farsi beauty

24 مورد از خواص توت فرنگی که حتما باید بدانید

توت فرنگی

توت فرنگی یک میوه قرمز و مخروطی شکل است که به خانواده رز متعلق می باشد، توت فرنگی از میوه هایی است که در شکل و اندازه های مختلفی به وجود می آید و طیف رنگی این میوه خوشمزه از قرمز پررنگ تا سفید، زرد و صورتی قابل مشاهده است.

این میوه آبدار و شیرین برای نوجوانان بسیار جذاب است و می توانید آن را در انواع سالاد ها یا دسر ها نیز استفاده کنید.

توت فرنگی خواص بسیار زیادی دارد که نمی توانیم به طور کلی همه آنها را به شما اطلاع دهیم اما در ادامه قرار است با خواص و مضرات آن آشنا شوید.

 

خواص توت فرنگی

رفع پف زیر چشم

مصرف توت فرنگی باعث کاهش پف زیر چشم و تیرگی زیر چشم ها می شود، شما می توانید این میوه را به عنوان یک ماسک به مدت 10 دقیقه زیر چشم ها قرار دهید تا پف زیر چشم را از بین ببرید.

 

درمان آکنه و جوش های صورت و بدن

توت فرنگی دارای مقادیر بسیار بالایی ویتامین C می باشد که می تواند برای پوست مفید باشد، همچنین در آن آلفا هیدروکسی اسید، فلاونوئیدها و سالیسیلیک اسید وجود دارد که برای از بین بردن آکنه مناسب است و چربی پوست را کاهش می دهد.

 

توت فرنگی

بهبود عملکرد مغز

غذاهای بسیار کمی وجود دارد که برای مغز مفید باشد یکی از این غذاها توت فرنگی است که با وجود آنتی اکسیدان های موجود در خودش از بدن در برابر کانال های آزاد محافظت می کند، توت فرنگی باعث بهبود عملکرد مغز می شود و از زوال عقل در زنان مسن جلوگیری می کند، پیری مغز را به تاخیر می اندازد و و باعث بهبود حافظه می گردد.

 

ضد سرطان

این میوه در خود ویتامین C بسیار زیادی دارد که سیستم ایمنی را تقویت می کند و این موضوع باعث می شود تا بدن در برابر سرطان مصون باشد، در میوه توت فرنگی فیتوکیمیکال وجود دارد که خواص ضد سرطانی دارد و از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری می کند، همچنین پودر توت فرنگی برای سرطان مری بسیار مفید است.

 

درمان مشکلات پوستی

خشکی پوست و مشکلات پوستی با مصرف توت فرنگی به آسانی قابل درمان است، توت فرنگی خواص مرطوب کنندگی دارد که باعث ترمیم پوست می گردد.

 

 

توت فرنگی

کاهش آلرژی

افرادی که مبتلا به آلرژی هستند با مصرف توت فرنگی می تواند علائمی مثل آبریزش چشم، آبریزش بینی، عطسه و التهابات را کاهش دهند.

 

محافظ چشم ها

مصرف به طور روزانه سه وعده توت فرنگی خطر لکه زرد چشم را که باعث از بین رفتن بینایی می گردد کاهش می دهد و خواص آنتی اکسیدانی توت فرنگی می تواند از آب مروارید در سن بالاتر در افراد جلوگیری کند.

 

درمان زخم ها

تسریع روند بهبود زخم ها یکی دیگر از خواص توت فرنگی می باشد، مصرف توت فرنگی پوست را سالم و شاداب نگه می دارد و از زخم ها جلوگیری می کند.

 

توت فرنگی

بهبود استخوان ها

مصرف توت فرنگی که سرشار از ویتامین ها، کلسیم و منیزیوم است، برای سلامت استخوان مفید است، این میوه ها از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری می کنند و برای افرادی که مشکلات نرمی و پوکی استخوان دارند بسیار مفید است.

 

درمان ریزش موی سر

توت فرنگی به دلیل داشتن اسید الاجیک مانع آسیب مو و از دست رفتن و تحلیل موها می شود، میوه توت فرنگی حاوی فولات است و در خود ویتامین B6 دارد یا برای موها بسیار مفید است.

 

جلوگیری از قارچ و آنتی باکتریال

یکی از میوه های معروفی که از پیشرفت قارچ در بدن جلوگیری می کند توت فرنگی است، توت فرنگی با رشد قارچ ها در بدن مقابله می کند و خواص آنتی باکتریالی برای بدن دارد.

 

ضد التهاب

مصرف توت فرنگی برای مبارزه با آسم، آرتروز، سرطان و آترواسکلروز موثر بوده و می تواند سطح پروتئین سی آر پی را که باعث به وجود آمدن التهابات می شود کاهش دهد.

 

بهبود نقرس

مواد مغذی موجود در توت فرنگی که شامل بیش از 90 درصد آن آب است برای کسانی که نقرس دارند مفید است تا از شر کریستال های اسید اوریک راحت گردند، توت فرنگی هم به دلیل داشتن فولاد می تواند بیماری نقرس را کنترل کند.

 

تضمین سلامت قلب و عروق

مصرف توت فرنگی با داشتن فلاونوئیدها می تواند برای سلامت فرد موثر باشد و کلسترول LDL را در بدن کاهش دهد.

 

درمان کننده شوره سر

مصرف توت فرنگی با روغن درخت چای یا روغن آویشن می تواند برای درمان شوره سر مفید باشد و یک ترکیب ضد قارچی برای پوست سر به شمار می آید.

 

کاهش وزن

توت فرنگی مقدار زیادی از چربی های بدن را کاهش می دهد، حاوی کالری و سدیم است و این میوه دارای نیترات است که باعث افزایش جریان خون و اکسیژن در بدن می شود و این امر وزن را کاهش می دهد.

 

کمک کننده به رشد جنین

افراد باردار نیاز شدیدی به فولات دارند، بنابراین مصرف توت فرنگی می تواند برای جلوگیری از نواقص جنین در طول زایمان موثر باشد.

 

توت فرنگی

درمان یبوست

مصرف میوه توت فرنگی به دلیل وجود مقادیر بسیار زیادی از فیبر و آب برای درمان یبوست ها و حرکات روده ای مفید می باشد.

 

 

کاهش قند خون بیماران دیابتی

توت فرنگی به دلیل پایین بودن شاخص گلیسمی که دارد باعث می شود افراد دیابتی فیبر بیشتری دریافت کند و قند خون آنها کاهش پیدا کند.

 

بهبود افسردگی

استفاده منظم از توت فرنگی باعث می شود هموسیستئین که در بدن ایجاد می شود کاهش پیدا کند و مانع اضافه شدن این هورمون شود، بنابراین باعث بهبود خلق و خوی افراد می شود.

 

 

دیگر خواص توت فرنگی

  • کاهش کلسترول
  • مراقبت از پوست در مقابل نور خورشید
  • روشن کردن پوست تیره
  • تسکین پوست تحریک شده
  • درمان خشکی پوست
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کنترل چربی پوست
  • پاکسازی کننده پوست
  • محافظ مفاصل
  • نرم کننده طبیعی مو
  • پیشگیری از سکته
  • کاهش فشار خون

 

توت فرنگی

خواص روغن فرنگی

روغن توت فرنگی نیز خواص بسیار زیادی برای افراد دارد، این روغن را به عنوان روغن ماساژ استفاده می کنند و به راحتی جذب پوست می شود، شما عزیزان می توانید پس از استحمام از این روغن جهت ماساژ صورت و دست ها استفاده کنید.

 

 

مضرات توت فرنگی

ممکن است برخی از افراد به مصرف توت فرنگی حساسیت نشان دهند و با مشکلات پوستی مواجه شوند، بدین منظور شما عزیزان حتما قبل از مصرف توت فرنگی سعی کنید این تست را انجام دهید برای انجام این تست کافی است مقداری از مواد توت فرنگی را روی پوست قرار دهید و 24 ساعت صبر کنید.

اگر پوست شما نشانه ای از حساسیت و قرمزی نشان نداد شما می توانید از توت فرنگی استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب