farsi beauty

عوارض و خواص هلیله سیاه را بدانید!

هلیله سیاه

هلیله سیاه چیست؟

هلیله سیاه نام دارویی است که به عنوان یک اکسیر جوانی از آن یاد می شود. هلیله سیاه نام های دیگری هم دارد که به شرح زیر است:

  • هاری تاکی
  • هلیله کابلی
  • هلج
  • هلیله سبز

چند نوع هلیله داریم؟

در حقیقت هلیله سه نوع است؛ هلیله سبز رنگ، زرد رنگ و سیاه رنگ، همچنین در طب سنتی طبع هلیله سیاه را گرم و خشک می دانند.

هلیله سیاه چه مواد معدنی و ویتامین هایی را شامل می گردد؟

هلیله سیاه سرشار از پلی فنول، آنتی اکسیدان، فسفریک اسید، سوکسینیک اسید، تانن، شیکیمیک اسید و کوئینیک اسید می باشد.

هلیله سیاه

هلیله سیاه چه خواصی برای بدن دارد؟

هلیله سیاه خواص زیادی برای چشم ها، بلغم، پوست، رحم، موهای سر و لاغری دارد، در حقیقت از هلیله سیاه به عنوان یک ماده معجزه گر یاد می‌شود که می‌خواهیم در ادامه به خواص هلیله سیاه برای هر کدام از اندام های بدن به صورت جداگانه بپردازیم:

1. هلیله سیاه برای رفع بلغم

بلغم یکی از اخلاط چهارگانه بدن است که طبعی سرد و تر دارد، زیاد شدن این طبع در بدن باعث چاقی و اضافه وزن اندام می گردد و موجب می شود مغز عملکرد خود را به درستی انجام ندهد، از آنجایی که هلیله سیاه دارای خاصیت گرم کنندگی بدن است و تبعی خشک و گرم دارد برای دفع بلغم بسیار مناسب است، بدین منظور باید هر روز به صورت ناشتا کمی از هلیله سیاه را میل کنید تا هم بلغم از اندام های شما دفع شود و هم سردی معده شما از بین برود.

2. هلیله سیاه برای رفع مشکلات موهای سر

سفیدی موهای سر با مصرف هلیله سیاه به تعویق می افتد، برای آن که موهای تان سفیدی زودرس نداشته باشد روزی یک یا دو عدد هلیله سیاه را میل کنید، از هلیله سیاه به عنوان روغن مو هم استفاده می‌شود که یک درمان کامل برای شوره سر و ریزش مو است؛ این روغن موجب افزایش گردش خون در سر می شود و ریشه های مو را تقویت می کند این امر پرپشتی موها را تضمین می کند و موجب می شود که باکتری و قارچ ها نتوانند به موها نفوذ کنند، برای درمان شپش موی سر هم از هلیله سیاه استفاده می کنند.

3. هلیله سیاه برای رفع اختلالات پوستی بدن

هلیله سیاه یک آنتی باکتریال قوی است، از هلیله سیاه به عنوان یک داروی ضد التهاب و رفع کننده جوش و آکنه استفاده می کنند، کافیست این عصاره را روی صورت خود بمالید و پس از 15 دقیقه آن را با آب سرد بشویید، شما می توانید مقداری از هلیله سیاه را با شیر مخلوط کنید و آن را روی صورت اعمال کنید توجه داشته باشید هلیله سیاه تیرگی اطراف چشم هم درمان می کند، اگر زیر چشمان تان سیاه است این ماده را با گلاب مخلوط کرده و آن را پس از خمیری شدن به دور چشم بمالید.

4. خواص هلیله سیاه برای رحم بانوان

هلیله سیاه می تواند عفونت های واژینالی و دردهای رحمی را به خوبی کنترل کند، همانطور که ذکر شد هلیله سیاه آنتی باکتریال است و می‌تواند التهابات رحمی را از بین ببرد، می‌توانید هر شب مقداری از هلیله سیاه را با آب جوش مخلوط کرده و میل کنید.

5. هلیله سیاه برای تقویت چشم ها

اشخاصی که دچار مشکلات چشمی هستند می توانند چشمان خود را با آب هلیله سیاه شسته شو دهند، بدین منظور باید هلیله سیاه را از یک شب قبل خیس کنید و روز بعد چشم ها را با آن بشویید، این امر باعث افزایش نور چشم می شود و خاصیت های ضد التهابی و تسکین دهندگی برای چشم ها دارد.

6. هلیله سیاه و لاغری اندام

اگر از تناسب اندام برخوردار نیستید و دچار اضافه وزن هستید هلیله سیاه می تواند ترشح صفرا را بیشتر کند و موجب چربی سوزی در بدن شود، هلیله سیاه و مصرف اصولی آن می‌تواند به لاغری و تناسب اندام کمک کند.

هلیله سیاه

معجزه رازیانه و هلیله سیاه

در این فصول که سرماخوردگی و آنفولانزا به شدت زیاد می شود کافیست هلیله سیاه را با رازیانه مخلوط کنید و مصطکی به وجود بیاورید!

مصطکی چیست؟

مصطکی همان داروی امام کاظم است که در فصل زمستان و تابستان از آن استفاده می شود، دو ماده اصلی مصطکی هلیله سیاه و رازیانه است که در فصول مختلف گیاهان دیگری را هم به آن می افزایند.

مصطکی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و می تواند برای تمامی ویروس ها، آنفولانزا ها، مشکلات خونی مانند ایدز، جلوگیری از متاستاز سرطان، انرژی بدن و غیره مفید باشد.

عوارض هلیله سیاه چیست؟

اگر باردار هستید به طور کامل مصرف هلیله سیاه را قطع کنید چون این دارو می تواند شیر مادر را کاهش دهد همچنین افرادی که دچار دیابت و سندروم متابولیک هستند نباید از این ماده استفاده کند.

استفاده بیش از حد از هلیله سیاه موجب اسهال و مشکلات گوارشی مانند گاز معده و نفخ می شود.

افرادی که در دوران قاعدگی به سر می‌برند و دوران قاعدگی سختی را پشت سر می‌گذارند نباید از هلیله سیاه مصرف کنند.

اگر قرار است جراحی داشته باشید تا دو هفته قبل از جراحی نباید هلیله سیاه را مصرف کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب