farsi beauty

مهم ترین عوارض و معایب تاتو و قاب ابرو که حتما باید بدانید

تاتو و قاب ابرو

عوارض قاب و سایه ابرو چیست ؟

یکی از روش های هاشور ابرو، قاب ابرو می باشد که مناسب افرادی است که ابرو های کامل و پر پشت ندارند یا ابرو های آنها قاب مناسبی ندارد و قرینه نمی باشد. در چنین مواقعی خانم ها یا با استفاده از هاشور و تاتو برای قاب ابرو استفاده می کنند یا با استفاده از مداد ابرو، قاب ابرو را می کشند. البته لازم به ذکر است که استفاده مکرر از مداد ابرو در وهله اول باعث آسیب رساندن به تنه ابرو و پس از گذشت مدتی باعث آسیب رساندن به ریشه ابرو و در نهایت باعث ریزش ابرو می شود.

برای اینکه قاب ابرو داشته باشید از تاتو کردن بپرهیزید زیرا قاب ابرو باعث به وجود آمدن گوشت اضافه، تغییر رنگ پوست، انتقال بیماری های عفونی مانند ایدز، هپاتیت و... می شود. در ادامه مقاله قصد داریم به عوارض قاب ابرو بپردازیم.

 

تاتو و قاب ابرو

 

عوارض قاب ابرو با تاتو

مورد تهاجم قرار گرفتن سد دفاعی پوست

از آنجایی که پوست اولین سد دفاعی بدن می باشد، با وارد شدن سوزن تاتو به داخل پوست می تواند مورد تهاجم قرار بگیرد، زیرا با نفوذ سوزن تاتو به سد دفاعی بدن می تواند عوامل میکروبی را نیز وارد بدن کند. در نتیجه افرادی که مشکل نقص سیستم ایمنی بدن دارند نباید از تاتو برای قاب ابرو استفاده کنند زیرا تاتو باعث تحریک واکنش های ایمنی بدن می شود و می تواند سلول های پوستی را ملتهب کند.

 

تاتو و قاب ابرو

 

به وجود آمدن مشکلات پوستی

از آنجایی که بیشتر رنگ های تاتو از مرکب ساخته شده اند، در اطراف قسمت هایی که تاتو انجام شده است ضایعه های گرانولوما به وجود خواهد آمد که منشا سلول های ماکروفاژ یا گلبول های سفید بیگانه خوار می باشد. این سلول ها، مخصوصا زمانی که رنگ تاتو حاوی رنگ قرمز باشد، سعی می کنند تا رنگ تاتو را ببلعند و آن را از بین ببرند.علاوه بر آن امکان این وجود دارد که در محل  انجام تاتو، کلوئید یا همان گوشت اضافه در محل زخم به وجود آید.

حساسیت های پوستی

رنگ ابرو به خصوص رنگ قرمز که برای تاتو استفاده می شود، می تواند باعث به وجود آمدن حساسیت های پوستی شود در چنین شرایطی پوست قرمز رنگ می شود و باعث خارش می شود. اغلب در چنین شرایطی دکتر پوست برای درمان بیمار قرص های هورمونی قوی را تجویز می کند.

 

رنگ تاتو

 

عفونت پوستی ناشی از تاتو کردن

درصورتی که تاتو کار از ابزار و وسایل استریل شده استفاده نکند، امکان این وجود خواهد داشت که شما به عفونت های پوستی دچار شوید که از علائم آن می توان به سرخ شدن پوست و ایجاد گرمی و چرک و تورم پوستی اشاره کرد.

 

تاتو و قاب ابرو

 

دچار شدن به بیماری های خونی خطرناک

درصورتی که ابزار و وسایل کار تاتو استریل نباشد، امکان انتقال بیماری های خونی خطرناک مانند ایدز و هپاتیتC  وجود داشته و همچنین امکان انتقال هپاتیت B و کزاز و سل از فردی به فرد دیگر نیز امکان پذیر است.

 

ایدز(HIV)

 

ماندگاری رنگ تاتو و پاک نشدن آن

همانطور که می دانید پوست دارای لایه های مختلفی است و در صورتی که رنگ تاتو درلایه ماندگار پوست تزریق شود، دیگر پاک نخواهد شد و برای همیشه باقی می ماند. اما درصورتی که رنگ تاتو به لایه های سطحی تزریق شود پس از گذشت زمان کم رنگ تر می شود و در نهایت از بین می رود. همچنین لازم به ذکر است درصورتی که رنگ تاتو حاوی رنگ های قرمز و زرد و قهوه ای باشد، به دلیل اینکه این رنگ ها دارای آهن هستند امکان پاک شدن آنها وجود نداشته حتی با لیزر هم پاک نخواهند شد اما اگر رنگ تاتو کربنی باشد می توان آن را با استفاده از لیزر پاک کرد.

 

تاتو و قاب ابرو

 

استریل نبودن ابزار تاتو

از آنجایی که دستگاه و سوزن تاتو به صورت مستقیم با خون افراد در تماس بوده و از دستگاه تاتو برای تمامی افراد استفاده می شود، پس بسیار ضروری است که تمامی ابزار مورد استفاده در تاتو ابرو استریل شده باشند تا از انتقال بیماری های خونی جلوگیری بشود.

 

تاتو و قاب ابرو

 

قاب زدن ابرو چگونه است؟

برای قاب زدن ابرو لازم است که موارد زیر را رعایت کنید:

ابتدا ابرو هایتان را به خوبی اصلاح کنید. این کار را می توانید با استفاده از موچین انجام دهید. در صورت وجود موهای ریز و نازک در زیر ابرو از تیغ استفاده کنید.

اگر ابرو های شما بلند است از برس ریمل برای شانه کردن موهای ابروتان استفاده کنید و ارو هایتان را به سمت بالا شانه کنید و با استفاده از قیچی ابرو موهای بلند ابرو تان را کوتاه کنید.

اگر ابرو های شما نامرتب است، ابروهایتان را به سمت پایین شانه کنید و یک بار دیگر موهای بلند را کوتاه کنید.

قاب ابرو برای افرادی که ابرو ندارند.

برای قاب زدن ابرو برای افرادی که ابرو ندارند لازم است که مراحل زیر را طی کنید.

مرحله اول: زیر سازی

در وهله اول بسیار مهم است که زیر سازی به خوبی صورت بگیرد تا به تثبیت مراحل دیگر بیشتر کمک کند. در نتیجه از واکس بی رنگ استفاده کنید زیرا این واکس ها چسبندگی ایجاد می کنند و سبب ماندگاری بیشتر لوازم آرایش ابرو می شوند.

نکته: می توانید به جای واکس ابرو از رژ لب های ویتامینه بی رنگ نیز استفاده کنید. علاوه بر آن استفاده از سایه های ابرو چرب نیز بلامانع است به شرطی که از رنگ های متناسب با رنگ پوستتان استفاده کنید.

مرحله دوم: استفاده از قاب ابرو

در مرحله بعد از قاب ابرو یا همان استنسیل استفاده کنید و آن را روی بیس ابرو قرار دهید و با استفاده از قلم مو مناسب پودر هماهنگ با رنگ ابرو را بر روی ابرو بکشید.

نکته: حرکت قلم مو باید به آرامی صورت گیرد.

شکل دادن به ابرو ها با استفاده از قاب ابرو

قبل از ر چیزی لازم است که ابرو هایتان را به خوبی بشویید تا هرگونه مواد آرایشی از صورت شما به خوبی پاک شود. سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول: تقسیم ابرو

ابرو را به سه قسمت از ابتدا تا انتها تقسیم کنید. این سه قسمت شامل موارد زیر می باشد و نحوه و مقدار تقسیم بندی ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد.

  1. سر ابرو
  2. زاویه ابرو
  3. دنباله ابرو

مرحله دوم: پر کردن ابرو

داخل ابرو را با استفاده از سایه مخصوص و یا مداد پودری استفاده پر کنید. علاوه بر آن خط بالا و پایین ابرو را با استفاده از مداد کامل کنید تا قاب ابرو ایجاد شود.

مرحله سوم: یکنواخت کردن رنگ ابرو

با استفاده از برس گرد و یا برس ریمل غیر یکنواختی های ابرو را از بین ببرید و رنگ ابرو را یک دست کنید. همچنین برای تمیز کردن قاب ابرو از کانسیلر استفاده کنید. البته رنگ کانسیلر باید با رنگ ابرو همخوانی داشته باشد. و در اخر نیز با استفاده از برس نرم مقداری از کانسیلر را اطراف ابرو پخش کنید تا رنگ پوست اطراف ابرو رنگ یکنواختی بگیرد.

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب