farsi beauty

طرز تهیه میگو تندوری هندی با برنج قهوه ای خوشمزه و رژیمی

میگو تندوری

میگو یکی از خوش طعم ترین غذاهای دریایی است که برعکس ماهی طبع گرمی داشته و برای تقویت قوای بدن بسیار موثر است. میگو روش پخت خاص خودش را دارد و پخت زیاد آن سبب سفتی میگو می شود. یکی از بهترین روش های پخت میگو کبابی کردن آن می باشد. در فارسی بیوتی ما روشی را به شما آموزش می دهیم که میگو پس از مزه دار شدن در سسی با ادویه های خوش عطر در تابه گریل یا کباب می شود و با برنج قهوه ای سرو می شود. پس برای مشاهده ی این آموزش با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر :

ماست چکیده

۳ قاشق غذاخوری

گرام ماسالا

یک چهارم قاشق چایخوری

پودر تخم گشنیز

 ۱ قاشق چایخوری

پودر زیره

یک چهارم قاشق چایخوری

زردچوبه

یک چهارم قاشق چایخوری

فلفل سیاه

یک چهارم قاشق چایخوری

چیلی کشمیری

۱ قاشق چایخوری

آبلیموی تازه

۱ قاشق چایخوری

نمک

به مقدار کم

سیر و زنجبیل رنده شده

۱ قاشق چایخوری

روغن

۱ قاشق غذاخوری

شنبلیله خشک

به مقدار لازم

میگو پاک شده

۳۰۰ گرم

برنج قهوه ای

به مقدار لازم

دستور پخت میگو تندوری با برنج قهوه ای

مرحله ی اول :

در ابتدای کار ماست چکیده را به همراه زرد چوبه، گرام ماسالا، پودر تخم گشنیز و پودر زیره داخل کاسه ای مناسب ریخته و مخلوط می کنیم. سپس چیلی، فلفل سیاه، سیر و  زنجبیل رنده شده، آبلیموی تازه و نمک را به همراه روغن پخت و پز یا روغن خردل و شنبلیله ی خشک به موادمان اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله ی دوم :

حالا میگو ها را پاک کرده و به خوبی شست و شو می دهیم. سپس رگ پشت آن را گرفته و داخل سس می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا مزه دار شود. سپس مواد را دو ساعت داخل یخچال می گذاریم تا به خوبی طعم دار شده و استراحت کند.

مرحله ی سوم :

در مرحله ی آخر پس از آنکه میگو ها را از یخچال خارج کردیم آن ها را به سیخ چوبی کشیده و در تابه گریل یا کباب پز به خوبی کباب می کنیم. همچنین شما می توانید میگو ها را داخل سینی فر بچینید و در فر آن را کبابی کنید. پس از آنکه میگو ها پخت. کره ی آب شده را بر روی آن ها می زنیم و در پایان با برنج قهوه ای و گشنیز  تازه سرو می کنیم. غذای شما آماده است. نوش جان

منبع تصویر gidocthatcooks

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب