farsi beauty

طرز تهیه ی شیرینی تاتلیسی گردو ترکیه ای خوشمزه مخصوص افطار

شیرینی تاتلیسی گردو

شیرینی تاتلیسی گردو یکی از شیرینی ها محبوبی است که در مناسبت هایی از جمله عید نوروز و ماه مبارک رمضان مورد استقبال مردم قرار می گیرد. این شیرینی را همچنین  می توان به مدت ده روز در ظرفی در دار در یخچال نگهداری کرد. برای یادگیری نحوه ی پخت شیرینی تاتلیسی گردو با ما همراه باشید.

مواد لازم شیرینی تاتلیسی گردو :

کره

۱۲۵ گرم

پودر قند

۱ فنجان

گردوی خرد شده

۱ فنجان

آرد سمولینا

۱ فنجان

تخم مرغ

۱ عدد

بکینگ پودر

۱ قاشق غذاخوری

آرد

۲ لیوان

 

مواد لازم برای شربت :

آب

۳ لیوان

شکر

۳ لیوان

لیمو

نصف یک عدد

طرز تهیه ی شیرینی تاتلیسی گردو

مرحله ی اول :

برای درست کردن  این شیرینی لازم است ابتدا شربت بار را تهیه کنیم. بنابر این در مرحله ی اول آب و شکر را درون قابلمه ای ریخته و روی حرارت ملایم می گذاریم تا شکر حل شده و آب به جوش بیاید. ( نیازی به هم زدن نیست )

زمانی که شربتمان دو قل زد آب لیمو را اضافه می کنیم تا شربت شکرک نزند. سپس شربت را مخلوط می کنیم و آن را از روی حرارت بر می داریم. ( می توانید از گلاب، هل و زعفران دم کرده هم استفاده کنید )

مرحله ی دوم :

حالا کره ای را که نیم ساعت در دمای محیط مانده است را به همراه پودر قند داخل کاسه ای ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس تخم مرغ ، گردو و آرد سمولینا را به کاسه اضافه کرده و خوب هم می زنیم. آرد و بکینگ پودر را به آرامی اضافه می کنیم تا خمیری یکدست ایجاد شود. سپس خمیر را نصف کرده و روی سطح کارمان را آرد می پاشیم و خمیر را با وردنه باز کرده و سپس به آرامی رول می کنیم.

مرحله ی سوم :

حالا با استکانی روی خمیر را فشار می دهیم تا به شکل ماه در بیاید (این کار را با کاتر دایره ای هم می توان انجام داد اما چون سطح استکان تیز نیست نتیجه ی کار بهتر می شود) سپس  سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و شیرینی ها را در آن می چینیم. در این قسمت  از کار تخم مرغ را شکسته و زرده آن را از سفیده اش جدا می کنیم. سپس زرده را به خوبی هم می زنیم تا لختگی اش از بین برود.

مرحله ی آخر :

از زرده ی تخم مرغ برای رومال کردن شیرینی ها استفاده می کنیم. زمانی که رومال کردن شیرینی ها به پایان رسید فر را بر دمای ۲۰۰ درجه تنظیم کرده و سینی را درون فر می گذاریم تا روی شیرینی ها قهوه ای شده و بپزد. و در آخر پس از پختن شیرینی هایمان آنها را در شربت سرد قرار داده و پس از خارج کردن از شربت با نارگیل و بادام تزئین می کنیم. شیرینی شما آماده است.

نوش جان 

شیرینی تاتلیسی گردو

منبع تصاویر tarfande_cake و marzi_shirini

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب