farsi beauty

طرز تهیه کباب بال مرغ خردلی خوشمزه با سس دیژون فرانسوی

کباب بال مرغ خردلی

در این قسمت از آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با نحوه ی پخت کباب بال مرغ خردلی آشنا کنیم. کباب بال مرغ خردلی نوعی غذای فوق العاده ی جهانی است که طعمی تند و لذیذ دارد. برای مشاهده ی آموزش مرحله به مرحله ی کباب بال مرغ خردلی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر :

بال مرغ                       

۱۶ عدد

سویا سس   

۴ قاشق غذاخوری

سس خردل

۲ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش

۲ قاشق غذاخوری

سیر

۱ حبه

پودر تخم خردل          

نوک‌ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه             

به مقدار کافی

فلفل قرمز و‌ کره                   

به مقدار کافی

دستور پخت کباب بال مرغ خردلی

مرحله ی اول، ترکیب مواد طعم دهنده ی بال :

در ابتدای کار بال ها را به خوبی شسته و داخل آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن خارج شود. حالا کاسه ای مناسب انتخاب کرده و سس سویا، سس خردل و آب لیمو ترش را به آن اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم. سپس سیر رنده شده را همراه با تخم خردل، مقداری نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را به آن اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شود.

مرحله ی دوم، اضافه کردن بال ها و  دادن زمان برای استراحت :

حالا بال ها را به کاسه اضافه می کنیم. و آن ها را به خوبی زیر و رو می کنیم تا مواد طعم دهنده تمام نقاط بال ها را در بر بگیرند. و بال ها به خوبی مزه دار شوند. سپس روی کاسه را به کمک سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت داخل یخچال می گذاریم تا مواد به خورد بال ها بروند. پس از گذشت زمان مورد نظر کاسه را از یخچال خارج کرده و سلفون آن را جدا می کنیم.

مرحله ی سوم، کباب کردن بال ها :

در مرحله ی سوم ابتدا به این نکته اشاره کنیم که ما می توانیم با توجه به سلیقه ی خود برای کباب کردن بال ها از گریل یا منقل ذغال استفاده کنیم. در این قسمت از کار بال ها را به سیخ کشیده یا در وسط توری فلزی قرار می دهیم. سپس منقل ذغال را به شکل یکدست روشن کرده و سیخ ها یا توری را بر روی آن قرار می دهیم. نکته ی دیگر راجب کباب کردن بال ها این است که پوست بال ها دارای چربی می باشد و به همین دلیل زود می سوزد بنابر این می بایست در کباب کردن بال ها سرعت عمل بالایی نشان دهیم. پس هر چند لحظه یک بار سیخ ها یا توری را می چرخانیم تا بال ها به شکل یکدست کباب شده و پخته شوند. حالا کره را ذوب کرده و به کمک برس بر روی بال ها می زنیم تا خوشمزه تر شوند. در آخر هم بال های خوش طعممان را همراه با برنج یا نان سرو می کنیم. کباب بال مرغ خردلی حاضر است. نوش جان

منبع تصویر azin_cook

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب