farsi beauty

چگونه چاقی ناشی از استرس را درمان کنیم؟

چاقی

در مورد چاقی بدانید

چاقی و اضافه وزن یکی از مشکلات وحشتناکی است که امروزه اکثر جوانان و نوجوانان با آن درگیر هستند، چاقی می تواند زمینه ساز بیماری های مغز و اعصاب، قلب و عروق، معده، روده، پانکراس، مثانه، ناباروری، مشکلات استخوانی، مشکلات کمبود ویتامین و.. در بدن شود.

این بیماری نسبت خطرناک می تواند در برخی مواقع کشنده باشد و افراد را از بین ببرد.

مقابله با استرس

استرس چیست؟

استرس تنش عاطفی و جسمی است که در اثر برخی اتفاقات مانند عصبانیت، یاس و ناامیدی، مشکلات روحی و اختلالات فکری، از دست دادن عزیزان یا بیماری ها به وجود می آید.

استرس یک واکنش است که اگر آن را کنترل نکنیم می تواند تاثیرات منفی روی بدن داشته باشد.

رابطه استرس و چاقی

چاقی ناشی از استرس یعنی شخصی که دچار استرس است ممکن است که طی زمان دچار اضافه وزن شود و مشکلات روده ای و گوارشی را تجربه کند.

چاقی ناشی از استرس یک عادت عصبی است، به طور مثال برخی از افراد هنگام عصبی شدن زیاد غذا میخورند یا علاقه زیادی ناگهانی به شیرینی جات پیدا می کنند و ولع آنها بیشتر می شود و تندتر غذا می خورند.

این افراد در زمان کوتاهی اضافه وزن و چاقی مفرط را تجربه می کنند و دچار بیماری های بیشتری می شوند، همچنین هنگامی که استرس داریم.

همچنین هورمون کورتیزول و سروتونین به همراه نوروپپتید در بدن تولید می گردد که همه این موارد می تواند باعث چاقی و اضافه وزن در بدن شود.

چاقی و استرس

عوارض استرس ناشی از چاقی به چه صورت است؟

ممکن است افرادی که استرس های ناشی از چاقی دارند به بیماری های دیابت عصبی، بیماری های تنفسی، بیماری های قلبی و بیماری های گوارشی دچار شوند.

درمان چاقی ناشی از استرس

برای درمان چاقی ناشی از استرس تحرک داشته باشید، غذای سالم و ارگانیک میل کنید، حتماً پیاده روی کنید، اعصاب خود را کنترل کنید و در صورت عدم این کار به پزشک مراجعه کنید تا با آرامبخش ها شما را از شر استرس های وحشتناک خلاص کند.

عادات نادرست خود را ترک کنید و رژیم غذایی متعادل ای در پیش بگیرید.

آب بیشتری میل کنید و از ورزش یوگا کمک بگیرید، به خوبی بخوابید و کیفیت خواب خود را کم نکنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب