farsi beauty

آشنایی با انواع ورزش هایی که برای کنترل استرس بسیار مفید است.

ورزش های مناسب کاهش استرس

ورزش برای بدن بسیار مفید است. شما با ورزش می توانید به تناسب اندام، ایمن شدن بدنتان نسبت به بیماری های مختلف و همچنین باعث مدیریت و کنترل استرس و اضطراب می شود. در میان حرکات، حرکاتی که با تحرک و جنب و جوش بیشتری همراه باشند می توانند در کنترل استرس و اضطراب تاثیرگذارتر عمل کنند.

از آنجایی که با انجام تمرینات ورزشی اندورفین در بدن شما ترشح می شود و ترشخ آن باعث بهتر شدن حال روحی می شود چرا که اندورفین ها پروتئین های انرژی زایی هستند که باعث به وجود آمدن احساس بهتر در وجودمان می شوند. همانطور که گفته شد بیشتر ورزش ها می توانند استرس را کاهش دهند و تنش را از بین ببرند بنابراین انتخاب ورزشی که بیشتر مورد علاقه شما باشد باعث می شود که شما در کنار از بین بردن استرستان از ورزش کردن نیز بسیار لذت ببرید.

ورزش و سلامتی

در واقع شما باید ورزشی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد. به عنوان مثال شخصی که صخره نوردی را برای ورزش انتخاب می کنند در صورتی که ترس از ارتفاع داشته باشد این ورزش می تواند برای او یک ورزش پر استرس باشد در مقابل کسی که از انجام این ورزش لذت می برد، با انجام این ورزش می تواند تنش های جسمی و روحی اش را از بین ببرد و در کنار آن موجب کاهش و یا از بین رفتن استرس نیز می شود.

در ادامه مقاله قصد داریم تا شما را با انواع ورزش هایی که می تواند موجب کاهش استرس و توانایی مدیریت آن بشود، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ورزش هایی که باعث از بین رفتن و مدیریت استرس می شود.

پیلاتس

با انجام حرکات و کشش های موجود در ورزش پیلاتس علاوه بر سوزاندن کالری، عضلات تقویت می شود و در نهایت موجب سفت شدن آن شده و باعث افزایش انعطاف پذیری و متحد شدن بدن و ذهن نیز می شود. در صورتی که این نوع تمرینات برای شما مناسب نمی باشد، شما می توانید با استفاده از یک سری تمرینات آمادگی جسمانی استرس خود را کنترل و مدیریت کنید که در انتهای مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

پیلاتس

یوگا

یوگا از آن جهت که به تمرکز تنفس احتیاج دارد، به ورزش کنترل استرس تبدیل شده است. درصورتی که شما به طور مکرر این ورزش را انجام دهید کارکرد استخوان ها، عضلات، دستگاه تنفسی و... نسبت به گذشته در بدن شما بهتر خواهد بود. به طور کل این ورزش شرایطی را در بدن شما به وجود می آورد تا استرس شما کاهش پیدا کند و در نتیجه شما می توانید خوابی راحت و آسوده را تجربه کنید.

یوگا

تای کای

این ورزش به دلیل اینکه نیاز به تمدد اعصاب، شل شدن عضلات و تمرکز بالا دارد و مانند یوگا شامل حرکات ترکیبی می شود، نوعی ورزش آرامش بخش و کنترل کننده استرس به حساب می آید. لازم به ذکر است که تای کای از نظر میزان تمرکز و شدت با یوگا متفاوت است بنابراین توجه داشته باشید که سطح مناسب خود را انتخاب کنید.

تمرینات آمادگی جسمانی که برای کنترل و مدیریت استرس مفید است.

همانطور که گفته شد در صورتی که این ورزش ها برای شما مفید نباشد، شما می توانید از یکسری تمرینات آمادگی جسمانی برای کنترل و مدیریت استرستان استفاده کنیدکه در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

دویدن و پیاده روی

امروزه در بیشتر پارک ها مشاهده می کنید که بسیاری از افراد در حال دویدن و یا پیاده روی برای کاهش وزن می باشند. این در حالی است که این افراد معتقدند که دویدن و پیاده روی علاوه بر کاهش وزن موجب از بین رفتن و کاهش استرس و تنش ها و موجب افزایش آمادگی جسمانی نیز می شود. لازم به ذکر است که بهتر است برای دویدن و پیاده روی از خانه خود خارج شوید و این کار را در پارک ها و یا محیط باز انجام دهید چرا که نور خورشید هم باعث بالا رفتن روحیه ی شما و همین موجب جذب ویتامین می شود.

دویدن

ایروبیک و یا هوازی

زمان انجام ورزش و مدت زمان آن کاملا به شما و شرایط بدنی شما بستگی دارد. بعضی از افراد علاقه دارند که صبح زود ورزش کنند و برخی علاقه دارند که در پایان روز ورزش کنند و این موضوع کاملا سلیقه ای می باشد. اما برای ایروبیک و یا هوازی برای اینکه بتوانید نتیجه بهتری بگیرید بهتر است که 5 تا 6 بار در هفته و حداقل 30 دقیقه این ورزش را انجام دهید.

ورزش های دسته جمعی

ورزش های دسته جمعی از آن جهت بسیار مناسب است که شما در هنگام ورزش با همدیگر صحبت نیز می کنید و این صحبت کردن باعث می شود که ذهن شما منحرف شود و شما مشکل خود را فراموش کنید. البته این موضوع به این بستگی دارد که شما در هنگام ورزش با یکدیگر درباره چه چیزی صحبت می کنید، درصورتی ذهن شما منحرف می شود که شما درباره ی موضوعی به غیر از آنچه که ذهن شما را مشغول کرده حرف بزنید. در این صورت استرس از شما دور خواهد شد.

ورزش دسته جمعی

کیک بوکسینگ

شما در این ورزش روش صحیح تنفس را می آموزید و همین موضوع به شما کمک می کند که شما بتوانید به راحتی استرس درونی خود را تخلیه کنید. علاوه بر آن این ورزش به شما کمک می کند تا بتوانید هرگونه ناراحتی و تنش و اضطراب را از خود دور کنید که این خود موجب مدیریت و کنترل استرس خواهد شد.

کیک بوکسینگ

حرف آخر

در صورتی که بتوانید ورزش را در برنامه زندگی خود قرار دهید و ورزشی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد، می توانید بدن خود را از هرگونه تنش دور کنید و استرس خود را کنترل و مدیریت کنید و زندگی سالم و به دور از هرگونه اضطراب را تجربه کنید.

کاهش استرس

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب