farsi beauty

روش های از بین بردن تلخی و شوری قورمه سبزی ؛ نکات کاربردی خورشت قورمه سبزی

خورشت قورمه سبزی

در این قسمت از آموزش آشپزی در سایت فارسی بیوتی قصد داریم به دو مورد از سوالات رایج شما راجب مشکلاتی که در پخت یک قورمه سبزی خوشمزه پیش می آید پاسخ دهیم.

سوال اول این است که چگونه می توان تلخی قورمه سبزی را از بین برد ؟!

اضافه کردن سبزیجاتی مثل گشنیز و اسفناج به خورشت :

با بررسی میزان خورشت و مقدار تلخی، مقداری گشنیز و اسفناج را با یکدیگر تفت داده و به خورش قورمه سبزی اضافه کنید. با این روش طعم خورشت بهتر و تلخی اش کاهش پیدا می کند.

افزودن خرده نان :

اگر خورشت قورمه سبزی را به مقدار کم درست می کنید و یا مقدار تلخی آن زیاد نیست این روش بهترین روش است. خرده نان توانایی زیادی در جذب خورشت داشته و به همین دلیل تلخی را هم جذب می کند. زمانی که خرده نان اضافه می کنید قطعا متوجه کم شدن خورشتتان خواهید بود بنابر این کافی است مقداری آب اضافه کرده و خورشتتان را دوباره آماده کنید.

اضافه کردن مقداری آب به خورشت :

اضافه کردن آب پیشنهاد اکثریت سر آشپز ها است. آنها معتقدند که با اضافه کردن مقداری آب مزه تلخی آن کاهش پیدا خواهد و مشکل برطرف خواهد شد.

اضافه کردن مقداری شکر :

این روش نیز یکی از روش های موثر است. شما می توانید برای از بین رفتن تلخی خورشت مقداری شکر اضافه کنید اما اگر متوجه شدید مزه ی خورشتتان به شیرینی می زند کافی است یک قاشق چایخوری سرکه داخل خورشت بریزید. به این صورت طعم‌خورشتتان متعادل شده و تلخی اش از بین می رود.

اضافه کردن مقداری رب گوجه فرنگی :

اگر متوجه شدید خورشت شما تلخ شده است می توانید به مقدار یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید. دقت کنید مقدار آن بیشتر نباشد زیرا سبب تغییر طعم قورمه سبزی می شود.

اضافه کردن یک عدد پیاز سرخ شده :

برای از بین بردن تلخی قورمه سبزی کافی است یک عدد پیاز را خرد کرده و سرخ کنید. سپس پیاز سرخ شده را به خورشت اضافه کنید تا تلخی خورشت از بین برود.

اضافه کردن آب نارنج به خورشت :

اگر مایل بودید از تلخی خورشتتان کم شود کافی است مقداری آب نارنج به خورشت اضافه کنید تا مشکل رفع شود.

اضافه کردن مقداری آبغوره :

زمانی که متوجه شدید دلیل تلخی قورمه سبزی لیمو عمانی است کافی است مقداری آبغوره به آن اضافه کنید البته توجه کنید که این میزان زیاد نباشد زیرا خورشتتان ترش می شود.

حالا سوال دوم این است که راه حل از بین بردن شوری قورمه سبزی چیست ؟

چند تکه سیب زمینی اضافه کنید :

یکی از روش های مناسب برای از بین بردن شوری خورشت این است که چند تکه بزرگ‌ سیب زمینی را پوست گرفته و داخل قورمه سبزی بریزید و اجازه دهید سی دقیقه بماند تا شوری خورشت را به خودش جذب کند. به این نکته ی بسیار مهم توجه کنید که اگر زمانی که سیب زمینی داخل خورشت است بیش از حد باشد شوری را دوباره به خورشت بر می گرداند  بنابر این سی دقیقه زمان کافی می باشد.

مقداری آب جوش اضافه کنید :

این روش، روش مناسبی است که شوری خورشت را مقداری کاهش دهید ولی احتمالا شوری را به طور کامل از بین نخواهد برد.

کمی قورمه سبزی جداگانه بپزید :

یکی از روش ها برای از بین  بردن شوری قورمه سبزی این است که به صورت جداگانه مقدار کمی قورمه سبزی بدون‌ نمک بپزید و آن را به خورشت اضافه کنید تا شوری آن را از بین ببرد.

 مواد خوراکی ترش به خورشت اضافه کنید :

اگر حس کردید خورشتتان شور شده می توانید از آبلیمو، آبغوره، کمی رب انار یا  سرکه استفاده کنید. اگر از سرکه ی سیب استفاده کردید مقداری شکر به آن اضافه کرده و داخل قورمه سبزی بریزید. مراقب باشید که مقدار شکر نباید زیاد باشد زیرا طعم خورشت شیرین می شود.

نوشابه اضافه کنید :

یکی از روش های عجیب و در عین حال کارآمد برای رفع شوری قورمه سبزی استفاده از نوشابه است. برای این امر کافی است یک قاشق چایخوری از نوشابه را داخل خورشت بریزید.

از گلوله های خمیری استفاده کنید :

با استفاده از آرد گندم خمیر درست کرده و آن را به شکل گلوله های ریز در بیاورید . سپس آن ها را به خورشت اضافه کرده و با گذشت سی دقیقه آن ها را از خورشت خارج کنید. استفاده از این گلوله ها سبب می شود نمک اضافی خورشت تا حدودی جذب شود.

اگر مایل بودید می توانید از تکه ای نبات زعفرانی استفاده کنید :

استفاده از نبات یا هر مواد خوراکی شیرینی می تواند شوری قورمه سبزی را بگیرد اما اگر مقدار شیرینی اش زیاد شود می تواند طعم قورمه سبزی شما را از حالت متعادل خارج کند.

منبع تصویر golab.khatooon

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب