farsi beauty

طرز تهیه تارت شکلاتی خوشمزه کافی شاپی

طرز تهیه تارت شکلاتی

تارت شکلاتی نوعی دسر عالی و‌خوش طعم است  که احتمالا در کافی شاپ ها آن را امتحان کرده اید . با فارسی بیوتی همراه باشید تا روش آماده کردن تارت شکلاتی را با شما به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم

آرد

۱ ‌پیمانه

تخم مرغ

۲ عدد

شیر

یک دوم پیمانه

شکر

یک دوم پیمانه

خامه

یک دوم پیمانه

شکلات تخته ای

۲۰۰ گرم

وانیل

یک دوم قاشق چایخوری

بکینگ پودر

۱ قاشق مربا خوری

پودر کاکائو

۲ قاشق غذاخوری

روغن مایع

یک چهارم پیمانه

 

طرز تهیه ی تارت شکلاتی :

مرحله ی اول:

در ابتدا شیر و تخم مرغ را از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط برابر شود. سپس فر را بر دمای ۱۸۰ درجه تنظیم میکنیم تا گرم شود. و پس از آماده شدن مواد، کارمان سریع تر پیش برود.

مرحله ی دوم: در این مرحله ظرفی گودی شکل برمیداریم و تخم مرغ ها را به همراه شکر داخل آن ریخته  و به مدت پنج دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ شده و حجمش دو برابر شود. حالا نوبت به پودر کاکائو است. پودر کاکائو را هم به موادمان اضافه می کنیم و به مدت سی ثانیه مخلوط می کنیم. حالا آرد را که در  اول با بکینگ پودر و وانیل مخلوط کرده بودیم و بعد سه بار الک کرده بودیم را به موادمان اضافه می کنیم.

مرحله ی سوم:

در مرحله ی سوم شیر و روغن رابه آرامی به ظرفمان اضافه می کنیم به شکلی که پف تخم مرغ ها نخوابد. پس از آن با لیسک موادمان را به صورت دورانی از یک سمت مخلوط می کنیم تا موادمان یکدست شود. سپس قالب تارت را چرب می کنیم و موادمان را داخل آن می ریزیم و آن را به مدت چهل و پنج دقیقه داخل فر قرار می دهیم تا پخته شود. پس از چهل و پنج دقیقه تارت را از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم تا خنک‌شود‌. سپس وسط آن را با گاناش شکلاتی (یا شکلات ذوب شده) پر کرده و با خلال پسته و میوه تزئین می کنیم.

نوش جان

منبع تصویر delicieux__pastry

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب