farsi beauty

خواص انیسون ستاره ای (بادیان ختایی) و عوارض آن + موارد منع مصرف

انیسون ستاره ای بادیان ختایی

انیسون ستاره ای که به آن بادیان ختایی هم گفته می شود. یک نوع ادویه ی معطر با بویی شبیه به رازیانه می باشد. که از میوه ای شبیه به ستاره و از یک درخت همیشه سبز حاصل می شود. طعم آن شما را به یاد شیرین بیان انداخته و دارای فواید دارویی و درمانی بسیاری می باشد. با ما در فارسی بیوتی همراه باشید تا بیشتر راجع به فواید این گیاه برای سلامتی آگاه شوید.

این گیاه پر فایده، دارای طعمی گرم مثل دارچین و میخک بوده و ترکیب طعم شیرین و گرم آن، انیسون ستاره ای را به گیاهی با طبع گرم تبدیل کرده است. شما می توانید برای ملایم کردن طبع، از این گیاه در کنار مواد غذایی و نوشیدنی هایی با طبع سرد استفاده نمایید.

فواید انیسون ستاره ای (بادیان ختایی) برای سلامتی

از این گیاه فوق العاده سالیان درازی است که در طب سنتی چین استفاده می شود و در سال های اخیر، در پزشکی غربی نیز مورد قبول قرار گرفته است. این گیاه خاصیت دارویی زیادی داشته و دارای خواص ضد میکروبی است، و از همین جهت دارای محبوبیت بسیاری است. فواید این گیاه شامل موارد زیر می باشد:

۱) خواص آنتی اکسیدانی قوی:

انیسون ستاره ای یا بادیان ختایی ترکیباتی مثل لینالول، ویتامین A و ویتامین C دارد و می تواند با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و در درمان بیماری هایی مثل سرطان، مشکلات قلبی و دیابت موثر باشد.

۲) خاصیت ضد قارچی:

این گیاه پر خاصیت دارای خواص ضد قارچی بوده و برای بهبود عفونت پای ورزشکاران، کرم حلقوی و باقی گونه های قارچی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به بررسی های انجام شده مشخص شده که انیسون ستاره ای دارای ترکیباتی مانند لینالول می باشد که می تواند خطر ابتلا به عفونت قارچی را کم کند و از جمع شدن بیوفیلم جلوگیری کند.

۳) بهبود روماتیسم و درد مفاصل:

از روغن انیسون ستاره ای می توان برای بهبود روماتیسم و کمر درد کمک گرفت. برای استفاده از آن لازم است آن را با یکی از روغن های حامل، رقیق کرده و به نواحی که درد می کند بزنید. تا به مرور شاهد تاثیر آن شوید.

۴) قند خون و دیابت:

بادیان ختایی با بهبود کارکرد پانکراس برای تنظیم انسولین، می تواند احتمال ابتلا به دیابت و باقی مشکلات هورمونی را تا میزان زیادی کم کند.

۵) درمان مشکلات گوارش و هضم:

از گیاه انیسون ستاره ای، دمنوشی تهیه کرده و برای بهبود مشکلات گوارشی مثل، سوء هاضمه، گاز، نفخ، گرفتگی های شکمی و یبوست استفاده می کنند. برای اینکه مشکلات گوارشی تان حل شود، کافی است پس از هر وعده ی غذایی از این دمنوش استفاده کنید.

انیسون ستاره ای بادیان ختایی

۶) مبارزه با سرطان:

بادیان ختایی دارای مقدار زیادی از آنتی اکسیدان هایی مانند تیمول، کوئرستین، کامفرول، تیمول و اسید کوماریک بوده و خواص ضد التهابی دارد که می تواند در مقابل رادیکال های آزاد از بدن حفاظت کند.

۷)خواص ضد التهابی:

التهاب، ناشی از تلاش بدن برای مراقبت از خود در مقابل عوامل بیماری زا است. مقصود از التهاب شناخت عامل این مشکل و حذف آن و ترمیم بدن می باشد. همانطور که پیش تر گفتیم، انیسون ستاره ای دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و می تواند در کم کردن التهاب موثر باشد.

۸) خاصیت ضد ویروسی:

اسید شکیمیک در انیسون ستاره ای وجود دارد. که یک نوع ترکیب با توانایی ضد ویروسی قوی می باشد. این یکی از مواد مهم و فعالی است که در دارویی که برای درمان آنفولانزا تجویز می شود وجود دارد.

انیسون ستاره ای دارای مقدار فراوانی اسید شیکیمیک می باشد که در محصولات دارویی از آن استفاده می شود. با افزایش آنفولانزا درخواست برای این گیاه نیز افزایش یافته است.

با توجه به مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است مشاهده شده که اسانس انیسون احتمال دارد، بتواند انواع دیگری از عفونت های ویروسی مثل تبخال سیمپلکس نوع ۱ را نیز بهبود ببخشد.

۹) فواید آنتی باکتریال:

این گیاه فوق العاده می تواند مانع از رشد باکتری هایی شود که در انواع شایعی از بیماری ها دخیل می باشند.

مطالعاتی در این زمینه انجام شده که مشخص کرده عصاره ی انیسون به اندازه ی آنتی بیوتیک ها در مقابل تعداد زیادی باکتری بیماری زا مقاوم به دارو تاثیر گذار می باشد .

علاوه بر این، تحقیقاتی انجام شده که نشان داده ترکیبات فعال زیستی که در این گیاه وجود دارند، می توانند در بهبود عفونت های مجاری ادراری ناشی از باکتری های مختلف نیز موثر باشند.

انیسون ستاره ای بادیان ختایی

گیاه انیسون ستاره ای چه عوارضی دارد؟

بیشتر مردم، شاهد عوارضی از سمت این گیاه فوق العاده نبوده اند. اما با تمام این ها، برخی گزارشات مبنی بر واکنش های آلرژیک برای مصرف این گیاه وجود دارد.

انیسون ستاره ژاپنی، نوروتوکسین های قوی دارد که می تواند سبب برخی علائم جدی جسمی مثل توهم، تشنج و حالت تهوع شود.

انیسون ستاره ژاپنی حدوداً شبیه به انیسون ستاره چینی می باشد.

علاوه بر این، برخی گزارشات از واکنش هایی با شدت قوی و بالقوه کشنده در نوزادان خبر می دهد. تصور می شود این مساله به علت آلودگی ناشناخته به ادویه ی ژاپنی می باشد.

در نتیجه لازم است از این گیاه به کودکان و نوزادان داده نشود.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

515 مطلب