farsi beauty

خواص تمر هندی برای تقویت سیستم ایمنی و کاهش وزن

تمر هندی

در مورد خواص و مضرات تمرهندی چقدر اطلاعات دارید؟

شناخت تمر هندی که یکی از میوه جات قهوه ای رنگ است به شما کمک می کند تا عملکرد سیستم عصبی خود را بهبود داده و بتوانید بیماری هایی مثل بیماری قلبی، دیابت و تناسب اندام را حفظ کنید و آنها را درمان کنید.

خواص و مضرات تمر هندی به همراه ارزش غذایی آن

تمر هندی ماده خوراکی خوشمزه ای است که در تهیه انواع مواد غذایی می توانید از آن استفاده کنید، این میوه دارای پروتئین، ویتامینC، فیبر، ویتامینK، فولات و عنصر های گیاهی مثل پلی فنول می باشد.

خاصیت آنتی اکسیدانی این میوه به همراه مواد معدنی و آمینو اسید های موجود در آن می توانند سلامت بدن شما را ارتقا دهد.

تمر هندی

خاصیت های تمر هندی

خواص و مضرات تمر هندی اثبات شده است و دانشمندان بر این باورند که با مصرف تمر هندی می توانید مشکلات یبوست، فشار خون، مشکلات چشمی، مشکلات پوستی و دندان ها، دیابت و درد معده به همراه انگل ها را کاهش دهید.

1. بهبود عملکرد قلب

مصرف تمرهندی به دلیل میزان فیبری که در خود دارد می تواند از بروز بیماری قلبی پیشگیری کند و گردش خون در قلب را بهبود ببخشد.

2. خواص و مضرات تمر هندی بر روی کاهش وزن

در تمر هندی اسید هیدروکسی سیتریک وجود دارد که موجب رفع چربی در بدن و کاهش وزن افراد می شود بنابراین در رژیم های غذایی معمولاً مربیان گرامی از این میوه برای کاهش وزن ورزشکاران استفاده می کند.

3. خواص و مضرات تمر هندی برای سیستم ایمنی بدن

اگر سیستم ایمنی بدن شما دچار اختلالات خفیف یا شدید می باشد کافیست تمر هندی را در وعده های خوراکی خود قرار دهید تا از بروز عفونت ها جلوگیری کرده و بیماری های مرتبط با ضعف سیستم ایمنی مثل نقرس، روماتیسم، فونت های چشمی و.. را درمان کند.

4. ضد التهاب

مصرف تمر هندی به عنوان یک گیاه ضد التهاب نیز کاربرد دارد، به دلیل وجود ویتامین C و خاصیت ضد التهابی، این میوه از بیماری های التهابی پوستی و داخلی جلوگیری می کند و می تواند آنها را درمان کند.

5. خواص و مضرات تمر هندی برای هضم سریع تر غذا

این میوه دارای فیبر بالایی است که می تواند برای یبوست و هضم غذا مفید باشد، مصرف تمرهندی التهابات گوارشی را از بین می برد و برای زخم های معده مناسب می باشد، اشخاصی که دیر غذا را هضم می کنند با مصرف تمر هندی می توانند هضم سریعتر غذا را تجربه کنند.

تمر هندی

تمر هندی چه کاربردی دارد؟

مصرف تمرهندی اثرات درمانی داشته و به عنوان خوراکی می توانید از آن استفاده کنید، تمر هندی و دانه های آن هر کدام خواص جداگانه و کاربردهای مجزا دارند.

  • به طور مثال شما می توانید برای درمان زخم ها و رفع زردی در بدن، آب تمر هندی را روی حرارت قرار داده و بجوشانید سپس این جوشانده را روزی دو بار مصرف کنید.
  • یا می توانید از آن نوعی سس تهیه کرده و با برخی غذاها مثل سمبوسه، مرغ و سیب زمینی سرخ شده و.. می کنید.
  • همچنین افرادی که مشکلات ملتحمه چشم دارند می توانند مقداری از دانه های این میوه را بجوشانند و چشمان خود را با آن تمیز کنند.

مضرات تمر هندی

خواص و مضرات تمر هندی تاکنون توانسته جایگاه خوبی را در هرم غذایی برای خود به وجود بیاورد، تمر هندی با توجه به خاصیت هایی که دارد می تواند یک سری مشکلات و عوارض نیز داشته باشد، به طور مثال افرادی که باردار هستند یا در دوران شیردهی سر می کند ممکن است با مصرف این میوه دچار مشکلات شود و حتماً باید با پزشک خود در مورد مصرف این میوه مشورت کنید.

به طور کلی این میوه می تواند قند خون را پایین بیاورد، شما می توانید برای تنظیم قند خون از این میوه استفاده کرده ولی مصرف بیش از اندازه آن نیز می تواند موجب افت قند خون گردد پس اگر مشکلات قند یا افت قند خون دارید حتماً در مصرف این میوه اعتدال را رعایت کنید.

همینطور طبیبان گیاهی توصیه می کنند حتماً دو الی سه هفته قبل از جراحی های مختلف مصرف تمر هندی را قطع کنید.

تمر هندی

دیگر خواص تمر هندی

همانطور که ذکر شد تمر هندی می تواند برای بدن مفید باشد، طبیبان طب سنتی توصیه می کنند اگر دچار سردرد ناشی از فشار خون هستید اندکی آلو و تمر هندی را بپزید و میل کنید تا سردرد شما به طور شگفت انگیزی کاهش پیدا کند. همچنین اگر اختلالات کبدی و کم اشتهایی شما را دچار خود کرده قبل از غذا کمی تمرهندی بخورید تا این مشکل برطرف گردد.

برای تقویت قلب یک ساعت بعد از غذا تمر هندی میل کنید.

برای جلوگیری از بیماری جذام تمر هندی را در هنگام صبح بعد از صبحانه میل کنید.

برای درمان سوزاک می توانید هنگام عصر تمر هندی را به اندازه نصف استکان میل کنید.

مکیدن تمر هندی می تواند انواعی از کرم های روده ای را از بین ببرد.

تمرهندی و آب آن به عنوان یک ملین قوی برای افراد مبتلا به یبوست کاربرد دارد.

پوست تمر هندی رفع کننده اسهال و قابض می باشد.

برای رفع بواسیر می توانید دانه تمر هندی را پودر و یا بسابید و روی زخم بواسیر قرار دهید.

مزه کردن تمر هندی جوش های دهان را از بین می برد.

میوه نارس تمر هندی

میوه خام و نارس تمر هندی نفاق بوده و همچنین دیر هضم می باشد و پی خرید آن دقت کنید. این میوه به صورت کال هم مصرف می شود اما بهتر است رسیده آن را میل کنید.

تمر هندی

آیا مصرف تمر هندی موجب بیماری هم می شود؟

بله مصرف تمر هندی به صورت ناشتا برای بدن مضر است و خوردن بیش از اندازه آن موجب تشدید سرفه و زخم رود می شود؛ همچنین افرادی که دچار مشکلات طحال و ریه هستند نباید این میوه را مصرف کنند یا باید بسیار کم از آن میل کنند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب