farsi beauty

طرز تهیه دسر پودینگ توت فرنگی

پودینگ توت فرنگی

پودینگ توت فرنگی یک دسر خوش طعم است که اصالتی ایتالیایی دارد. این دسر به دلیل طعم بی نظریش در همه جا به ویژه در کشور خودمان محبوب شده است. البته این پودینگ به صورت آماده هم قابل تهیه می باشد اما درست کردن آن با توت فرنگی تازه طعم و مزه ی بهتری خواهد داشت. در ادامه برای یادگیری این دسر با بخش آموزش آشپزی فارسی بیوتی همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه پودینگ توت فرنگی

توت فرنگی

300گرم

شیر

سه پیمانه

آرد

دو قاشق غذاخوری

شکر

سه قاشق غذاخوری

نشاسته  ذرت

یک پیمانه

پودر ژله توت فرنگی

دو تا سه قاشق غذاخوری

پودینگ توت فرنگی

طرز تهیه پودینگ توت فرنگی

مرحله اول، پوره کردن توت فرنگی

برای درست کردن پودینگ توت فرنگی ابتدا توت فرنگی ها را بشویید و آن ها را با یک دستمال حوله ای خشک کنید. توت فرنگی های خشک شده را به همراه نصف پیمانه شیر در مخلوط کن بریزید. آن ها را به خوبی باهم مخلوط کنید تا توت فرنگی ها پوره شوند.

 

مرحله دوم

در ظرفی دیگر میزان شیری که باقی مانده (دو و نیم پیمانه) را با سه قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و دو قاشق غذا خوری آرد مخلوط کنید. می توانید قبل از اینکه مواد خشک را به شیر اضافه کنید آن را دو تا سه بار الک کنید تا پس از مخلوط کردن آن ها با شیر بافت یک دستی حاصل شود. شیر، آرد و نشاسته را به خوبی باهم مخلوط کنید تا زمانی که یکدست شود.

 

مرحله سوم

این مخلوط را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و به آن پوره ی توت فرنگی را که از قبل تهیه کردید، اضافه کنید. با استفاده از همزن دستی مواد را هم بزنید و کمی بعد شکر را به مخلوط روی گاز اضافه کنید.

 

مرحله چهارم

بعد از اینکه پودینگ کمی به غلظت رسید به آن پودر ژله ی توت فرنگی را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. تا زمانی که ژله در پودینگ حل شود به هم زدن ادامه دهید. ژله به پودینگ بافت و طعم بهتری می دهد. بعد از اینکه پودینگ توت فرنگی شما به غلظت فرنی رسید آن را از روی گاز بردارید.

 

مرحله پنجم

پودینگ ها را در ظرف مورد نظرتان برای سرو بریزید. می توانید برای تزئین روی پودینگ از میوه ها مانند توت فرنگی و موز، بیسکویت، خامه ی فرم گرفته و مربای توت فرنگی استفاده کنید. پودینگ ها را به مدت یک تا دو ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. بعد از گذشت این زمان پودینگ توت فرنگی شما آماده است. نوش جان.

پودینگ توت فرنگی

پودینگ توت فرنگی

منبع تصویر: ashpazi_miti

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب