farsi beauty

طرز تهیه کتلت تبریزی سنتی به سبک مادربزرگ ها

کتلت تبریزی

کتلت تبریزی یکی از خوش طعم ترین انواع کتلت ها است که البته شباهت بسیاری هم به شامی کباب دارد. این غذا با دستور های متنوعی پخته می شود. اگر شما هم طرفدار انواع کتلت ها هستید با ما همراه باشید که آموزش یکی از خوش طعم ترین کتلت ها را با شما به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم برای چهار نفر :

گوشت چرخ کرده

۵۰۰ گرم

سیب زمینی

۳ عدد متوسط

پیاز

۱ عدد بزرگ

سیر

۲ حبه

تخم مرغ

 ۱ عدد

آرد نخودچی

۲ قاشق غذاخوری

گرد غوره

یک چهارم قاشق چایخوری

سماق

یک چهارم قاشق چایخوری

ادویه کاری

یک چهارم قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

زردچوبه و ‌روغن

به مقدار لازم

دستور پخت کتلت تبریزی

مرحله ی اول :

در ابتدای کار سیر، پیاز و سیب زمینی را پوست گرفته و می‌شوییم. سپس آن ها را به خوبی با رنده ی ریز  رنده کرده و پس از گرفتن آب اضافی مواد آن ها را داخل کاسه ای مناسب می ریزیم. سپس گوشت چرخ کرده، آرد نخودچی، گرد غوره، سماق‌، ادویه کاری، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به موادمان اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم. ( به این نکته توجه کنید که برای جلوگیری از باز شدن کتلت ها و ایجاد ظاهر بهتر در آن ها باید مواد را به مدت پنج دقیقه ورز دهیم. )

مرحله ی دوم :

بهتر است که بر روی موادمان سلفون کشیده و اجازه دهیم به مدت سی دقیقه در یخچال استراحت کند که مواد به خوبی با هم تلفیق شوند اما اگر زمان این کار را نداشتیم  ایرادی ندارد و ما می توانیم همان زمان که مایه ی کتلت آماده شد آن را سرخ کنیم. برای این کار تابه ای را روی حرارت می گذاریم و کمی روغن به آن اضافه می کنیم. سپس کمی زمان می دهیم که روغن به خوبی گرم شود. حالا کتلت ها را با دست شکل می دهیم و داخل تابه می ریزیم. پس از آنکه یک سمت کتلت ها سرخ شد آن را بر می گردانیم تا طرف دیگرشان هم سرخ شود.

مرحله ی آخر :

پس از آنکه تمام مایه ی کتلت ها را به همان شکل سرخ کردیم. کتلت های تبریزی را داخل دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی آن ها گرفته شود. سپس آن ها را در ظرف مورد نظر می چینیم و اگر مایل بودیم مقداری سیب زمینی و گوجه فرنگی سرخ کرده و کنار کتلت هایمان سرو می کنیم. غذای شما آماده است. نوش جان

منبع تصویر tarfan_ashpazi_

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب