farsi beauty

5 روش خانگی موثر برای درمان آفتاب سوختگی پوست

آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی معظلی است که بر اثر  قرارگیری در مقابل نور ماوراء بنفش خورشید یا منابع مصنوعی بوجود می آید. آفتاب سوختگی سبب قرمز  شدن و یا تغییر در رنگ ‌پوست (تیره شدن) شده و خطرات دیگری نیز برای پوست  از جمله لکه ها ی پوستی، خال، ایجاد چروک و خشکی را نیز بدنبال دارد. بنابراین آفتاب سوختگی یک ‌مسئله ی جدی است که باید درمان شود .ما در فارسی بیوتی با پنج روش ساده و شگفت انگیز به شما آموزش می دهیم چگونه این مشکل را رفع کنید.

علائم آفتاب سوختگی چیست؟

  • تغیرات رنگ پوست‌ (قرمز و یا صورتی شدن آن)
  • احساس درد در چشم ها
  • سردرد، حالت تهوع، خستگی (در صورت شدید بودن آفتاب سوختگی)
  • تاول هایی که درونشان پر از مایع است.
  • احساس درد و حساسیت
  • تورم
  • گرم و داغ شدن پوست

آفتاب سوختگی

پنج روش برای رفع مشکلات آفتاب سوختگی بر روی پوست

لایه برداری از پوست

 یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن رد آفتاب سوختگی ها لایه برداری است . زیرا در لایه برداری سلول های مرده ی پوست از بین رفته و پوست به حالت طبیعی خود باز می گردد. بنابراین اگر به دنبال یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به مقصود مورد نظرتان هستید پوستتان را با استفاده از اسکراب های خانگی و یا اسکراب هایی که قابل خریداری است لایه برداری کنید.

آفتاب سوختگی

با استفاده از سیب زمینی آفتاب سوختگی را از بین ببرید

یکی از بهترین روش ها برای روشن کردن پوست تیره استفاده از سیب زمینی است.  سیب زمینی توانایی بالایی در از بین بردن رد پای  آفتاب سوختگی هم دارد. بنابر این برای رسیدن به این مقصود می توانید آب سیب زمینی را با استفاده از پنبه به صورتتان بمالید. و اگر به دنبال تاثیر بیشتری هستید می توانید چند قطره آب لیمو به آن اضافه کرده و اجازه دهید 15 دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند و در پایان هم پوستتان را با آب سرد شست و شو دهید. این کار را هر روز تکرار کنید تا نتیجه ی بهتری کسب کنید.

آفتاب سوختگی

ماسک شیر نارگیل و گوجه فرنگی؛ ترکیبی معجزه آسا برای درمان آفتاب سوختگی

یکی از بهترین و موثر ترین روش ها برای درمان آفتاب سوختگی استفاده از ترکیب شیر نارگیل و گوجه فرنگی است .زیرا گوجه فرنگی توانایی بالایی در از بین بردن سلول های مرده ی پوست دارد و شیر نارگیل هم می تواند باعث روشن شدن پوست شما شود . برای استفاده از این ماسک فوق العاده کافی است دو قاشق غذاخوری شیر نارگیل را با سه قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی مخلوط کرده و اجازه دهید چند دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند و در نهایت آن را با آب شست و شو دهید.

آفتاب سوختگی

ماسک جوش شیرین و گلاب

گلاب دارای خواص ضد التهابی است و باعث کاهش و رفع قرمزی و لک های قهوه ای می شود.‌ علاوه بر آن جوش شیرین یک سفید کننده ی فوق العاده و طبیعی است که ترکیب این دو می تواند ماسکی فوق العاده برای پوست شما باشد که به طرز عجیبی مشکل آفتاب سوختگی شما را برطرف کند. این روش علاوه بر روشن شدن پوست سبب کاهش درد و التهاب در افراد نیز می شود. برای استفاده از این ماسک عالی کافی است در ظرفی کوچک مقداری آب ریخته و نصف حجم آب به آن گلاب اضافه کنید و یک قاشق چای خوری جوش شیرین را به ترکیب اضافه کرده و آن را بر روی محل قرار داده و اجازه دهید چند دقیقه بماند. سپس آن را شست و شو دهید.

آفتاب سوختگی

ماسک ماست و خیار

اگر به دنبال ساده ترین و در عین حال اثر گذار ترین روش ممکن هستید ماست و خیار بهترین گزینه است. زیرا این ترکیب بی نظیر دارای توانایی کاهش التهابات بوده و خاصیت خنک کنندگی دارد. همچنین اسیدلاکتیکی که در ماست وجود دارد توانایی بالایی در رفع لک ها ی قهوه ای  و  آفتاب سوختگی ها است و روشن کننده ای قوی برای پوست می باشد. برای استفاده از این ماست بی نظیر کافی است مقداری ماست را با یک یا دو ‌عدد خیار مخلوط کرده و به مدت پنج دقیقه بر روی محل آفتاب سوخته قرار دهید و‌ سپس با آب آن را بشویید.

آفتاب سوختگی

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب