farsi beauty

روش های طلایی برای تقویت ناخن در منزل

تقویت ناخن

روش های طلایی برای تقویت ناخن های شکننده

در بعضی موارد ناخن های شکننده ممکن است نشان دهنده مشکلاتی در کبد، کلیه یا پسوریازیس باشد. رژیم غذایی مغذی و متعادل می تواند به ناخن ها کمک کند، اگر فردی ویتامین های مورد نیاز بدن خود را از رژیم غذایی دریافت نکند می تواند مصرف مولتی ویتامین را جایگزین کند ولی با دستور پزشک.

بیوتین

یکی از ویتامین های گروه ب است، به عنوان ویتامین B7 و H شناخته می شود که این ویتامین در رشد سلول ها و متابولیسم اسید های سازنده پروتئین که برای رشد و تقویت ناخن است کمک می کند، ویتامین B12 در جذب آهن و گلبول های قرمز نقش دارد . این ویتامین هم نیز برای سالم ماندن ناخن بسیار موثر است، فولات در سبزیجات تیره مانند لوبیا، نخود، عدس، آجیل و سایر غذا ها بیشتر غذاهای حیوانی از جمله گوشت، ماهی، تخم مرغ، یافت می شود.

آهن

مرکز گلبول های قرمز آهن است که اکسیژن سلول های بدن از جمله ناخن ها را منتقل می کند.

منیزیم

نوعی ماده معدنی است که برای رشد و تقویت ناخن لازم است. غلات کامل، به طور خاص، منیزیم دارند این عناصر در بادام، لوبیا، کینوا وجود دارد.

 

ناخن

پروتئین

در درجه اول ناخن ها از ساختار فیبری (کراتین) تشکیل می شوند. همان چیزی که به ناخن ها استحکام و مقاومت می بخشد. نکته جالب این است که ناخن از کراتین های مرده تشکیل می شود، ناخن ها توسط سلول های مرده شکل می گیرند؛ جذب مقدار کافی پروتئین از طریق رژیم غذایی برای تولید کراتین که موجب تقویت ناخن ها می شود ضروری است مانند: گوشت، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، آجیل، غلات.

اسیدهای چرب امگا ۳

این اسید ها می تواند به مرطوب ماندن ناخن ها کمک کند تا ظاهری براق به آن ها ببخشد مانند: ماهی قزل آلا، ماهی سالمون، تن ماهی، سویا، تخم مرغ، دانه چیا، تخم کتان.

ویتامین سی

برای تولید کلاژن بسیار ضروری است. ویتامین سی پروتئینی است که بسیاری از بافت ها را شکل می دهد و پایه اصلی مو، ناخن و دندان ها است همانطور که خیلی مهم است کمبود آن هم باعث شکننده شدن ناخن ها می شود در میوه هایی از جمله پرتقال، توت فرنگی، کیوی، گوجه، فلفل دلمه ای وجود دارد.

فلز روی یا زینک

روی برای رشد و تقسیم سلول ها لازم است، ناخن ها از نوعی سلول ساخته شده اند که به سرعت رشد می کنند پس تامین زینک برای رشد و تقویت ناخن بسیار ضروری است.

 

ناخن

ضرورت آب برای سلامت ناخن

آبرسانی تاثیر مستقیم بر سلامت ناخن ها دارد هنگامی که فرد به اندازه کافی از آب استفاده نمی کند ناخن های او شکننده می شوند.

عده ای معتقدند ک برای اینکه ناخن ها شکننده نباشند از ژلیش استفاده کنید ولی اینکار به مرور زمان باعث از بین بردن ناخن ها می شود اشعه فرابنفشی که در خشک کردن لاک ژل است باعث سرطان پیری زودرس می شود، بهتر است از محصولاتی مانند لاک پاک کن زیاد استفاده نکنیم چون حاوی مواد شیمیایی هستند .

بهتر است ناخن ها را کوتاه نگه دارید احتمال اینکه آسیب کمتری ببینید وقتی ناخن فردی بلند باشد، احتمال اینکه به جایی برخورد یا گیر کند بیشتر است. به طور مرتب از مرطوب کننده استفاده کنید تا ناخن ها همیشه مرطوب باشند. هنگام استفاده از شوینده دستکش استفاده کنید

برای مراقبت از ناخن خود مانیکور لازم نیست راه های دیگری نیز وجود دارد بهتر است همیشه ناخن های خود را مرطوب و خشک نگه دارید تا باکتری ها در اطراف ناخن جمع نشوند تا باعث قارچ ناخن شود، برای رفتن به آرایشگاه حتما از کار ناخنکار خود آگاهی داشته باشید شاید بدانید از شایع ترین نآن قارچ ناخن است. از جویدن ناخن های خود، خودداری کنید تماس داشتن بزاق دهان با ناخن باعث شکنندگی آن می شود، از پوستی که اطراف ناخن ها وجود دارد مراقبت کنید نام دیگر آن کوتیکول است بسیار ضعیف هستند پس نیاز به مراقبت زیادی دارند، برای پاک کردن لاک، از چیزهایی تیز مانند چاقو اصلا استفاده کنید باعث خراش ناخن ها و شکننده و خراب شدنش می شود.

ناخن

به جای کاشت می توانید به آرامی با سوهان به ناخن های خود فرم بدهید کاشت ناخن از زیبایی زیادی برخوردار است اما متاسفانه معایبی هم دارد از جمله مکانیسم خشک مواد بر روی ناخن آن را شکننده و ضعیف میکند. اگر ممکن است از لاک کمتر استفاده کنید ممکن است هنگام چشیدن غذا همراه با تکه ای از لاک وارد بدن شما شود و این برای سلامتی مضر است تا جای ممکن به جای لاک از برق ناخن استفاده کنید؛خوردن غذاهای مقوی تا حد زیادی از بروز مشکلات ناخن جلوگیری می کند‌. با قرار دادن مغزیجات، سویا، عدس، نخود، لوبیا، لبنیات و سبزیجات در برنامه غذایی خود می توانید ناخن هایی سالم تر داشته باشید.

بهتر است همیشه از پاک کننده های فاقد استون استفاده کنید زیرا استون پوست و ناخن شما را ضعیف و خشک می کند. از استفاده سوهان هایی که شدت زبری آن زیاد است بپرهیزید، بعد از لاک زدن اگر اطراف پوست ناخن کمی رنگی شد آن را پاک کنید.

  

ناخن

روش های خانگی برای تقویت ناخن در منزل

برای تقویت ناخن خود روش های خانگی نیز وجود دارد.

ترکیب روغن زیتون، آب لیمو و گلاب

روغن زیتون خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد، بعد از اینکه کاسه مواد را آماده کردید دستان خود را شسته و خشک کنید سپش انگشتان خود را درون کاسه به مدت ۱۵دقیقه قرار دهید سپس با حوله ای نرم پاک کنید.

ترکیب آب پرتقال و روغن زیتون

یک لوسیون طبیعی برای ناخن ها است این لوسیون را هفته ای سه بار روی ناخن های خود قرار دهید سبب رشد تقویت ناخن می شود.

روغن نارگیل

ناخن ها به عنوان یکی از عناصر زیبایی محسوب می شوند و نیاز به تقویت و رسیدگی دارد روغن باعث رشد سریع ناخن می شود دارای مرطوب کنندگی بالایی است که به جلوگیری از قارچ ها هم کمک می کند؛ روغن نارگیل قارچ شدید ناخن را درمان می کند اگر همیشه سرپا هستید و کفش می پوشید می توانید روغن نارگیل را به پایتان بزنید تا مبتلا به عفونت قارچی نشوید. بهترین زمان استفاده قبل از رفتن به رخت خواب است دست ها یا پاهایتان را بشویید تا از الودگی دور شود سپس روغن را بمالید تا نتیجه بهتری بگیرید.

روغن بادام

یکی دیگر از راه های مراقبت، روغن بادام است؛ این روغن به سفت و محکم شدن ناخن کمک می کند و در دو نوع تلخ و شیرین در بازار موجود است ویتامین E موجود در این ناخن باعث تقویت و محکم شدنش می شود فرقی نمی کند کدام نوع روغن را می خرید به مدت دو هفته هرروز به ناخن های خود بمالید تا نتیجه عالی را ببینید. وازلین هم برای تقویت استحکام ناخن کاربرد زیادی دارد ۳ تا ۵ دقیقه وازلین را روی ناخن ها بمالید سپس با آب و صابون بشویید.

لیمو ترش

لیمو ترش حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که باعث درخشان شدن ناخن ها می شود این را هم بدانید که لیموترش زردی ناخن ها را از بین می برد، برای استفاده روغن زیتون را به لیمو ترش اضافه کنید تا دست هایتان نسوزد سپس با پنبه مقدای از آن را روی ناخن هایتان بمالید بصورت روزانه هم می توانید اینکار را انجام دهید.

ناخن

سیر

اگر بک حبه سیب را روی ناخن هایتان ماساژ دهید و اجازه دهید یک ساعت بماند باعث رشد سریع ناخن می شود برای از بین بردن بوی آن روی ناخن بعد از استفاده لیموترش بمالید.

جوش شیرین

جوش شیرین تاثیر شگفت انگیزی در سلامت ناخن ها دارد یک قاشق چای خوری جوش شیرین را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید سپس ۵دقیقه ناخن ها را درون آن قرار دهید و بعد بشورید و مرطوب کننده بزنید.

حنا

حنا هم باعث تقویت و رشد ناخن ها می شود برای اینکار می توانید مقداری پودر حنا را در آب خیس کنید و بگذارید یک روز بماند سپس با گوش پاک کن روی ناخن ها بمالید و اجازه دهید ۳۰دقیقه روی ناخن ها بماند و در اخر ناخن ها را شسته و مرطوب کننده استفاده کنید.

شیر

شیر بخاطر داشتن ویتامین های زیاد به تقویت ناخن ها کمک می کند کمی شیر را گرم کنید و ناخن را ۱۰دقیقه درون آن قرار دهید سپس شسته و از مرطوب کننده استفاده کنید.

زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ بهترین تقویت کننده ناخن است اگ ناخن های شما خشک و ضعیف شده می توانید زرده را جدا کرده و با مقداری شیر مخلوط کنید چند دقیقه روی ناخن ها بمالید و سپس شسته و کرم مرطوب کننده بزنید‌.

گوجه

گوجه سرشار از بیوتین، ویتامین A و ویتامین C است میتوانید روغن زیتون و آب گوجه را مخلوط کنید ۱۰ دقیقه ناخن هایتان را درون این ترکیب قرار دهید سپس شسته و از مرطوب کننده استفاده کنید.

به مقدار کافی آب بنوشید و از غذاهای مقوی استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
سوگند اسحاقی

سوگند اسحاقی

نویسنده این مطلب

22 مطلب