farsi beauty

طرز تهیه سوشی خوشمزه به سبک اصیل ژاپنی

سوشی

سوشی نوعی غذای کره ای معروف و‌ محبوب جهانی است. این غذا با مواد مختلفی تهیه شده و طعمی عالی دارد. برای مشاهده ی طرز تهیه ی سوشی در بخش آموزش آشپزی با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز :

ترب زرد یا زردک

۱ عدد

هویج

۱ عدد

خیار

۱ عدد

برگ اسفناج

۲۰ برگ

کنجد سیاه

۱ قاشق غذاخوری

برنج سوشی

۱/۵ لیوان

برگ کیم

۳ ورق

شکر

۱ قاشق چایخوری

سرکه سیب

۱ قاشق غذاخوری

نمک

به مقدار لازم

دستور تهیه سوشی

مرحله ی اول، پخت زردک و تفت دادن هویج :

در ابتدای کار زردک را می شوییم و پوست آن را جدا می کنیم. سپس قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و زردک را همراه با آب داخل قابلمه ریخته و قابلمه را بر روی حرارت می گذاریم تا زردک به طور کامل پخته شود. سپس هویج را شسته، پوست آن را جدا کرده و آن را به شکل خلالی خرد می کنیم. حالا تابه ای مناسب را بر روی حرارت ملایم می گذاریم. سپس مقداری روغن داخل قابلمه ریخته و هویج را به آن اضافه می کنیم. و تفت می دهیم تا هویج به طور کامل سرخ شود. پس از  سرخ شدن هویج آن را از تابه جمع کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی آن گرفته شود.

مرحله ی دوم، ترکیب برنج با سایر مواد و قرار دادن بر روی برنج کیم :

در مرحله ی دوم قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و یک و نیم لیوان آب را همراه با برنج داخل آن می ریزیم. حالا قابلمه را روی حرارت متوسط می گذاریم و زمان می دهیم تا آب داخل قابلمه به طور کامل خشک شده و برنج شفته شود. پس از  شفته شدن برنج آن را داخل کاسه ای مناسب می ریزیم. حالا شکر، سرکه سیب و مقداری نمک به آن اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم. تا دانه های برنج طعم بگیرند. در ادامه پس از پخت زردک آن را همراه با خیار به شکل خلالی نازک خرد می کنیم. حالا برگ کیم را روی سطح کار قرار داده و به خوبی پهن می کنیم.

مرحله ی سوم، آماده کردن سوشی :

در مرحله ی سوم برنج را به خوبی روی برگ کیم پهن می کنیم. سپس کنجد سیاه را به شکل پخش روی برنج می ریزیم. در ادامه اسفناج ها را می شوییم و تابه ای مناسب بر روی حرارت می گذاریم. سپس اسفناج ها را بدون روغن داخل تابه ریخته و تفت می دهیم تا اسفناج تغییر رنگ داده و آبش کشیده شود. حالا اسفناج را در ابتدای برنج ریخته و پس از آن خیار، هویج و زردک را به ترتیب روی آن قرار می دهیم. حالا سوشی را آرام رول می کنیم. در پایان چاقویی تیز انتخاب کرده و سوشی را به کمک چاقو برش می زنیم. پس از هر برش چاقو را تمیز می کنیم و به سراغ برش بعدی می رویم. در پایان هم برش ها را در ظرفی مناسب قرار داده و به همراه سس سویا میل می کنیم. سوشی ما آماده است. نوش جان

سوشی

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب