farsi beauty

خواص چای تایلندی (آیس تی تایلندی) مقوی و خوشمزه + طرز تهیه

چای تایلندی

در مورد چای تایلندی چه می دانید؟

این چای حاوی شیر، ادویه، هل، تمر هندی، چای سیاه و انیسون ستاره ای می باشد که طعمی متفاوت و مایل به خاکی دارد.

خواص چای تایلندی

خواص چای تایلندی برای بدن اثبات شده است و طبق تحقیقات ما می تواند به عنوان یک ترکیب گیاهی قوی سلامتی بدن را بهبود دهد و با مشکلات بدن مبارزه کند.

نام دیگر این چای چیست؟

اسم دیگر چای تایلندی آیس تی تایلندی می باشد که بعضی از افراد آن را به این نام می شناسند، این نوشیدنی محبوب به دلیل داشتن ادویه هایی مانند دانه تمر هندی، انیسون ستاره ای و هل رنگ قرمز مایل به نارنجی دارد و به دو صورت داغ یا سرد سرو می شود.

چای تایلندی

خواص چای تایلندی برای ارگان های داخلی بدن

1. جلوگیری از قند یا دیابت

طبق تحقیقات به اثبات رسیده است که این چای می تواند از بیماری دیابت جلوگیری کند و به دلیل آنتی اکسیدان های قوی سطح انسولین بدن را متعادل می کند.

2. کاهش وزن

خواص چای تایلندی بر روی کاهش وزن نیز به اثبات رسیده است، این چای به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و پلی فنول ها می تواند چند برابر چای سبز لاغر کننده باشد و سیستم ایمنی را تقویت کند.

3. ضد التهابات

مصرف چای تایلندی به صورت سرد یا گرم می تواند به کاهش التهابات بدن کمک کند.

4. ضد سرطان

همانطور که درباره خواص چای تایلندی مطلع شدید، این چای دارای آنتی اکسیدان است بنابراین با رادیکال های آزاد بدن مقابله می کند و به دلیل داشتن تی فلاوین و تی روبیگین از بدن در مقابل سرطان ها محافظت می کند.

«جالب است بدانید»

طبق تحقیقات متخصصین ما چای تایلندی میکروبیوم رود را افزایش می دهد و موجب سلامت روده ها می شود، همچنین برای سلامت مغز مفید است و می تواند از بیماری پارکینسون و آلزایمر جلوگیری کرده و استرس اکسیداتیو را کاهش دهد.

چای تایلندی

مواد مغذی درون چای تایلندی را بهتر بشناسید

در چای تایلندی پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و چربی سدیم، شکر، آهن و کلسیم یافت می شود، این چای حاوی کافئین است و ممکن است مقدار کافئین آن متفاوت باشد.

خواص چای تایلندی به همراه ادویه های داخلی آن

انیسون ستاره ای و هل موجود در این چای می تواند خواص بیشتری را برای بدن ایفا کند، هل به طور کلی برای بدن مفید بوده و خاصیت ضد ویروسی و تنظیم کننده فشار خون را دارد، همچنین می تواند موجب کاهش سطح تری گلیسیرید خون شود و دیابت را بهبود دهد.

انیسون ستاره ای نیز نوعی گیاه با خواص آنتی باکتریال می باشد که ضد قارچ و ضد التهاب است و با آنفولانزا مبارزه می کند، این داروی ضد التهاب به عنوان یک آنتی باکتریال قوی در طب سنتی شناخته می شود.

تمر هندی موجود در این چای موجب رشد میکروبیوم های مفید و بهبود عملکرد پلی بیوتیکی مثل ضد التهاب، حفظ سد روده و ضد چاقی دارد.

طرز تهیه چای تایلندی سرد

برای بهره گیری بهتر از خواص چای تایلندی و آماده سازی این چای نیاز به مواد لازم دارید که بتوانید با آن مراحل را به ترتیب انجام دهید.

مواد لازم برای تهیه چای تایلندی سرد:

  • حل دو عدد
  • بادیان رومی یک تکه
  • چوب دارچین یک دوم چوب
  • تمرهندی یک دوم فنجان
  • دانه وانیل چند عدد
  • عصاره بادام یک چهارم قاشق چای خوری
  • آب جوش یک فنجان
  • شکر یک قاشق غذاخوری
  • شیر نارگیل یا شیر پرچرب دو قاشق چای خوری
  • برگ نعنا برای تزیین

چای تایلندی

مراحل آماده سازی چای تایلندی به صورت سرد

ابتدا بادیان رومی را به همراه چای، هل، چوب دارچین، دانه وانیل و تمرهندی به همراه عصاره بادام برای 5 دقیقه در آب جوش بخیسانید، سپس چای را از یک صافی رد کرده و شیر غلیظ و شیرین را با شکر مخلوط کنید و تا جایی هم بزنید که شکر حل شود، سپس آن را با یخ پرکنید و چای را روی یخ بریزید، به صورتی که فضا برای شیر پرچرب باقی بماند، اکنون یک قاشق شیر تبخیر شده توی لیوان ریخته و لیوان ها را با برگ نعناع تزیین کنید.

در آخر می توانید برای سرد شدن بیشتر مواد را در یخچال قرار دهید، اگر می خواهید این چای را به صورت گرم می کنید یخ را حذف کرده و به جای آن از شیر داغ و آب جوش استفاده کنید.

آیا رنگ خوراکی چای تایلندی بر روی خواص چای تایلندی تاثیر گذار است؟

در حقیقت رنگ های خوراکی درون این چای رنگ دانه هایی هستند که برای بهبود ظاهر غذا از آنها استفاده می شود، بر اساس یک باور قدیمی افراد معتقد بودند رنگ قرمز با سلامتی در تضاد است و ممکن است در حیوانات ایجاد سرطان کند.

آنها بر این باور بودن در چهار رنگ زرد 5، زرد 6، قرمزد40 و آبی 1 ممکن است واکنش هایی برای بدن ایجاد کند، در حالیکه طبق تحقیقات ما رنگدانه های این چای بعد از تحت آزمایش قرار گرفتن نشان دادند که هیچ گونه ضرری برای بدن ندارند و از آنها در هر برخی از ایالات های متحده نیز استفاده می شود.

پس رنگدانه چای تایلندی نمی تواند روی خواص آن تاثیر منفی بگذارد.

آیا قند چای تایلندی در افراد دیابتی موجب بالا رفتن سطح قند خون بدن می شود؟

اگر بخواهید به طور کامل و با رسپی اصلی این چای را درست کنید حدود 6 قاشق چای خوری قند یا شکر نیاز دارد، این دستورالعمل برای افرادی که می خواهند مصرف قند خود را کمتر کند می تواند محدود تر شود و شما می

توانید این قند را کمتر درون چای بریزید.

تحقیقات ما نشان می دهد چای تایلندی حاوی 50 درصد قند توصیه شده روزانه را در یک وعده فراهم می کند و مرکز پیشگیری از بیماری ها CDC گزارش می دهد که مصرف بیش از حد قند در نوشیدنی ها ممکن است باعث افزایش وزن، دیابت نوع 2 و چاقی شود؛ بنابراین قند این چای نباید بیشتر از 6 قاشق چای خوری باشد و اگر دوست ندارید این میزان قند به بدن شما برسد آن را کمتر کنید.

چای تایلندی

درست است که میگویند چای تایلندی برای بیماری آرتریت مفید است؟

بله، طبق تحقیقات ما مشخص شده که تمر هندی موجود در این چای که اضافه کردن آن برسه به طور اختیاری می باشد، می تواند جایگزین خوبی برای ترکیبات تزریقی بیماری آرتریت باشد.

مصرف این چای سلامت روده را افزایش می دهد؟

بله آنتوسیانین، ویتامین C، کارتونید ها و فلاونوئید های موجود در این چای برای عملکرد دستگاه گوارش مفید هستند و می توانند اثرات مثبتی بر روی باکتری های روده داشته باشند.

مصرف این چای سطح تری گلیسیرید را کاهش می دهد؟

خواص چای تایلندی بر روی کاهش سطح انسولین و تری گلیسیرید خون نیز مشخص گردیده است و طبق تحقیقات ما مصرف آن می تواند تری گلیسیرید خون را متعادل کند و قند را کاهش دهد.

آیا می توان در این چای از خامه نیز استفاده کرد؟

بله اگر شما دچار چربی بدن یا چربی دور قلب نیستید می توانید از این چای استفاده کنید.

عوارض مصرف چای تایلندی به چه صورت است؟

همانطور که ذکر شد چای تایلندی میزان قند خون را افزایش می دهد و ممکن است برای افراد دیابتی مضر واقع شود پس باید در مصرف آن اعتدال را رعایت فرمایید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب