farsi beauty

آشنایی با ماساژ اسپا، انواع و مزایای آن چیست؟

ماساژ اسپا

تصور خیلی از ما ها این است که اسپا یا ماساژ که بار ها به گوشمان خورده است همان ماساژ درمانی است. اما این تصور اشتباه است چرا که بین اسپا و ماساژ تفاوت هایی وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. برای آشنایی با ماساژ اسپا، انواع آن و مزایای آن با ما همراه باشید.

ماساژ اسپا چیست؟

کلمه spa از کلمه Spargere گرفته شده است که به معنی تمیز کردن می باشد و در گذشته برای اشاره به آب درمانی  از اسپا استفاده می شده و همچنین درمان اسپا با آکواتراپی نیز در ارتباط است. لازم به ذکر است که اسپا مرتبط با عبارت Salus نیز می باشد.

خواص درمانی آب های معدنی در کشور های اروپایی و ژاپن نیز وجود دارد. در گذشته نیز درمان با آب تحت عنوان اسپا درمانی نیز وجود داشته که برای خانواده های سلطنتی مورد استفاده قرار میگرفته است. اما امروزه به محلی که درمان و بهبود بیماری با استفاده از آب چشمه های معدنی انجام میپذیرد اسپا گفته می شود.

همان طور که گفته شد درمان بیماری به روش اسپا از قدیم وجود داشته. حمام های آب گرم و حمام های آب سرد نیز از همان زمان مورد توجه بوده است که از پیشتازان آن می توان به ژاپن و یونان و روم باستان اشاره کرد.

آشنایی با انواع مختلف اسپا (Spa)

انواع مختلف اسپا به 9 دسته تقسیم بندی می شود که این تقسیم بندی بر اساس نوع خدمات و محل انجام آن می باشد.

Medical Spa

اسپای پزشکی درمان هایی شامل لیزر، بوتاکس، لک های پوستی و لایه برداری می باشد. در واقع در این نوع از اسپا درمان عادی را با تمرکز بر روی بعضی از درمان هایی که توسط متخصص تجویز می شود، فراهم می کند.

Urban Spa

این نوع اسپا به اسپای روزانه معروف است زیرا درمان های روزانه را فراهم کرده و در بیشتر مراکز، هتل ها، فروشگاه ها و همچنین در فرودگاه ها نیز انجام می شود. در کنار تمامی این موارد این نوع اسپا پر هزینه نیز بوده.

Hotel/Resort Spa

این نوع از اسپا در هتل های مجللی که دارای آبگرم باشند انجام می پذیرد و نحوه ی انجام این نوع اسپا در اندازه های گوناگون و با استفاده از امکانات مختلف مانند سونا، استخر و ... انجام می شود.

ماساژ اسپا

Destination Spa

این نوع از اسپا با هدف بهبود سلامتی بوده و شامل اسکان کوتاه در آبگرم است و خدمات آن شامل فعالیت های فیزیکی، رژیم غذایی و آموزش در زمینه سلامتی می باشد. به طور کل این نوع اسپا در چشمه های آبگرم و آب معدنی انجام می پذیرد.

Eco Spa

این نوع از اسپا ارائه دهنده درمان های ارگانیک می باشد و به دلیل استفاده از تکنیک های صرفه جویی انرژی طرفدار و دوست دار طبیعت و محیط زیست به شمار می آید.

Thermal or Mineral Spa

این نوع اسپا در مناطق کوهستانی وجود داشته در کشور ما نیز در آبگرم سرعین از همین نوع اسپا استفاده می شود.  به طور کل می توان گفت که این نوع اسپا در نواحی آب های معدنی انجام می شود.

چشمه آبگرم

Ayurveda Spa

این نوع اسپا برای تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین برای پیشگیری و بهبود بیماری ها و علائم آن می باشد. اسپای آیورودا شامل یوگا و مدیتیشن می باشد.

Cruise Ship Spa

این نوع اسپا شامل خدماتی مانند دریا درمانی، آب درمانی، لجن درمانی، آبگرم شناور و درمان های حرارتی بوده و بر روی کشتی کروز انجام می شود.

Thalassotherapy Spa

این نوع اسپا همان اسپای دریا درمانی است که برای این نوع از اسپا از آب دریا استفاده می شود زیرا آب دریا دارای خواص درمانی بسیاری می باشد و به بهبود تعادل شیمیایی بدن شما کمک بسزایی می کند و باعث آرامش، از بین رفتن استرس، تسکین درد و درمان بی خوابی و کم خوابی می شود.

فواید انحصاری ماساژ اسپا (Spa)

از آنجایی که سونای بخار باعث نرم شدن پوست می شود و برای درمان های پوست و زیبایی انجام می شود از آن در قبل و بعد از ماساژ اسپا استفاده می شود. به طور کل ماساژ درمانی برای تسکین درد عضلانی و اسکلتی و برای آرامش اعصاب بسیار مفید است. در ادامه به مزایای ماساژ اسپا می پردازیم.

ایجاد آرامش و کاهش استرس

قرار گرفتن در چشمه های آب معدنی باعث می شود تا شما از استرس به دور شوید و آرامش وجود شما را فرا بگیرد. زیرا این امکان را برای شما به وجود می آورد تا در محل اسپا استراحت کنید و ذهن خود را از هرگونه استرس و دغدغه رها کنید.

بهبود سردرد

با استفاده از ماساژ سر و دست در ماساژ اسپا سردرد های حاصل از فشار های عصبی و استرس زیاد بهبود و تسکین میابد.

تنظیم گردش خون

افرادی که به طور مکرر از ماساژ اسپا استفاده می کنند بعد از گذشت مدتی گردش خون و فشار خون را تنظیم می کند.

آرام کننده درد

ماساژ اسپا می تواند بسیاری از درد ها را مانند درد حاصل از کار کردن زیاد، ایستادن زیاد، تمرین سنگین و... تسکین بدهد.

ماساژ اسپا

مبارزه با پیری

یکی از بهترین خدمات اسپا فیشال مبارزه با پیری و کند کردن روند آن می باشد. خدمات اسپا فیشال با آبرسانی به پوست و تحریک سلول های پوستی باعث جلوگیری از ایجاد چین و چیروک پوستی می شود.

بهبود روند کم خوابی و بی خوابی

ماساژ اسپا به شما کمک می کند تا بتوانید راحت تر بخوابید و باعث بهبود روند کم خوابی و بی خوابی می شود، که این کار را با کاهش فشار خون و تنظیم کردن ضربان قلب انجام می دهد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب