farsi beauty

طرز تهیه گلت توت فرنگی خوشمزه به سبک فرانسوی

گلت توت فرنگی

گلت توت فرنگی نوعی دسر خوشمزه و هیجان انگیز است که متعلق به کشور فرانسه می باشد. گلت ها از هم خانوادگان تارت و پای می باشند و دارای طعمی فوق العاده هستند. همچنین آماده کردن گلت نیازی به قالب ندارد. گلت توت فرنگی گزینه ی بسیار مناسبی برای استفاده در عصرانه و صبحانه است. برای مشاهده ی آموزش طرز تهیه ی گلت توت فرنگی در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم گلت توت فرنگی :

توت فرنگی

۵۰۰ گرم

نشاسته ذرت

۱ قاشق غذاخوری

شکر

۸ تا ۱۰ قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ

به میزان کافی برای رومال کردن

پرک بادام

به مقدار لازم برای تزئین

 

مواد لازم برای خمیر گلت :

آرد

۲۵۰ گرم

کره سرد

۱۰۰ گرم

پودر شکر

۳ قاشق غذاخوری

وانیل

نوک ‌قاشق چایخوری

باترمیلک

یک سوم پیمانه

دستور پخت گلت توت فرنگی

در مرحله اول توت فرنگی را بر روی حرارت می گذاریم :

در ابتدای کار توت فرنگی ها را خرد می کنیم. سپس قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و توت فرنگی ها را همراه با نشاسته ذرت و شکر داخل قابلمه می ریزیم و بر روی حرارت می گذاریم تا توت فرنگی ها بپزند اما له نشوند. پس از آنکه توت فرنگی ها کمی آب انداختند و غلیظ شدند حرارت را خاموش می کنیم. به این نکته توجه کنید که حتما باید میزان ترشی و شیرینی توت فرنگی را تست کنیم و اگر لازم بود مقداری شکر به آن اضافه می کنیم. حالا توت فرنگی ها را آبکش کرده یا از صافی رد می کنیم تا سس اضافه آن خارج شده و روی خمیر آب نیندازد.

در مرحله ی دوم خمیر گلت را تهیه می کنیم :

در این مرحله آرد، کره سرد، پودر شکر و وانیل را داخل غذاساز ریخته و مخلوط می کنیم. مخلوط کردن را تا وقتی که شکر حالت پودری پیدا کند ادامه می دهیم. حالا باترمیلک را به موادمان اضافه کرده و‌ برای بار دوم مخلوط می کنیم. اگر باترمیلک در دسترس نداشتیم به یک سوم پیمانه شیر یک قاشق چایخوری سرکه اضافه می کنیم تا شیر ببرد و به باتر میلک تبدیل شود. در ادامه با نوک انگشتمان خمیر را بر روی سطح کار جمع می کنیم. سپس به مدت سی دقیقه داخل یخچال می گذاریم تا سرد شده و جمع شود. به این مساله دقت کنید که نباید خمیر را با کف دست جمع کنیم زیرا باعث می شود کره به روغن بیفتد.

در مرحله ی سوم خمیر را با توت فرنگی پر کرده و داخل فر می گذاریم :

در مرحله ی سوم خمیر را روی‌ سطح کار به شکل دایره ای باز می کنیم سپس داخل آن را با توت فرنگی پر می کنیم. حالا لبه های خمیر را  جمع می کنیم و برای اینکه ظاهر بهتری داشته باشد  می توانیم چند عدد توت فرنگی پخته نشده را برش داده و روی کار بگذاریم. در ادامه با استفاده از زرده ی تخم مرغ که هم زده ایم  روی سطح خمیر را رومال می زنیم. سپس روی آن را  پرک بادام می ریزیم. حالا خمیر را به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه ی سانتی گراد می گذاریم. پس از گذشت این زمان گلت توت فرنگی را از فر خارج کرده و از سس توت فرنگی بر روی آن می ریزیم تا براق شود. در آخر هم پس از آنکه خنک شد داخل ظرف مورد نظر قرار داده و سرو می کنیم. گلت توت فرنگی ما آماده است.‌ نوش جان

منبع تصویر thebakingboutique1

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب