farsi beauty

طرز تهیه استیک گوشت خوشمزه و آبدار رستورانی

استیک

استیک یک غذای خوشمزه و بین‌المللی است که از راسته گوسفند یا گوساله آماده سازی می شود. و در منوی بیشتر رستوران های معروف کشورهای مختلف دیده می شود. گوشت از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. شما می توانید این غذا را میتوان با مواد و ادویه های مختلفی هم مرینیت کنید، همچنین میتوانید آن را با طعم تند یا ساده گریل کنید. در این قسمت از آموزش آشپزی به شما یاد خواهیم داد چگونه یک استیک آبدار و لذیذ را با طعمی فوق العاده به سبک رستوران های معروف آماده سازی کنید.

مواد لازم برای تهیه استیک :
فیله گوساله3 تکه استیکی
روغن زیتون بدون بو½ فنجان
سیر6 حبه
رزماری5 شاخه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت استیک ( steak )

مرحله اول؛ مزه دار کردن استیک ها :

 برای مزه دار کردن استیک 12 الی 13 ساعت باید گوشت را درون رزماری، روغن زیتون بدون بو، نمک و همچنین سیر له شده مرینیت کنید؛ بیشتر ماندن استیک درون مواد به گوشت ها طعم و عطر فوق العاده تری خواهد داد.

مرحله دوم؛ گریل کردن استیک ها :

برای گریل کردن استیک می‌توانید از باربیکیو یا تابه های دوبله تا (دو طرفه) استفاده کنید. در این مورد اگر میخواهید از این تابه ها استفاده کنید می توانید قسمت خط دار تابه را آماده کرده و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید. سپس استیک را درون تابه قرار داده و درب تابه را ببندید و اگر از باربیکیو ذغالی استفاده میکنید به همین جهت یک طرفه استیک را گریل کرده و سپس جهت دیگر را گریل کنید.

مرحله سوم؛ سرو استیک ها :

در مرحله پختن استیک حرارت نقش بسیار مهمی دارد؛ در تمام مراحل حرارت پخت استیک باید یکسان و متوسط باشد، اگر حرارت کم باشد کیفیت گوشت از دست می‌رود و اگر حرارت زیاد باشد گوشت استیک می سوزد، هنگامی که با حرارت مناسب استیک ها گریل کردید؛ می‌توانید با استفاده از سس باربیکیو، جعفری و گوجه های مینیاتوری این غذای خوشمزه و پرطرفدار را سرو کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب