farsi beauty

سفید کردن دندان به روش های خانگی و پزشکی

سفیدی دندان 4

دلیل زرد شدن دندان چیست؟

یکی از مشکلاتی که افراد در ظاهر درگیر آن شده اند زرد شدن دندان ها است. دندان ها با گذشت زمان و با خوردن بعضی خوراکی ها به مرور زمان تغییر رنگ می دهند، البته این زرد شدن بستگی به جنس دندان نیز دارد. برخی افراد با انجام بسیاری از روش ها می توانند دندان های خود را سفید کنند. ما قصد داریم در ادامه شما را با چندین روش سفید کردن دندان آشنا کنیم تا برای سفید کردن دندان و زیبا نشان دادن آن ها از این روش ها استفاده کنید.

در این بخش می خواهیم بگوییم که چندین عوامل وجود دارد که باعث می شود رنگ دندان ها به مرور زمان زرد شوند.

  1. اگر به طور مرتب به دندان های خود مسواک نزنید و از نخ دندان استفاده نکنید باعث می شود دندان ها بعد از مدتی رنگ سفید خود را از دست می دهند و زرد می شوند.
  2. زرد شدن دندان می تواند به خاطر مصرف برخی از مواد خوراکی شود. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از چای، نوشابه و برخی از نوشیدنی های صنعتی به طور مداوم استفاده می کنید باید گفت که بعد از گذشت زمان ممکن است دندان های شما زرد شوند.
  3. برخی افراد از دخانیات استفاده می کنند، مصرف دخانیات باعث می شود که دندان ها به مرور زمان تغییر رنگ دهند و زرد شوند. اگر شما جز این افراد هستید توصیه می کنیم که از مصرف دخانیات جلوگیری کنید.
  4. دهان شویه هایی وجود دارد که به دلیل داشتن کلرهگزیدین و سایر پیریدینیوم کلراید باعث زردی دندان می شود. سعی کنید هنگام استفاده دهان شویه حتما به ترکیبات آن توجه کنید.

4 روش سفید کردن دندان

روش هایی وجود دارد که می توانید با مراجعه به دندانپزشک دندان های خود را سفید کنید و از لبخند خود لذت ببرید.

روش ونیز لمینت

در این روش با استفاده از لایه های نازک سرامیکی تمامی عیب و نقص دندان را می پوشانند. روش ونیز لمینت باعث از بین رفتن رنگ زرد دندان نمی شود بلکه زردی رنگ دندان را می تواند مخفی کند. از این روش فقط برای مخفی کردن رنگ زرد دندان استفاده می شود و هزینه این روش به نسبت روش های دیگر مناسب است.

روش باندینگ

این روش مانند لمینت است تنها تفاوت آن با لمینت می تواند استفاده از لایه های پوشش روی سطح دندان باشد. در روش لمینت از لایه های سرامیکی استفاده می شود اما در روش باندینگ از رزین کامپوزیت استفاده می کنند.

روش روکش

اگر می خواهید نقص دندان خود را که می تواند ترک خوردگی و تغییر رنگ باشد بپوشانید می توانید از روش روکش دندان استفاده کنید. در روش روکش با استفاده از محافظ و روکش سرامیکی سطح دندان رو پوشش می دهند و رنگ آن به رنگ طبیعی خود در می آید. این روش بهتر از دو روش بالا است اما از لحاظ هزینه، این روش هزینه بالایی نسبت به روش لمینت و باندینگ دارد. از روش روکش بیشتر در زمان عصب کشی دندان برای پوشش سطح دندان استفاده می کنند و این روش می تواند بر افزایش عمر دندان تاثیر زیادی بگذارد.

روش بلیچینگ

یکی بهترین روش هایی که برای سفید کردن دندان استفاده می شود روش بلیچینگ است. در این روش پزشکان با استفاده از یک ژل پراکسید برای سفید کردن دندان استفاده می کنند. زمانی که از این روش برای سفید کردن دندان استفاده می کنید باید حتما به این نکته توجه کنید که مراقب دندان های خود باشید و سعی کنید از عواملی که باعث زرد شدن دندان می شود، خودداری کنید. این روش ماندگاری خوبی دارد و اگر از این روش استفاده کنید هیچ گونه حساسیتی به مینای دندان وارد نمی کند.

سفیدی دندان3

روش های خانگی برای سفید کردن دندان

برای سفید کردن دندان علاوه بر روش های پزشکی، روش های خانگی نیز وجود دارد. شما خودتان می توانید با استفاده از روش های خانگی دندان های خود را سفید کنید. این روش ها شامل موارد زیر است:

استفاده از نوارهای سفید کننده دندان

برخی از سفید کننده ها هستند که مانند نوار می مانند. از این نوارها برای سفید کردن دندان استفاده می کنند. نوارهای سفید کننده به دلیل داشتن پراکسید می توانند لکه های روی دندان را از بین ببرند.

استفاده از خمیرهای سفید کننده برای دندان

شوینده های بهداشتی وجود دارد که برای سفید کردن دندان استفاده می شود. این خمیرها شاید دندان ها را نتوانند به خوبی سفید کنند اما بعد از سفید کردن دندان هایتان می توانید از این شوینده و خمیرها استفاده کنید.

سفید کردن دندان با استفاده از روغن های گیاهی

در بین روغن های گیاهی، روغن هایی وجود دارند که به سفید کردن دندان کمک می کنند. این روغن ها باکتری ها و عفونت های دندان را از بین می برد و می تواند سفید کند. فقط به این نکته توجه کنید که حتما به دندان های خود در کنار استفاده از این روغن ها مسواک بزنید.

استفاده از سرکه سیب برای دندان

برای سفید کردن دندان می توانید گزینه سرکه سیب را انتخاب کنید. اگر سرکه سیب را به مدت سه دقیقه در دهان نگه دارید به سفید شدن دندان خود می توانید کمک زیادی کنید و همچنین باعث از بین بردن باکتری و عفونت دندان ها می شود.

استفاده از جوش شیرین برای سفید کردن دندان

یکی از روش های خانگی سفید کردن دندان استفاده از جوش شیرین است. برای سفید کردن دندان با این روش می توانید جوش شیرین را در آب حل کنید و با نگه داشتن آن در دهان تیرگی های دندان و لکه ها را می توانید از بین ببرید.

استفاده از کیت های خانگی

برای سفید کردن دندان می توانید از روش کیت های خانگی استفاده کنید. برای این کار با مراجعه کردن به پزشک می توانید تری همراه با قالب تهیه کنید و با استفاده از ژل سفید کننده برای سفید کردن دندان مورد استفاده قرار بدهید.

استفاده از ریحان

ریحان از آن دسته گیاهانی است که برای جلوگیری از خونریزی دندان تاثیر زیادی دارد. شما می توانید برای استفاده از این روش برگ ریحان را با پوست پرتقال مخلوط کنید و آن را بر روی دندان های خود بمالید.

استفاده از پوست موز برای سفید کردن دندان

استفاده از پوست موز می تواند یکی از روش های خانگی برای سفید کردن دندان است. پوست موز به دلیل داشتن پتاسیم و منیزیم تاثیر زیادی در سفید کردن دندان دارد. در این روش لازم است که مسواک بزنید و بعد از آن پوست موز را روی سطح دندان قرار دهید و به مدت ۲ دقیقه روی دندان های خود بمالید. شما می توانید این روش را تکرار کنید و تاثیر آن را بعد از مدتی ببینید.

استفاده از زردچوبه

برای استفاده از این روش می توانید زردچوبه را با کمی آب مخلوط کنید و روی مسواک خود بزنید. با استفاده از خمیر زردچوبه می توان به سفید شدن دندان کمک کرد. شاید استفاده از زردچوبه در ابتدا بد به نظر بیاید و شما فک کنید که دندان های شما زرد شده است اما با مسواک و خمیر دندان متوجه می شوید که اصلا چنین نیست.

استفاده از نمک برای سفید کردن دندان

برخی از افراد از نمک برای سفید کردن دندان استفاده می کنند. اگر می خواهید از این روش استفاده کنید حتما این نکته را مورد توجه خود قرار دهید که به هیچ وجه نمک را روی مسواک خود نریزید زیرا این روش به مرور زمان به مینای دندان آسیب می زند و باعث زرد شدن دندان می شود. برای استفاده از این روش بهتر است نمک را در آب حل کنید و با استفاده از آب نمک دندان های خود را مسواک بزنید. نمک باعث می شود که باکتری ها و عفونت های داخل دهان از بین برود و به استحکام دندان کمک زیادی می کند.

سفید کردن دندان با استفاده از آبلیمو و جوش شیرین

برای استفاده از روش آبلیمو و جوش می توانید یک قاشق چای خوری خوش شیرین و آبلیمو را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری به دست آید. بعد از دست کردن این خمیر بهتر است آن را به مدت دو دقیقه روی دندان های خود قرار دهید. حتما این نکته رو رعایت کنید که این خمیر را به مدت زیاد روی دندان هایتان قرار ندهید، چون حالت اسیدی دارد ممکن است با نگه داشتن طولانی به دندان های خود آسیب بزنید. اگر می خواهید از این روش استفاده کنید بهتر است هر ده روز یکبار این خمیر را درست کنید و روی دندان های خود بمالید.

استفاده از توت فرنگی و جوش شیرین برای سفید شدن دندان

روش توت فرنگی با جوش شیرین یکی دیگر از روش های خانگی سفید کردن دندان است. برای استفاده از این روش توت فرنگی را رنده کنید و با اضافه کردن جوش شیرین، آن را روی دندان هایتان بمالید و سپس بعد از ده دقیقه دندان های خود را بشویید. این روش را بهتر است در هفته دو بار روی دندان ها بمالید و بعد سفید شدن آن ها کمک کنید.

نتیجه گیری

استفاده از برخی مواد خوراکی باعث می شود که دندان ها به مرور زمان زرد شوند. در مطلب بالا تمام روش های پزشکی و خانگی را معرفی کردیم تا بتوانید دندان های خود را با استفاده از این روش ها سفید کنید.

سفیدی دندان

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب