farsi beauty

همه چیز درباره برنزه کردن پوست و دستگاه سولاریوم را بدانید + عوارض آن

سولاریوم

سولاریوم چیست؟

یکی از روش های پرطرفدار در اغلب مردم برای تیره تر کردن پوست یا به اصطلاح برنزه شدن پوست استفاده از دستگاه سولاریوم به صورت غیر طبیعی می باشد، در روش برنزه سازی با دستگاه سولاریوم نیاز به قرار گرفتن در معرض نور خورشید ندارید و این عمل با اشعه UV دستگاه انجام می شود.

اجزای دستگاه سولاریوم

دستگاه سولاریوم به دو حالت ایستاده و خوابیده تولید شده که در آن از نورهای خاص مانند لامپ های UV با تابش اشعه ماورا بنفش استفاده می کنند، مدت زمان قرارگیری در این دستگاه از 5 دقیقه تا 20 دقیقه متغیر است و می توانید برنز سازی بدن را پارت بندی کنید، در سولاریوم از لامپ های فلورسنت نیز استفاده می کنند که اشعه UVA را با دوزهای کوچکتر از اشعه UVB به بدن انتشار می دهد.

جالب است بدانید اشعه ماورا بنفش سولاریوم 3 برابر بیشتر از اشعه UVA نور خورشید می باشد و نزدیک به اشعه UVB خورشید طبیعی است بنابراین علاوه بر برنز سازی ممکن است مضراتی نیز برای پوست داشته باشد.

فواید استفاده از دستگاه سولاریم برای برنزه سازی بدن

  • سولاریوم بطور یکنواخت پوست شما را برنزه و تیره تر می کند.
  • قرار گرفتن در سولاریوم می تواند موجب تحریک تولید ویتامین D در پوست شود.
  • استفاده از دستگاه سولاریوم برای برنزه سازی می تواند باعث افزایش گردش خون در تمامی بدن شود.
  • متخصصین ما معتقدند قرار گیری در دستگاه سولاریوم می تواند با جوش و آکنه های پوستی مبارزه کند زیرا سولاریم پوست را خشک تر می کند.
  • دستگاه سولاریوم در مدت زمان کوتاهی پوست شما را برنزه و تیره تر می کند.
  • قرار گیری در دستگاه سولاریم درد های خفیف عضلانی را کاهش می دهد.

عوارض استفاده از دستگاه سولاریوم برای برنزه سازی بدن

متخصصین ما معتقدند استفاده از دستگاه سولاریوم برای تیره کردن پوست یا برنزه سازی بدن ممکن است عواقب نه چندان جالبی نیز برای بدن داشته باشد!

عوارض جانبی و خطرات استفاده از سولاریوم به شرح زیر است:

  • ابتلا به پیری زودرس پوست
  • از بین رفتن و تخریب کلاژن پوست
  • ایجاد مشکلات پوستی
  • تشکیل سرطان پوست در بدن
  • سوختگی و حساسیت های پوستی

چه افرادی باید از برنزه سازی با دستگاه سولاریوم اجتناب کنند؟

برخی افراد به هیچ عنوان نباید پوست خود را با کمک دستگاه سولاریوم تیره کنند، اگر به منابع خورشیدی حساسیت دارید و پوست شما به نور خورشید واکنش های آلژیک نشان می دهد نباید از دستگاه سولاریوم استفاده کنید، اگر باردار هستید و مشکلات پوستی، رگ های واریسی و مشکلات عضلانی دارید، دچار زخم های باز یا مویرگ های گشاد شده روی صورت هستید و از داروهای ضد بارداری استفاده می کنید؛ زگیل و تبخال های مختلف داشته، مشکلات کلیوی و مشکلات قلبی دارید هرگز نباید از دستگاه سولاریوم برای برنزه سازی صورت و بدن استفاده کنید.

سولاریوم

عوارض جدی تر استفاده از دستگاه سولاریوم برای افراد

برخی از افراد ممکن است با استفاده از دستگاه سولاریوم برای تیره کردن پوست دچار بیماری های پوستی شدیدتر مانند پسوریازیس، خارش، ویتیلیگو، درماتیت آتوپیک، اسکلرودرمی و آکنه های شدیدتر شوند که با درمان های طولانی مدت نیز درمان حاصل نگردد، همچنین سرطان های متنوع پوستی ممکن است برخی از افراد را گریبان گیر سازد.

اقدامات لازمه جهت برنزه سازی قبل از جلسه های مرتبط با دستگاه سولاریم

جلسات ابتدایی در طی جلسه یک تا جلسه سوم پوست:

  1. پوست شما باید حتماً تمیز دوش گرفته، لایه برداری شده و اصلاح شده باشد، مصرف غذاهای حاوی بتاکاروتن مانند هویج، سیب زمینی و غیره توصیه می شود، مصرف بتاکاراتن از بروز برخی از حساسیت ها به نور خورشید جلوگیری می کند.
  2. شما می توانید از لوسیون های برنزه کننده و همچنین لوسیون های تقویت کننده منحصراً برای برنزه شدن در زیر نور خورشید یا دستگاه های سولاریوم استفاده کنید.
  3. قبل از برنزه سازی از مرطوب کننده های سبک استفاده کنید.
  4. اگر داروی خاصی مصرف می کنید برای اقدام به برنزه کردن پوست با دستگاه سولاریوم از پزشک کمک بگیرید.
  5. برای رنگ گرفتن پوست عجله نکنید و پارت های مختلف را با حوصله و دفعات بیشتر با مدت زمان کمتر مانند 10 دقیقه یا 20 دقیقه در دو مرحله انجام دهید.
  6. به یاد داشته باشید برای جلوگیری از آسیب های چشم فتوکراتیت از عینک های مقاوم استفاده کرده زیرا با قرار گرفتن در معرض منابع مصنوعی شدید با اشعه های مضر UVB و UVC ممکن است آفتاب سوختگی قرنیه برای شما اتفاق بیفتد.
  7. پوشیدن لباس های روشن به خصوص سفید رنگ نیز توهم پوست برنزه شده را به مغز القا می کند.

اقدامات لازمه جهت برنزه سازی بعد از جلسه های مرتبط با دستگاه سولاریم

  1. بعد از خروج از دستگاه سولاریوم از لوسیون های آبرسان برای پوست بدن و صورت استفاده کنید.
  2. سعی کنید از آبمیوه های طبیعی و مواد غذایی آبرسان برای بدن استفاده کنید تا دچار خشکی بیش از اندازه پوست نشوید.
  3. در صورت حساسیت پوستی به پزشک مراجعه کنید.

دستگاه سولاریوم می تواند کشنده باشد!

بر طبق گزارشات متخصصین ما استفاده از دستگاه سولاریوم می تواند موجب مرگ افراد نیز شود، گزارش خانمی 50 ساله که در ساعت 14:30 دقیقه بعد از ظهر درون دستگاه رفت و ساعت 16:45 جسد او در سولاریوم یافت شد به ما نشان می دهد که ممکن است تحت قرارگیری بیش از اندازه در دستگاه سولاریوم مرگ نیز برای افراد اتفاق بیفتد.

طبق گزارش دیگری از متخصصین ما سالانه 43 الی 44 مرگ ناشی از سولاریوم ها در کشور استرالیا گزارش شده است.

سولاریوم بریم یا آفتاب بگیریم؟

جالب است بدانید در طی سال های متعدد برای برنزه سازی پوست و تیره تر کردن رنگ پوست در تمامی تبلیغ ها و حتی در واقعیت از نور مستقیم خورشید استفاده می کنند که مضرات مختلفی نیز دارد.

اما بر طبق تحقیقات ما دستگاه سولاریوم در مقایسه با خورشید طبیعی اشعه UV بیشتری ساطع کرده و می تواند سرطان پوست یا ملانوم بدخیم را افزایش دهد که این امر وابسته به سن افراد، رنگ پوست افراد، مدت زمان استفاده از سولاریوم و تعداد دفعات استفاده از این دستگاه می باشد.

بنابراین متخصصین ما توصیه می کنند به هیچ عنوان از این دو روش برای برنزه سازی پوست استفاده نکنید چرا که عواقب آن از مزایای این عمل بیشتر می باشد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب