farsi beauty

طرز تهیه طقطوقه مراکشی ؛ یک چاشنی خوشمزه برای مهمانی ها

طقطوقه مراکشی

طقطوقه یکی از غذاهای لذیذ مراکشی است که به سادگی آماده شده و برای زمان هایی که دلتان یک غذای جدید و هیجان انگیز می خواهد عالی است. همچنین اگر شما طرفدار غذاهای پر ادویه می باشید انتخاب درستی کرده اید. پس برای مشاهده ی آموزش طقطوقه در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم طقطوقه برای ۴ نفر :

فلفل دلمه ای

۲ عدد

روغن زیتون یا مایع

۲ قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی

۴ عدد

سیر

۴ حبه

گشنیز و جعفری

۱ دسته کوچک

پودر زیره

یک چهارم قاشق چایخوری

شکر

یک چهارم قاشق چایخوری

پاپریکا

۱ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

دستور پخت طقطوقه مراکشی

در مرحله ی اول فلفل دلمی را همراه با گوجه کباب کرده و پوستشان را می گیریم:

در ابتدای کار فلفل دلمه ای ها و‌ گوجه ها را به سیخ کشیده و بر روی منقل زغال با حرارت گاز قرار می دهیم تا به خوبی کباب شود. پس از آنکه فلفل دلمه ای ها و گوجه فرنگی ها کباب شدند داخل ظرفی مناسب ریخته و روی ظرف را با پلاستیک می پوشانیم تا خنک شوند. زیرا زمانی که فلفل دلمه ای ها و گوجه فرنگی ها خنک شوند می توانیم راحت تر پوستشان را جدا کنیم. بنابر این پس از خنک شدنشان پوست آن ها را به راحتی جدا کرده و به صورت نگینی درشت خرد می کنیم.

در مرحله ی دوم سیر را داخل تابه تفت می دهیم :

در این مرحله سیر را پوست گرفته و رنده می کنیم. سپس تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و کمی روغن زیتون به آن اضافه می کنیم. سپس سیر رنده شده را داخل تابه ریخته و تا زمانی که عطر سیر بلند شود تفت می دهیم. سپس گوجه فرنگی و فلفل دلمه ی نگینی را داخل تابه ریخته و هم می زنیم.

در مرحله ی سوم پودر زیره را اضافه کرده و غذا را سرو می کنیم :

در مرحله ی سوم‌ غذا را کمی تفت می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی به طور کامل کشیده شود و به روغن بیوفتد. سپس پودر زیره را همراه با نمک، فلفل و شکر داخل تابه ریخته و مخلوط می کنیم. پس از آنکه مواد به خوبی ترکیب شده و یکدست شدند. حرارت را خاموش می کنیم. سپس جعفری و‌ گشنیز خرد شده را داخل محتویات تابه ریخته و ترکیب می کنیم. در پایان هم غذا را داخل ظرف مورد نظر کشیده و میل می کنیم.

منبع تصویر darelmenara.com

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب