farsi beauty

شامپو بدون سولفات چیست و چه فایده هایی برای مو های سر دارد؟

شامپو

شامپو ها در انواع گوناگونی به بازار عرضه می گردد، امروزه شامپو بدون سولفات یک روش برای مراقبت از موهای سر می باشد.

قبل از شناخت شامپو بدون سولفات لازم است بدانید سولفات چیست؟

سولفات یک نام کلی برای توصیف برخی ماده های شیمیایی است که با سولفوریک اسید واکنش می دهند و نمک به وجود می آید.

در حقیقت سولفات در انواع مختلف و گسترده‌ای عرضه می گردد اما رایج ترین نوع سولفات در صنعت مو استفاده میگردد به سدیم لوریل سولفات و سدیم لورت سولفات معروف است.

اکنون لازم است بدانیم چرا در برخی شامپو ها از سولفات استفاده می کنند؟

برخی از افراد بر این باورند که هر قدر کف شامپو های مصرفی آنها بیشتر باشد قدرت پاک کنندگی و تمیز کنندگی این شامپو ها نیز بیشتر است، در حقیقت سولفات نوعی سورفاکتانت قوی است؛ سورفاکتانت هم مادهای است که هم می تواند به چربی متصل شود و هم می تواند به آب متصل گردد.

بدین ترتیب چربی متصل شده به سولفات در هنگامی که موهای تان با شامپو زدن کف میکند شسته می شود.

آیا سولفات می تواند خطرناک باشد؟

در واقع سولفات هم معایب زیادی دارد یکی از این معایب تمیز کردن بیش از حد چربی مو های سر توسط این شامپو هاست.

یعنی سولفات کمک می کند علاوه بر آلودگی مو چربی مو نیز از بین برود در حالی که برای سالم ماندن موها نیاز است مو کمی چرب باشد!

سولفات همچنین می تواند رطوبت مو را هم بیش از اندازه از بین ببرد و موجب سخت شدگی موها، شکنندگی مو و خشک شدن موها شود.

در مطالعه اخیر مشخص شد احتمال مسمومیت سدیم لوریل سولفات وجود دارد بنابراین دیدگاه های منفی در مورد سولفات به وجود آمد که نشان می دهد سولفات می تواند موجب سرطان شود، اما در واقع برای این نظریه مدرک علمی وجود ندارد با این حال سولفات می تواند موجب تحریک پوست، مسمومیت گوارشی و آسیب به چشم ها شود، اما احتمال این موارد آنقدر زیاد نیست که سولفات را از شامپو ها حذف کنند.

شامپو

اکنون به سراغ آن می رویم که بدانیم شامپو بدون سولفات چیست؟

در واقع شامپو بدون سولفات برای اشخاصی است که مو و پوست حساسی دارند و با استفاده از شامپو های معمولی یا همان شامپو های سولفات دار دچار آسیب می شوند، اگر مو و پوست حساسی دارید لازم است از شامپو های بدون سولفات استفاده کنید.

این شامپو را ممکن است در نظر شما متفاوت بیاید چون زمان بیشتری طول می کشد تا مانند شامپو های معمولی کف کند اما لازم است بدانید که باید وقت بیشتری در شامپو زدن و آبکشی مو در استفاده از این شامپو ها بگذارید.

این شامپو ها می تواند برای افرادی که مشکلات مو و پوست دارند و یا موهای فر دارند مناسب باشد زیرا اشخاصی که موهای فر دارند معمولاً موهای شکننده و خشک تر از سایرین دارند پس می توانند با استفاده از این شامپو جلوی خشکی بیش از حد موهای خود را بگیرند.

افرادی که موهای آنها رنگ شده یا با محصولات شیمیایی کاور شده هم می‌توانند از این شامپو ها استفاده کنند زیرا این روش می‌تواند از آسیب بیشتر از حد موها جلوگیری کند.

مزایای شامپو بدون سولفات چیست؟

سوال دیگری که در مقایسه با شامپوی معمولی و شامپو بدون سولفات پیش می آید این است که بدانید آیا استفاده از شامپوهای بدون سولفات مزایایی هم دارد؟ پاسخ مثبت است.

اکنون به مزایای استفاده از شامپوهای بدون سولفات توجه کنید:

  • حفظ چربی های طبیعی موی سر
  • کاهش التهاب و تحریکات پوست سر
  • حفظ رشد و رطوبت مو
  • متناسب برای افراد دارای موهای حساس
  • کاملاً بی خطر برای محیط زیست
  • حفظ رنگ موهای شما
  • ضد سوزش چشم ها
  • متناسب با هر مویی برای موهای فر، لخت و یا رنگ شده

نکته آخر :

استفاده از شامپو های بدون سولفات می تواند برای شما علاوه بر آسیب نرساندن مزایا و فوایدی هم داشته باشد، پس نسبت به مصرف این نوع شامپو ها مقاومت نکنید و به جای استفاده از شامپو های معمولی و سولفات دارد از این شامپو های بروز استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب