farsi beauty

ویتامین های ضروری برای رفع گودی زیر چشم

گودی زیر چشم

گودی زیر چشم چگونه تشکیل می شود؟

سیاهی زیر چشم یکی از عارضه های منفی بر روی صورت برخی از افراد می باشد، برخی از دلایل مانند بیماری ها، انواع آلرژی، بالا رفتن سن، تغذیه نامناسب، بی خوابی و غیره می تواند موجب تیرگی زیر چشم شود.

چه ویتامینی لازم است تا گودی و کبودی زیر چشم از بین برود؟

پوست زیر چشمان ما بسیار حساس و نازک هستند به همین دلیل زودتر از دیگر نقاط صورت ممکن است دچار چروک، گودی و تیرگی شوند؛ ویتامین های زیادی وجود دارند که می توانند گودی زیر چشم را از بین ببرند و عارضه ای هم ایجاد نکنند.

یکی از این ویتامین ها ویتامین K می باشد، استفاده از ویتامین k برای کسانی که از هایپر پیگمنتیشن (تیرگی یا لکه های پوستی :Hyperpigmentation) رنج می برند بسیار مفید است.

امگا 3 نیز یک اسید چرب است که برای چشم ها و رگ های خونی مفید است و تیرگی ناحیه چشم را از بین می برد، امگا 3 در ماهی ها، سویا، بذر کتان و کلزا یافت می شود.

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی دیگر برای رفع گودی زیر چشم می باشد که در خوراکی ها مانند مرکبات نیز یافت می گردد.

ویتامین C یکی دیگر از ویتامین های مفید برای رفع گودی زیر چشم می باشد زیرا این ویتامین می تواند خونرسانی را در قسمت های زیرین چشم بیشتر کند، این ویتامین می تواند زیر چشم را شفاف و شاداب کند.

گودی زیر چشم

چرا گودی زیر چشم ایجاد می شود؟

تیرگی یا گودی زیر چشم علت های زیادی دارد که ممکن است به دلیل جذب نشدن ویتامین ها، اختلالات خواب، مصرف بیش از حد کافئین و چای، کاهش یا افزایش وزن سریع، بالا رفتن سن، عدم کلاژن سازی و یا تغییر رنگ پوست باشد.

چه مواد غذایی برای رفع گودی زیر چشم ضروری است؟

استفاده از آب میوه های تازه و غنی از ویتامین که به صورت طبیعی گرفته می شود برای رفع گودی زیر چشم استفاده می شود.

همچنین دمنوش های گیاهی می تواند سموم زیر چشم را خارج کند و برای گودی زیر چشم مناسب باشد.

استفاده از آب کافی یکی دیگر از راه های درمانی گودی زیر چشم می باشد که عملکرد کلیه را نیز بهبود می بخشد.

گودی زیر چشم

از چه روغن هایی برای رفع گودی زیر چشم استفاده کنیم؟

ماساژ درمانی همیشه یکی از راه های موثر برای درمان بیماری ها بوده، برای رفع گودی زیر چشم هم می توانید از ماساژ ها با برخی روغن ها استفاده کنید.

به دلیل حساس بودن پوست زیر چشم شما می توانید از روغن های گیاهی مانند روغن بادام و روغن ماهی برای گودی زیر چشم استفاده کنید، همچنین روغن نارگیل نیز برای رفع تیرگی زیر چشم مفید می باشد.

کافیست مقداری از نوک انگشتانتان را آغشته به روغن کنید و سپس زیر چشم را به آرامی ماساژ دهید و پس از 15 دقیقه چشم ها را با آب گرم بشویید.

گودی زیر چشم

سخن پایانی

پف زیر چشم، گودی زیر چشم و تیرگی آن قابل درمان است اما اگر سبک زندگی خود را از ابتدا درست و با برنامه پیش ببرید این مشکلات هرگز برای شما به وجود نمی آید.

با مصرف مواد غذایی مفید، خواب کافی، دوری از استرس و ماساژ درمانی می توانید این مشکل را نیز به راحتی حل کند کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب