farsi beauty

طرز تهیه بورک اسفناج خوشمزه به سبک ترکیه ای

بورک اسفناج

بورک اسفناج یکی از غذاهای متعلق به کشور ترکیه است که بسیار محبوب بوده و گاها به عنوان پیش غذا هم مورد استفاده قرار می گیرد. برای مشاهده ی آموزش این غذای خوشمزه در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم بورک اسفناج برای چهار نفر :

اسفناج

۴۰۰ گرم

شیر

یک دوم لیوان

پیاز

۱ عدد بزرگ

سیر

۲ حبه

خمیر یوفکا

به تعداد کافی

پنیر خامه ای

۲ قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا

۲۰۰ گرم

زعفران دم کرده

۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

زردچوبه و‌روغن

به مقدار کافی

کنجد

به مقدار کافی

دستور پخت بورک اسفناج

در مرحله ی اول اسفناج را پخته و مواد اولیه را تفت می دهیم :

در ابتدا اسفناج شسته شده را به همراه دو لیوان آب در یک قابلمه ی مناسب ریخته و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید سپس ده دقیقه زمان می دهیم تا اسفناج به طور کامل بپزد. در ادامه پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و به آن روغن اضافه می کنیم و کمی صبر می کنیم تا داغ شود. حالا پیاز را داخل تابه ریخته و تا زمانی که پیاز طلایی شود تفت می دهیم. در این قسمت از کار سیر را رنده کرده و داخل تابه ریخته و تنها تا زمانی که عطر سیر خارج شود تفت می دهیم.

در مرحله ی دوم اسفناج را به همراه مواد دیگر به تابه اضافه می کنیم :

در این مرحله مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا یکدست شوند. سپس اسفناج را آبکشی کرده و پس از آنکه آب اضافی اش خارج شد  به تابه اضافه می کنیم. پس از آنکه اسفناج را مقداری تفت دادیم پنیر خامه ای را به موادمان اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا پنیر ذوب شود. حالا نیمی از  پنیر پیتزا را همراه با مقداری نمک به تابه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم. پس از آنکه تمام مواد تابه به خوبی سرخ شدند حرارت را خاموش می کنیم.

در مرحله ی سوم موادمان را داخل خمیر یوفکا قرار می دهیم :

در مرحله ی سوم ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کرده و اجازه می دهیم گرم شود. سپس کاسه ای کوچک انتخاب کرده و شیر را به همراه زعفران دم کرده و مقداری روغن به آن اضافه کرده و به خوبی میکس می کنیم. حالا خمیر یوفکا را بر روی میز کارمان قرار داده و باز می کنیم. سپس به کمک قلمو مقداری از مخلوط شیر و زعفران را به سطح خمیر یوفکا می مالیم تا نرم شود. حالا مقداری از مایه اسفناج را همراه با کمی پنیر پیتزا به شکل خطی ابتدای خمیر می ریزیم و خمیر را لول می کنیم.

در مرحله ی چهارم تمام خمیر های یوفکا را  آماده کرده و داخل فر می گذاریم :

در مرحله چهارم نان یوفکای رول شده را داخل سینی گذاشته و از مخلوط شیر روی آن می مالیم. سپس تمام مواد را داخل نان ها قرار داده و رول می کنیم. اگر دوست داشتید می توانید مقداری کنجد یا سیاه دانه بر روی آن بزنید. حالا سینی فر را در طبقه ی وسط فر قرار داده و زمان می دهیم تا به مدت بیست تا سی دقیقه داخل فر بپزد. پس از آنکه بروک ها پختند به مدت چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی آنها طلایی شود. سپس کمی صبر می کنیم تا آنها خنک شوند. در مرحله ی آخر رول ها را داخل سینی فر با یک کارد تیز برش زده و داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم. در پایان هم با سس کچاپ سرو می کنیم.

منبع تصاویر superfamstories

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب