farsi beauty

منافذ باز پوست چیست؟ علت باز شدن منافذ پوست و راه های درمان

منافذ باز پوست

داشتن پوستی صاف و یکدست برای همه ی ما انسان ها یکی از معیار زیبایی محسوب می شود، داشتن آکنه های روی صورت یا جای جوش زیبایی چهره را کاهش می دهد. علاوه بر این، بسیاری از افراد با مشکل باز بودن منافذ پوست روبرو می شوند، منافذ باز پوست باعث می شود ما بدون آرایش و یا با آرایش زیبا بنظر نرسیم.

منافذ باز پوست چیست؟

منافذ پوستی، محلی هستند که فولیکول های مو و چربی از آن ناحیه خارج می شود. بنظر می رسد که باز شدن منافذ باز پوست باعث تولید چربی، پیری پوست، آسیب ناشی از آفتاب و اندازه فولیکول مو در ارتباط باشد.

آیا منافذ باز پوستی برای ما مشکل ایجاد می کند؟

بعضی از مشکلات پوستی برای ما مشکلی ایجاد نمی کنند باز شدن منافذ پوست بیماری یا مشکل جدی نیست فقط زیبایی را کاهش می ‌دهد. عوامل خارجی مانند چربی، پوست مرده، جوش و آکنه جلوی تنفس پوست را می گیرد. پوست نیاز به تنفس دارد که این عوامل باعث می شوند پوست نتواند نفس بکشد.

منافذ باز پوست

عواملی که موجب باز شدن منافذ پوستی می شود

  • عوامل ژنیتیکی
  • آکنه
  • زنوبیوتیک ها ( نور خورشید، کمبود ویتامین)

وجود آکنه با بزرگ شدن منافذ صورت همراه است، میزان سبوره به عنوان یک عامل مخدوش کننده قطعی نیست؛ علاوه بر این شدت آکنه با افزایش اندازه منافذ ارتباطی ندارد. تراکم و اندازه منافذ در اقوام مختلف، متفاوت است. زنان چینی در مقایسه با زنان دیگر منافذ باز پوستی کمتری دارند.

منافذ باز پوست

درمان های موضعی برای منافذ باز پوست

یکی از روش های درمان لایه برداری پوست است، این لایه بردار ها طبق نظر مختصص پوستی باید تجویز شود تا بر اساس میزان لازم پوست شما از آن استفاده کنید. لایه بردار های شیمیایی در سطح ایپدرمی یا پوستی برای ایجاد تجزیه موقتی و بازسازی سلول های سالم بهبود ماتریکس پوست عمل می کند.

درمان خوراکی

ضد آندروژن ها مانند داروهای ضد بارداری خوراکی ترکیبی، اسپیرونولاکتون و استات سیپروترون است که به دلیل وجود گیرنده های آندروژن در غدد سباسه، تولید سبوم را تعدیل می کند.

دستگاه اندولیفت برای درمان منافذ پوست

جدید ترین دستگاه برای منافذ باز پوست است. این دستگاه می تواند رضایت قابل توجهی به داوطلبین بدهد. در این روش، دوره تفاهت بسیار کوتاه است و این روش ساده بدون ایجاد ناراحتی برای بیمار انجام می شود. در روش اندولیفت از یک فیبر نوری بسیار نازک استفاده می شود که به هایپودرمی سطحی وارد می شود تا لایه های عمیق و سطحی پوست را برای محکم کردن و جمع شدن لایه پیوندی تحریک کند.

درمان منافذ باز پوست صورت با میکرونیدلینگ

یکی از روش های درمان برای مشکلات پوستی است؛ این روش برای درمان منافذ باز پوست کاملا موثر است سوزن های ریزی که در این روش وارد پوست می شود، کلاژن سازی را تحریک کرده و باعث بهبود منافذ باز پوستی می شود‌.

منافذ باز پوست

چرا منافذ پوست بازتر و بزرگتر می شوند؟

غده چربی پوست که در کنار تار مو زرد رنگ است، چربی تولید می کند. چربی های تولیدی غده، فولیکول مو را پر می کند و به سطح پوست می رسد.

مهم ترین عواملی که باعث باز شدن منافذ پوستی می شود

افزایش چربی پوست: اگر پوست شما چرب باشد، غدد چربی پوستی شما چربی زیادی تولید می کند فعالیت این غدد بستگی به ژنتیک هر فرد دارد.

کم شدن خاصیت کشسانی پوست: اگر پوست خاصیت ارتجاع پذیری کمتری داشته باشد این پدیده رخ می دهد در این حالت منافذ باز پوست بزرگتر بنظر می رسد.

بزرگ شدن حجم فولیکول مو: وقتی منافذ پوست بسته می شوند حجم فولیکول بزرگتر می شود.

چه چیز هایی منافذ پوست را مسدود می کند؟

وقتی چربی در منافذ پوست جمع می شود و با آلودگی و لوازم آرایش روی پوست ترکیب می شود، منافذ مسدود می شوند پس باعث کشیده شدن منافذ پوست شده که باعث جوش می شود.

منافذ باز پوست

برای بستن منافذ باز پوست چه کنیم؟

صورت خود را دوبار در روز بشوریم تا آلودگی ها کامل از بین برود البته هنگار شستشو دقت کنید که از آب ولرم استفاده کنید آب داغ به پوست آسیب می رساند. صورت خود را به آرامی با ماساژ دهید و بشورید تا از سابیده شدن پوست جلوگیری کنید.

از لوازم های آرایشی با مارکی معتبر استفاده کنید، لوازم های غیر استاندارد به شدت به پوست آسیب می رساند.

 برای شستن صورت از ژل شستشوی صورت استفاده کنید، شوینده هایی دیگری مثل شامپو باعث لک شدن پوست و صابون باعث خشکی پوست می شوند.

هر روز ضد آفتاب بزنید، اینکار باعث می شود تا حدودی از پوست خود در مواجه با نور آفتاب مراقبت کنید حتی در روز های بارانی ام ضد آفتاب را فراموش نکنید.

از لایه بردار ها برای پوست خود استفاده کنید اگر پوست چربی دارید هفته ای دو بار از لایه بردار استفاده کنید، لایه بردار کمک می‌کند تا آلودگی هایی مانند گرد و غبار و سلول های مرده از منافذ پوست حذف شوند.

با پوست خود با ملایمت رفتار کنید، ساییدن پوست باعث تمیز شدن آن نمی شود بلکه باعث آسیب دیدن و بزرگتر نشان دادن منافذ باز آن می شود یا مواد گیر افتاده در منافذ را تخلیه نکنید.

افتادگی پوست با بالاتر رفتن سن خودش را نشان می دهد در این حالت منافذ باز پوست بزرگتر نشان می دهد. غذاهایی از سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین ث در کلاژن سازی به بدن کمک می کند، کلاژن از افتادگی پوست جلوگیری می کند.

هرروز پوست خود را مرطوب کنید حفظ رطوبت پوست کمک بسیاری به منافذ آن می کند، مرطوب کردن پوست باعث می شود روی سطح پوست نشیند و به عمق پوست وارد می شود.

هرشب موقع خواب آرایش خود را پاک کنید، اگر موقع خوابیدن آرایش صورت را پاک نکنید پوستتان مسدود می شود، چربی و باکتری روی منافذ پوست جمع می شود اگر اینکار را نمیکنید حتما از دستمال مرطوب پاک کننده آرایشی استفاده کنید.

آب کافی بنوشیم، آب پوست را از درون آبرسانی می کند و در نتیجه رنگ پوست یکدست می شود.

منافذ باز پوست

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
سوگند اسحاقی

سوگند اسحاقی

نویسنده این مطلب

22 مطلب