farsi beauty

طرز تهیه تیرامیسوی توت فرنگی خوشمزه به سبک ایتالیایی

تیرامیسو ی توت فرنگی

در این قسمت از آموزش شیرینی پزی در سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با آموزش تهیه ی یک تیرامیسوی توت فرنگی خوشمزه آشنا کنیم. تیرامیسو یک دسر ایتالیایی است که محبوبیت فراوانی نزد مردم دارد. در تیرامیسوی توت فرنگی از سس توت فرنگی و میوه ی توت فرنگی استفاده شده است. بیسکوییت مخصوص تیرامیسو لیدی فینگر یا بیسکوییت انگشتی است اما می توان به جای آن از بیسکوییت پتی بور هم استفاده کرد. برای مشاهده ی آموزش مرحله ب مرحله ی تیرامیسوی توت فرنگی با ما همراه باشید.

مواد لازم تیرامیسو ی توت فرنگی :

زرده تخم مرغ

۴ عدد

شکر

دو سوم لیوان

وانیل

به مقدار لازم

پنیر ماسکارپونه

۲ بسته دویست گرمی

خامه

۱ بسته دویست گرمی

شکر

۳ قاشق غذاخوری

توت فرنگی

به میزان لازم برای تزئین

لیدی فینگر

۱ بسته

پودر کاکائو

برای تزئین

 

مواد لازم برای شربت توت فرنگی :

توت فرنگی

۳۰۰ گرم

لیموی تازه

۱ عدد

شکر

یک سوم لیوان

دستور تهیه ی تیرامیسوی توت فرنگی

مرحله ی اول ( مخلوط کردن مواد اولیه ) :

در ابتدای کار زرده و سفیده ی تخم مرغ را جدا کرده و زرده ی آن را داخل کاسه ای مناسب می ریزیم‌. سپس شکر را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. سپس کاسه را بر روی بخار کتری می گذاریم و به صورت مداوم هم می زنیم تا کرمی رنگ شود. سپس کاسه را از روی بخار بر می داریم و اجازه می دهیم خنک شود. در ادامه وانیل را داخل کاسه ریخته و با هم زن مخلوط می کنیم.

مرحله ی دوم ( تهیه ی شربت ) :

در این مرحله توت فرنگی را به شکل ورقه ای برش می زنیم. سپس آن را به دو قسمت تقسیم می کنیم. نیمی از آن را برای تهیه ی شربت و نیمی را برای تزئین کنار می گذاریم . سپس به سراغ تهیه ی شربت می رویم. برای این منظور چهار قاشق شکر و آبلیموی تازه به توت فرنگی ها اضافه کرده و با گوشت کوب آن را له می کنیم.

مرحله ی سوم ( تهیه ی کرم تیرامیسو ) :

در این مرحله به کمک لیسک بافت پنیر ماسکارپونه را باز می‌کنیم. سپس مخلوط زرده تخم مرغ را که کنار گذاشته بودیم  به آن اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا کاسه ای دیگر برداشته و خامه و یک سوم لیوان شکر را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. و به کاسه ی کرم اضافه می کنیم و هم می زنیم تا ترکیب شوند.

مرحله ی آخر ( آماده سازی و تزئین نهایی ) :

 در این مرحله کرم آماده شده را داخل کیسه فریزر یا قیف یک بار مصرف  می ریزیم تا پر شود. برای چیدمان ظرف، ردیف اول  یک لایه کرم می ریزیم. سپس توت فرنگی ورقه ای را به دیواره ی ظرف می چسبانیم و لیدی فینگر ها را در شربت توت فرنگی می غلتانیم و روی کرم می چینیم. حالا مقداری شربت روی آن می ریزیم. و کرم را بار دیگر روی آن می ریزیم این روند را تا زمانی که موادمان تمام ‌شود ادامه می دهیم. به این مساله دقت می کنید که باید در آخرین مرحله کرم ریخته شود. تیرامیسوی خوش طعممان را به مدت سه الی چهار ساعت داخل یخچال می گذاریم تا خودش را گرفته و آماده شود. در پایان هم روی آن را با پودر کاکائو و توت فرنگی تزئین می کنیم.

تیرامیسوی توت فرنگی

تیرامیسوی توت فرنگی

تیرامیسوی توت فرنگی

منبع تصاویر a_la_ioana و ancib11

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب