farsi beauty

چرا استفاده از کرم ضد آفتاب بخصوص در فصل تابستان ضروری است؟

مرطوب کننده

در مورد نگهداری مناسب از پوست چقدر اطلاعات دارید؟

پوست انسان به ویژه پوست صورت یکی از لایه های محافظتی برای بدن می باشد، اگر لایه بیرونی که پوست نتواند به عنوان سد دفاعی سالم و پاکیزه بماند، میکروب های زیادی به همراه انواعی از ویروس ها وارد بدن می شود، همانطور که می دانید پوست از سه لایه اپیدرم، درم و هیپودرم تشکیل شده است:

  • هیپودرم پوست را به بافت های ماهیچه ای داخلی متصل می کند.
  • درم لایه ضخیم تر داخلی پوست است.
  • اپیدرم که نام دیگر آن رو پوست نیز می باشد لایه نازک خارجی پوست ما می باشد در وهله اول باید از لایه اپیدرم یا رو پوست به خوبی محافظت کنیم.

چه هنگامی پوست صورت آسیب می بیند؟

پوست صورت ممکن است در شرایط متنوعی دچار آسیب شود، عامل هی بیرونی، میکروب ها و باکتری ها، گرد و غبار ها، نور خورشید، لوازم آرایشی نامناسب، برخی اسکراب های نامناسب و یا کرم های نامعتبر می تواند به پوست آسیب بزند.

چگونه از آسیب دیدگی اپیدرم یا روپوست جلوگیری کنیم؟

لایه خارجی نازک پوست صورت با یک روتین مشخص مرتبط با نوع پوست یعنی روتین مخصوص پوست شخصی که وابسته به خشکی و یا چربی پوست می باشد امکان پذیر است، یکی از دغدغه های افراد به خصوص افراد سفید پوست سوختگی یا تاول زدگی پوست می باشد که باید از آن جلوگیری کنید، یکی از این روش ها برای جلوگیری از مشکلات پوستی، آفتاب سوختگی و تاول های پوستی، استفاده از کرم های ضد آفتاب متناسب برای پوست صورت می باشد.

کرم های ضد آفتاب مناسب و تاثیر آن بر روی پوست صورت

در فصل تابستان و بهار نیاز است که شما حتماً با پوشش مناسب پوست از منزل خارج شوید تا دچار تاول، سوختگی ها و آسیب دیدگی پوستی نشوید، تاثیرات کرم ضد آفتاب به عنوان یک نوع کرم محافظتی برای بانوان و آقایان به اثبات رسیده است و متخصصین ما بر این باورند که همه افراد حتی کودکان جدا از موضوع جنسیت باید از کرم های ضد آفتاب در همه فصول به خصوص فصل تابستان استفاده کنند چرا که نور خورشید می تواند به پوست شما آسیب های زیادی برساند.

خواص ضد آفتاب برای پوست صورت در تابستان

برای استفاده از خواص ضد آفتاب برای پوست صورت و مراقبت از پوست های مختلف شرکت های زیادی ضد آفتاب های متنوعی را تولید کردند که با پوست های مختلف سازگاری دارند.

انواع کرم ضد آفتاب و میزان تاثیرات آن ها بر روی صورت

بر روی هر ضد آفتاب سه کلمه SPF به طور مخفف به معنای فاکتور حفاظتی مناسب پوست در برابر نور خورشید درج شده است که با درجات مختلف از 20 تا 50 رده بندی می شود، هر چقدر spf ضد آفتاب بالاتر باشد میزان محافظتی آن نیز بالاتر و به طور کلی کیفیت آن ضد آفتاب بیشتر است:

  • اس پی اف 15
  • اس پی اف 30
  • اس پی اف 50

گروه اول می تواند یک پانزدهم از اشعه های مضر خورشید را دفع کند و پوست را در برابر آن مصون نگه دارد، گروه دوم کرم های مراقبتی قوی تری می باشند که ورود 97 درصد از اشعه مضر خورشیدی را مسدود می کند، گروه آخر ضد آفتاب هایی هستند که 98 درصد از اشعه های مضر خورشیدی را از بین می برند.

استفاده از کرم ضد آفتاب چه فوایدی برای پوست صورت و بدن دارد؟

  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان پوستی
  • جلوگیری از انواع تاول ها و آفتاب سوختگی در کودکان و بزرگسالان
  • جلوگیری از پیری زودرس در جوانان و نوجوانان
  • مسدود سازی اشعه های مضر خورشیدی برای پوست
  • کاهش چین و چروک های روی پوست صورت
  • جلوگیری از برنزه شدن پوست برای افراد سفید پوست

میزان محافظت لایه اوزون در برابر اشعه های UVA و UVB

همانطور که می دانید لایه اوزون در حال نازک تر شدن می باشد، با توجه به قطر فعلی، لایه اوزون نمی تواند از اشعه های مضر خورشیدی جلوگیری کند، کرم ضد آفتاب می تواند از اشعه های مضر UVA که به سطح داخلی پوست نفوذ کرده و همچنین UVB که سطح خارجی را بیشتر درگیر می کند محافظت کند، بنابراین با توجه به هر نوع پوست باید حتماً برای خارج شدن از منزل در فصول گرما از ضد آفتاب استفاده کنید.

عوارض و مضرات استفاده از کرم های ضد آفتاب برای پوست

متخصصین ما معتقدند یکی از مهم ترین راه های مراقبت از پوست برای عواملی مانند سرطان و آفتاب سوختگی، کهیر و تاول های صورت، جلوگیری از پیری پوست و.. استفاده از کرم های ضد آفتاب می باشد، استفاده از کرم های ضد آفتاب می تواند پوست را در مقابل اشعه فرابنفش خورشیدی محافظت کند.

همچنین باوری که برخی از افراد به آن ایمان دارند بر مبنای آنکه ضد آفتاب موجب حساسیت و آکنه می شوند غلط می باشد و حتی مصرف ضد آفتاب را بدون تجویز پزشک و یا نسخه توصیه می کنیم.

استفاده از ضد آفتاب هایی با اس پی اف بالا پوست شما را سالم و با طراوت نگه می دارد.

جالب است بدانید

- آیا فقط باید در تابستان از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

متخصصین ما توصیه می کنند که در هر فصل حتی زمستان نیز از ضد آفتاب استفاده کنید چرا که ضد آفتاب علاوه بر مقابله با اشعه های مضر خورشیدی می تواند به جوانسازی سلامت پوست و همچنین به جلوگیری از آسیب های پوستی کمک کند.

- آیا افراد می توانند از هر نوع پوست می تواند از ضد آفتاب استفاده کنند؟

پاسخ مثبت است همانطور که ذکر شد نور خورشید برای همه افراد مضراتی دارد بنابراین با توجه به نوع پوست خود ضد آفتاب مناسب پوست را انتخاب کرده و حدود نیم ساعت قبل از بیرون رفتن و در مرکز نور خورشید قرار گرفتن استفاده کنید.

- از چه نوع کرم های ضد آفتاب برای محافظت از پوست استفاده کنیم؟

شما می توانید از کرم های ضد آفتاب الورا، کرم های ضد آفتاب پریما، کرم های ضد آفتاب اوسرین، کرم های ضد آفتاب آردن، دکتر ژیلا، کلینیک، آرومکس، بیوآکوا، سانسیفت، اریکه، بیودرما، هیدرودرم، شون و.. استفاده کنید.

- آیا کرم ضد آفتاب می تواند روشن کننده پوست باشند؟

بله کرم های ضد آفتاب روشن کننده پوست با SPF 50 خواص شفاف سازی و روشن کنندگی پوست را به همراه محافظت از پوست به دنبال دارد و شما می توانید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

- آیا کودکان نیز باید از ضد آفتاب استفاده کنند؟

بله کودکان نیز باید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند تا پوست آنها در برابر خورشید آسیب نبیند همچنین خانواده های گرامی با این روش می توانند کودکان را تشویق به استفاده از کرم های ضد آفتاب کنند.

- درج عبارات SPF در ضد آفتاب های مختلف نشان دهنده چیست؟

عبارت SPF مخفف شده Sun Protectaion Factor است که به معنای قدرت محافظتی کرم برای پوست در برابر اشعه های مضر خورشیدی می باشد.

- آیا ضد آفتاب های رنگی برای پوست مضر هستند؟

خیر ضد آفتاب های رنگی به عنوان یک محصول دوکاره برای محافظت و همچنین تغییر رنگ پوست صورت به جای استفاده از کرم پودر و پنکیک ها تولید شده است.

- میزان استفاده مجاز از کرم ضد آفتاب چقدر است؟

متخصصین ما معتقدند بانوان بالغ باید 100 میلی گرم از کرم ها برای پوست صورت استفاده کنند، این میزان برای مردان 120 میلی گرم می باشد.

- استفاده از ضد آفتاب ها برای پوست های حساس به چه صورت است؟

اگر شما حساسیت به مواد شیمیایی ضد آفتاب ها دارید که این اتفاق به طور نادر رخ می دهد شما می توانید از کرم های ضد آفتاب کم حساسیت که برچسب آن نیز بر روی محصول درج شده است استفاده کنید و یا برای اطمینان بیشتر از پزشک کمک بگیرید؛ اگر چشمان شما با استفاده از کرم های ضد آفتاب تحریک می شود می توانید این مورد را نیز به پزشک پوست اطلاع دهید و ضد آفتاب نسخه شده را استفاده کنید.

- معیار استفاده از کرم ضد آفتاب چیست؟

معیار استفاده از این کرم ها بستگی به نوع پوست، مقدار SPF ضد آفتاب و وجود مواد فعال درون ضد آفتاب بستگی دارد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب