farsi beauty

آشنایی با ادویه هایی که به زیباتر شدن شما کمک می کند.

ادویه برای زیبایی پوست

اگر می خواهید بدانید که کدام ادویه ها برای زیبایی پوستتان خوب هستند این مقاله را تا پایان بخوانید. سه اصل مراقبت از پوست عبارت است ازپاک کردن، تقویت کردن و رساندن مواد مغذی به پوست. برای پاک کردن لکه های صورتتان عمل پاکسازی پوست را انجام دهید یا لطافت و درخشندگی را به پوستتان باز گردانید.

ادویه های مناسب برای سلامت پوست

•    گل میخک
•    زردچوبه
•    دارچین
•    زعفران
•    زنجبیل
•    رازیانه

چرا ادویه ها برای پوست مفید هستند؟

ادویه ها مملوع از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی هستند. همچنین برای پوست و مو بسیار مفید هستند چرا که خاصیت تسکین دارند. ادویه جات را می توانید به همراه لوسیون و تونیک ها استفاده کنید و پوستی سالم را داشته باشید. برای مراقبت از پوست می توانید از گیاهان دارویی و معجون های خانگی استفاده کنید. در آشپزخانه ها ادویه جاتی وجود دارد که استفاده از آنها پوستی سالم و شاداب را برای شما به ارمغان می آورد.

گل میخک

دندان پزشکان از روغن گل میخک بعنوان بی حسی استفاده می کردند. همچنین گل میخک خاصیت ضد میکروبی و ضدعفونی دارد که برای پوست بسیار مفید می باشد. از این ادویه می توانید برای درمان ریزش مو هم استفاده کنید.

گل میخک برای زیبایی پوست

زردچوبه

زردچوبه آنتی اکسیدانی به نام کورکومین را در خود دارد که دارای خاصیت ضد سرطانی می باشد. زردچوبه موجب می شود که سلول های آسیب دیده ترمیم بشوند. همچنین می تواند تنظیم کننده سموم تولید شده توسط غدد سبابه باشد که برای پوست های چرب بسیار مفید است. از زردچوبه بعنوان لایه بردار هم استفاده می کنند که می تواند علائم پیری پوست را پاک کند.

زردچوبه برای زیبایی پوست

دارچین

دارچین دارای طبعی گرم می باشد که به صورت پودر یا دم کرده استفاده می شود. از خواص آن می توان به ضد قارچ و ضد باکتری بودن آن و همچنین به توانایی آن برای از بین بردن سلول های مرده پوست اشاره کرد.

دارچین برای زیبایی پوست

زعفران

زعفران ادویه ای است که ویتامین های زیادی مانند C، B3،B2، B1، A، آهن، پتاسیم، زینک، فولات، سلنیوم و بسیاری از مواد مغذی دیگر را در خود دارد. همچنین از خواص آن می توان به خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری بودن آن اشاره کرد. این ادویه برای آکنه و صورت های پرجوش نیز بسیار مفید می باشد. زعفران موجب درخشندگی و زیبایی پوست می شود.

زعفران برای زیبایی پوست

زنجبیل

از معروف ترین ادویه جات، ادویه زنجبیل می باشد. زنجبیل خواص زیادی در تقویت قوای جنسی، آنتی اکسیدان و تونر دارد.
این ادویه ضد عفونی کننده قوی می باشد و همچنین از آن برای پاک کننده و نرم کننده پوست بهره می برند.

زنجبیل برای زیبایی پوست

رازیانه

گیاه رازیانه طعم شیرینی دارد و برای پوست حساس مفید است. از خواص معروف آن این است که سوزش را از بین می برد و حساسیت هایی را که در اثر آفتاب ایجاد شده است را کاهش می دهد. با استفاده از این گیاه پوست خود را خنک کنید.

رازیانه برای زیبایی پوست

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب