به متابولیسم بدن کمک بسیار زیادی می کند که این امر موجب کاهش وزن می گردد.

5. کینوا:

این دانه ها در آمریکای جنوبی کشت می شوند، این ماده اثر سیر کنندگی بالایی دارد و بدون گلوتن است. کینوا به کنترل اشتهای زیاد و کاذب بسیار کمک می کند و گزینه متناسبی برای کاهش وزن می باشد.

6. سرکه سیب:

تحقیقات نشان می دهد مصرف سرکه نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه قند خون را به خوبی کنترل می کند، اسید استیک با تخمیر برخی مواد مانند انگور، خرما و سیب به وجود می آیند، این نوشیدنی بدون کالری بوده و برای لاغری سالم بسیار مفید است.

سرکه سیب

7. کاهو و سالادهای متنوع:

در تمامی رژیم های لاغری کاهو و سالاد به خوبی نقش پر رنگی را ایجاد می کنند، سالاد دارای فیبر و میزان بالایی آب است، این امر می تواند در آبرسانی بدن نیز موثر باشد، بنابراین برای لاغری سالم کاهو و صیفی جات را در برنامه روزانه خود اضافه کنید.

8. تخم شربتی و تخم کتان:

این نوع تخم ها با وجود ریز بودن خود مزایای زیادی برای سلامتی دارند، این خوراکی دارای ویتامین های زیادی همچون کلسیم، روی، فیبر، آهن، پروتئین و.. می باشد و می توانید آن را در سالاد و شربت های مختلف مصرف کنید.

9. چای:

چای یک نوشیدنی معروف و لذت بخش است که در کشور عزیزمان رواج دارد، پلی فنول ها که ترکیبات زیست فعالند درون چای وجود داشته و موجب چربی سوزی و کم کردن کالری می شود.

چای سبز یکی از انواع چای به عنوان یک نوشیدنی معروف لاغر کننده می باشد. اما باید توجه داشته باشید مصرف زیاد چای در هر نوع برای افرادی که دچار کم خونی هستند توصیه نمی گردد‌.

چای سبز

10. انبه:

انبه یک منبع عالی برای کاهش قند خون و چربی می باشد، میوه انبه حاوی پتاسیم و فیبر، ویتامین A و C است که به طبیعی شدن BMI بدن یا شاخص توده بدنی کمک بسیاری می کند.

11. تخم مرغ:

تخم مرغ یک وعده کامل برای صبحانه بوده و حاوی ویتامین هایی مانند ریبوفلاوین و سلنیوم می باشد، این ترکیبات باعث کاهش وزن  و همچنین کاهش اشتها می باشد، تخم مرغ را بهتر است پخته و با روغن زیتون مصرف کنید.

12. سیر:

سیر موجب افزایش ایمنی بدن می شود، سیر باعث چربی سوزی فوق العاده و کاهش وزن شده همچنین می تواند در روند سلامتی شما موثر باشد.

سیر

13. لیمو:

مصرف آبلیمو و لیموی تازه یک راه موثر برای کاهش وزن است، همچنین لیمو به هضم و تسهیل دستگاه گوارش کمک زیادی می کند.

14. قهوه:

مصرف قهوه به دلیل وجود ترکیبات فعال و کافئین می تواند موجب لاغری شود، این ماده اگر در هنگام صبح با آبلیمو ترکیب شود می تواند موجب لاغری و چربی سوزی بالا شود.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب