farsi beauty

خواص صابون گوگرد چیست؟

صابون گوگرد

از گذشته‌های دور تا کنون از گوگرد برای درمان خیلی از بیماری‌ها استفاده می‌کردند. امروزه نیز این ماده شیمیایی در صنایع بهداشتی و شوینده‌هایی مانند شامپو، لوسیون، ژل شستشو، پماد و صابون دارای جایگاه ویژه‌ای است. شوینده‌هایی که در ترکیبات آن‌ها گوگرد وجود دارد، برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی مفید هستند. صابون گوگرد از جمله همین شوینده‌ها است که طرفداران زیادی دارد. اگر می‌خواهید با خواص صابون گوگرد برای مو ، صورت و بدن بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

فواید صابون گوگرد برای جوش و درمان آکنه

یکی از مهم‌ترین فواید صابون گوگرد برای جوش صورت و بدن است. وجود آکنه بر روی پوست از شایع‌ترین مشکلات دوران بلوغ است. در این دوره از زندگی افزایش فعالیت هورمون‌ها موجب تجمع باکتری و سبوم می‌شود؛ چربی‌ها نمی‌توانند از منافذ خارج شوند و در نهایت به صورت جوش‌های سر سیاه به روی پوست ظاهر می‌شوند.

با استفاده از صابون گوگرد برای پوست چرب مخصوصا در نواحی پیشانی، بینی و چانه می‌توان آکنه‌ها را کنترل نمود. ازاین‌رو توصیه می‌شود که هر روز صورت خود را با صابون گوگرد بشویید تا به خشک شدن پوست و تمیز نمودن منافذ پوست کمک کنید.

خواص صابون گوگرد برای صورت

صابون گوگرد حاوی 10% گوگرد فعال است و تاثیر بسزایی در جذب سموم از روی پوست دارد. این خاصیت به دلیل ویژگی فوق‌العاده جذب سموم و ناخالصی گوگرد است. نود درصد باقی ترکیبات صابون گوگرد را عطر، شوینده‌های خنثی و معمولی تشکیل می‌دهند. وجود عطر در این صابون‌ها به خوبی بوی ناخوشایند گوگرد را پوشش می‌دهد.

 خواص صابون گوگرد برای صورت بسیار زیاد است و با‌توجه‌به خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی که دارد می‌تواند در درمان بسیاری از مشکلات رایج پوستی و اختلالات پوست موثر باشد. شوینده‌های گوگردی علاوه بر صابون، به صورت شامپو، پماد، لوسیون، کرم و ژل نیز در دسترس هستند.

با مصرف روزانه یک الی دو مرتبه از صابون گوگرد می‌توانید با تعادل رساندن میزان چربی پوست آکنه‌ها و مشکلات آن را درمان کنید. لازم است که اشاره کنیم اگر دارای پوستی خشک و پوسته پوسته هستید، صابون گوگرد می‌تواند چربی پوست شما را تنظیم کند.

 

صورت

صابون گوگرد ضد پیری زور رس پوست

پیری زودرس پوست معمولا به دلیل ظاهر شدن چین‌وچروک و از بین رفتن شفافیت پوست اتفاق می‌افتد. صابون گوگرد با لایه برداری پوست می‌تواند این روند را به تاخیر بیاندازد. در واقع این صابون با از بین بردن چین و چروک‌های صورت، پوستی شفاف و درخشان برای شما به ارمغان می‌آورد.

صابون گوگرد در درمان درماتیت سبوره‌ای

یکی دیگر از بیماری‌های پوستی، درماتیت سبوره‌ای است که به دلیل وجود و رشد قارچ بر پوست به وجود می‌آید. از نشانه‌های این بیماری می‌توان به قرمزی، پوسته پوسته شدن، چربی و ناهمواری‌های پوست اشاره نمود. این وضعیت پوستی می‌تواند در نقاط مختلف بدن مثل صورت، قفسه سینه، زیر بغل و خطوط مو ایجاد شود. صابون گوگرد با‌توجه‌به خاصیت ضد قارچی و باکتریایی که دارد، می‌تواند در از بین بردن این قارچ‌ها و درمان این بیماری بسیار موثر باشد.

صابون گوگرد برای لک صورت

صابون گوگرد برای لک صورت نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. صابون‌های گوگرد با محتوای سولفور می‌تواند به درمان لک صورت، عفونت‌های پوستی و جوش‌ها کمک کند. با استفاده بلند مدت از این محصول لک‌ها و نقاط تیره پوست به‌خوبی روشن و شفاف می‌شوند و زخم‌ها و اسکارها محو می‌گردند. صابون ماسینکس حاوی گوگرد می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان لک صورت باشد.

 

پسوزیاریس

صابون گوگرد برای پسوزیاریس

پسوریازیس، یکی از بیماری‌های مزمن پوستی است که در گروه بیماری‌های خود ایمنی قرار دارد. در این بیماری سرعت رشد سلول‌های پوستی از حالت نرمال بیشتر شده و در نهایت منجر به پوسته پوسته شدن پوست مخصوصا در نواحی مانند زانو، آرنج، سر، دست و کمر می‌شود. یکی از داروهایی که برای درمان پسوزیاریس مورد استفاده قرار می‌گیرد، صابون گوگرد است.

این صابون باتوجه‌به خاصیت ضدعفونی‌کننده‌ای که دارد، می‌تواند موجب از بین رفتن باکتری‌ها و کاهش چرک شود. با شستن نواحی آسیب‌دیده با صابون گوگرد ضمن کاهش خارش و التهاب، زخم‌ها نیز التیام پیدا می‌کنند و پوست به مرور زمان به حالت طبیعی خود باز می‌گردد.

خواص صابون گوگرد برای مو

صابون گوگرد در پیشگیری از ریزش مو خیلی موثر است. یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش مو وجود چربی و عرق فراوان در کف سر است. به‌ویژه در فصل تابستان که میزان عرق بدن و موها بیشتر می‌شود، ریزش مو نیز افزایش پیدا می‌کند.

برای رفع این مشکل باید موهای خود را مداوم بشویید، اما مسئله‌ای که وجود دارد این است استفاده بیش از حد شامپو نیز خود می‌تواند موجب ریزش مو گردد. برای جلوگیری از ریزش مو و کنترل چربی سر می‌توانید هر روز به حمام بروید اما به جای شست‌وشوی روزانه موهای خود با شامپو، هفته‌ای یک الی دو مرتبه از صابون گوگرد استفاده کنید.

خواص و کاربردهای مفید صابون گوگرد

به‌طورکلی از مهم‌ترین فواید صابون گوگرد برای بدن و صورت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • درمان آکنه و تنظیم چربی پوست صورت
  • کاهش خارش حاصل از پسوزیاریس
  • جوان‌سازی پوست؛ از فواید صابون گوگرد برای بدن
  • پاک و تمیز کردن منافذ پوست از آلودگی‌ها
  • کاهش شوره سر و قارچ ناشی از پسوزیاریس

 

صابون گوگرد

نحوه استفاده از صابون گوگرد

صابون‌های گوگرد معمولا دارای 10% گوگرد هستند. افرادی که پوست بسیار حساسی دارند، بهتر است که از صابون‌های گوگرد 3% استفاده کنند. توجه داشته باشید که این صابون را باید حتما طبق دستورالعمل استفاده کنید. برای این منظور کافی است که موضع را با استفاده از آب مرطوب کنید.

سپس صابون را خیس کنید و با کف صابون کار کنید (دقت داشته باشید که نباید صابون را مستقیما به موضع بمالید بلکه کف آن را باید استفاده کنید) و روی محل مد نظر بمالید و پس از چند ثانیه با آب بشویید.

توجه داشته باشید که صابون نباید با چشم‌ها تماس پیدا کند. استفاده از این صابون می‌تواند موجب تورم ملایم، نرم شدن و پوسته پوسته شدن پوست شود. ازاین‌رو اگر دارای واکنش آلرژیک هستید، بهتر است که از مصرف آن بپرهیزید و پیش از استفاده از صابون گوگرد حتما با پزشک مشورت کنید.

مصرف این صابون به زنان باردار و مادران شیرده توصیه نمی‌شود.

عوارض استفاده از صابون گوگرد

صابون گوگرد و محصولاتی مانند پن شستشو ضد جوش فولیکا حاوی گوگرد می‌تواند فواید بسیاری برای پوست صورت و بدن داشته باشد. اما این صابون نیز همانند هر محصول دیگری می‌تواند عوارضی نیز داشته باشد. بنابراین لازم است که پیش از استفاده از آن از عوارض آن آگاهی داشته باشید.

خیلی از افراد نسبت به مواد شیمیایی گوگرد به دلیل قوی بودن، واکنش آلرژی‌زا نشان می‌دهند و موجب سوزش شدید پوست، قرمزی، خارش، ورم و پوسته پوسته شدن پوست آن‌ها می‌شود. در واقع این اتفاق به دلیل خاصیت گوگل در روند تسریع رشد و جابه‌جایی سلول‌های پوستی اتفاق می‌افتد.

اگر دارای پوست خشک و حساس هستید و یا دچار آفتاب سوختگی شده‌اید، استفاده از صابون و شوینده‌های حاوی گوگرد می‌تواند شرایط شما را بدتر کند. علاوه براین گوگرد معمولا با داروهایی که برای آکنه شدید تجویز شده‌اند، واکنش می‌دهد و عوارض آن پس از چند روز ظاهر می‌شود. ازاین‌رو توصیه می‌کنیم که حتما با دستور پزشک از انواع صابون‌های گوگرد در کنار سایر داروها استفاده کنید تا بتوانید به بهترین نتایج دست یابید.

سخن پایانی

پوست ما ویژگی‌های مختلفی دارد و شامل دسته‌بندی پوست خشک، پوست چرب و پوست حساس و پوست مختلف می‌شود. صابون گوگرد دارای خواص بسیاری برای پوست صورت و بدن است اما برای دریافت نتایج مطلوب از آن باید با‌توجه‌به شرایط پوستی هر فرد بهترین مدل صابون گوگرد مورد استفاده قرار بگیرد.

صابون به عنوان یک داروی ضد آکنه در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی عرضه می‌شود. یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی که می‌توانید برای خرید صابون گوگرد به آن مراجعه کنید، سایت لوازم آرایشی الانزا است. از جمله محصولات حاوی گوگرد این فروشگاه می‌توان به پن شستشو درموسیس مدل گوگرد اشاره کرد. جهت آشنایی بیشتر با محصولات فروشگاه الانزا کافی است به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید و خریدی لذت‌بخش را تجربه نمایید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

171 مطلب