farsi beauty

بهترین ادویه برای جلوگیری از سرماخوردگی در زمستان و تقویت سیستم ایمنی

ادویه

اکثر افراد، نقش ادویه ها در ارتباط با قدرت بخشیدن به سیستم ایمنی را نادیده می گیرند. اما باید توجه کنید که شما، با استفاده ی متعادل از ادویه ها نه تنها می تواند قدرت سیستم ایمنی تان را زیاد کنید، بلکه می توانید از طعم و عطر عالی آن ها نیز بهره مند شوید.

 

6 ادویه که نمی گذارند در زمستان مریض شوید!!!

۱) زردچوبه

زردچوبه یکی از پاهای ثابت غذاهای ایرانی است. اما آیا می دانستید زردچوبه دارای خواص فوق العاده ای است؟

زردچوبه خاصیت های دارویی بیشماری داشته و دارای خواص ضدقارچی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. این ادویه ی فوق العاده، می تواند سیستم ایمنی را تقویت کرده و به سلامت شما کمک کند.

زردچوبه، برای کم شدن نفخ و بهبود گوارش بسیار مفید بوده و می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. علاوه بر این ها، می توانید از زردچوبه برای درمان درد های آرتروزی نیز کمک بگیرید. برای استفاده از خواص این ادویه به خصوص برای جلوگیری از بیماری در فصول سرد سال، کافی است از آن در ترکیب غذاهایتان استفاده کنید.

۲) زنجبیل

از گذشته، مردم در زمستان ها به مصرف زنجبیل روی می آوردند. زیرا زنجبیل می تواند باعث گرم شدن بدن شود. این ادویه همچنین، دارای قدرت آنتی اکسیدانی و خاصیت ضد التهابی است. شما می تواند صبح ها چای زنجبیل نوشیده و یا از آن در رژیم غذایی تان استفاده کنید.

۳) دارچین

دارچین یکی از ادویه های مفید و پر سودی است. که یک انتخاب مناسب، در فصل زمستان به حساب می آید.

دارچین، علاوه بر آنکه توانایی زیادی در بهبود سرماخوردگی دارد. می تواند به بهبود گوارش، کم کردن میزان کلسترول، پیشگیری از آرتروز، کاهش میزان قند و کم کردن وزن نیز کمک کند. دارچین دارای عطر بسیار خوبی است و شما می توانید از آن در چای، نوشیدنی ها و حتی در رژیم غذایی تان استفاده کنید.

ادویه

۴) هل

هل که دارای ویتامین C است، می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و از بدن شما در برابر سرماخوردگی حفاظت کند.

این ادویه ی پر خواص، دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بوده و باعث افزایش سوخت و ساز می شود.

شما برای درمان مشکلاتی مثل اسهال، رفلاکس اسید و سوزش معده نیز می توانید به سراغ هل بروید. علاوه بر تمام این ها، فراموش نکنید که هل، بر روی سلامت قلب شما نیز تاثیر مثبتی دارد.

۵) زعفران

زعفران، علاوه بر رنگ جذابش، خواص بسیاری هم دارد. زعفران دارای آهن، پتاسیم، کلسیم، زینک و موارد دیگری است که برای بدن شما ضروری می باشند. و می توانند به گرم ماندن بدن کمک کنند. این گرما می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی مثل سرماخوردگی، آنفولانزا و حتی سرفه را کاهش داده و از بدن در برابر آن ها مراقبت کند.

۶) دانه رازیانه

آخرین مورد، یکی از بهترین مواردی است که می توانید در زمستان به سراغ آن بروید.

رازیانه باعث گرم شدن بدنتان در فصل زمستان شده و دارای خواص ضد التهابی است. رازیانه در رفع نفخ و بهبود گوارش نیز بسیار موثر می باشد. می توانید دمنوش آن را درست کرده و یا در رژیم غذایی تان از آن استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب