farsi beauty

روغن های گیاهی مفید و مناسب برای انواع پوست را بشناسید

روغن های مفید برای پوست

اگر شما هم از افرادی هستید که قصد دارید از روغن های گیاهی برای بهبود پوستتان استفاده کنید اما نمی دانید چه روغنی مناسب پوست شما است با ما همراه باشید. البته روغن های گیاهی به طور کلی تاثیر مثبتی بر روی پوست ما می گذارند که از آن ها می توان روغن رزماری، روغن درخت چای، بهارنارنج، رازیانه، چوب سرو و .. را نام برد که تاثیرات عالی بر روی پوست می گذارند. همچنین استفاده از روغن هایی که از بابونه، اسطوخودوس، جوجوبا، کندر، ایلانگ ایلانگ، دانه گل سرخ و میوه سرو کوهی گرفته می شوند سبب نرمی، لطافت، افزایش سلامت پوست و تغذیه پوست می شوند. بنابر این استفاده از این روغن ها که دارای خواص بسیاری از جمله خاصیت آنتی اکسیدانی، خاصیت ضد پیری و جوانسازی پوست، ضد باکتری، ضد التهابی و جمع کنندگی می باشند روشی مناسب برای افزایش سلامت و زیبایی پوست می باشد.
معرفی چند نمونه از روغن هایی که استفاده از آنها برای پوست ما الزامی است.

روغن هایی برای رفع لکه های صورت

  • روغن میوه درخت سرو کوهی
  • روغن مریم گلی
  • روغن چای
  • روغن اسطوخودوس 

روغن های الزامی برای پوست خشک

  • روغن چوب سرو 
  • روغن دانه هویج
  • روغن شمعدانی
  • روغن کندر
  • روغن بابونه

روغن های الزامی برای پوست چرب

  • روغن بهارنارنج
  • روغن چای
  • روغن شکوفه پرتقال
  • روغن رازیانه
  • روغن چوب سرو

 روغن های ضروری برای رفع پیری پوست 

  • روغن دانه گل رز
  • روغن بهارنارنج
  • روغن چوب صندل
  • روغن شمعدانی
  • روغن دانه هویج

بررسی روغن ها و بیان خواص و دلیل استفاده از آن ها

۱) روغن رازیانه :

روغن رازیانه یکی از روغن های فوق العاده ای است که نقش تونر را برای پوست شما ایفا کرده و سبب تحریک گردش خون در زیر پوست می شود. همچنین روغن رازیانه توانایی این را دارد که بی آنکه سبب خشکی پوست شود چربی های روی پوست را تعادل سازی کرده و باعث شود پوست شما نرم و مرطوب بماند.

۲) روغن چوب سرو :

 استفاده از روغن چوب سرو یکی از روش های عالی برای کاهش آکنه و علائم مربوط به آن است. مصرف این روغن یکی از بهترین راه ها برای پاک کردن پوست های چرب بوده و می تواند مانع از ورود میکروب های زیان آور و گرد و غبار به منافذ پوست شما شود. نکته ی طلایی راجب این روغن این است که روغن اسانس سرو سبب جوانسازی پوست شما شده و به علت خاصیت ضد پیری اش می تواند ظاهری زیبا و درخشان به شما هدیه کند. 

۳)روغن رزماری :

روغن رزماری به علت خاصیت ضد عفونی و ضد باکتریایی فوق العاده ای که دارد توانایی بسیاری در نابودی آکنه ها، جوش های سر سفید و جوش های سر سیاه دارد. همچنین این روغن می تواند به تعادل روغن های اصیل و طبیعی در پوست یاری کرده و بی آنکه خشکی بیشتری ایجاد شود می تواند آن را تازه نگه دارد.

روغن رزماری

۴) روغن ایلانگ ایلانگ :

این روغن یکی از دشمنان سرسخت باکتری ها است که می تواند باعث نابودی باکتری هایی شود که سبب تولید بیش از اندازه ی چربی بر روی پوست می شوند. همچنین خواص ضد باکتریایی در روغن ایلانگ ایلانگ توانایی از بین بردن آکنه را نیز به آن بخشیده است. اگر پوستی تحریک شده یا دارای التهاب دارید با استفاده از این روغن می توانید به سرعت باعث نوعی درمان فوق العاده برای تحریک رشد سلول های جدید شوید. 

۵) روغن بهار نارنج :

اگر شما نیز از افرادی هستید که قسمت هایی از پوستتان تکه هایی از گوشت اضافه ایجاد شده است. استفاده از روغن بهارنارنج بهترین گزینه است. این روغن به علت داشتن خواص آنتی اکسیدانی و تحریک کننده ی گردش خون می تواند این مشکل شما را برای همیشه برطرف کرده و مانع از ایجاد دوباره ی آن شود. جریان خون در لایه هایی بالایی پوست دشمن سموم بوده و باعث ایجاد سلول های جدید می شود که همین مساله سبب از بین رفتن برچسب ها و توده ها می شود. 

۶) روغن درخت کندر :

اگر پوست شما دچار آسیب دیدگی یا التهاب شده است استفاده از این روغن یکی از بهترین یاری رسان ها برای ترمیم و درمان پوست شما به حساب می آید. مقدار زیادی آنتی اکسیدان در این روغن باعث می شود این روغن بتواند قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود داده و همچنین استفاده از این روغن رد پای زخم ها بر روی پوست، نشانه ها و علائم کشش و لکه های پوست را کم کرده و درمان می کند.

۷) روغن چوب صندل :

استفاده از این روغن سبب روشن شدن پوست و رفع چین و چروک مربوط به پوست می شود. همچنین سبب تحریک رشد سلول های جدید شده و علاوه بر نرم کردن پوست شما سبب کاهش نشانه های پیری می شود. استفاده از این روغن روشی مناسب برای رفع آکنه بوده و لکه های قهوه ای که مایل به زرد می باشند را نیز درمان می کند.

روغن چوب صندل

۸) روغن سرو کوهی :

وجود ترکیبات ضد باکتریایی در روغن سرو کوهی یعنی آلفاپینن و بتظپینن توانایی بسیاری در جست و جو و رفع باکتری هایی دارند که سبب ایجاد آکنه بر روی پوست می شوند. همچنین اگر به تازگی دچار التهاب، قرمزی و عفونت های پوست شده اید نگران نباشید شما تنها با استفاده از روغن سرو کوهی می توانید با سریع ترین روش این مشکل را حل کنید.

۹) روغن دانه هویج :

 به دنبال روغنی برای جوانسازی پوست خود می باشید؟ این بهترین گزینه است. شما با استفاده از این روغن می توانید افتادگی پوستتان را از بین برده و به محکم شدن و جوانسازی پوست خود کمک کنید. روغن دانه هویج دارای مقدار زیادی ویتامین E می باشد که می تواند رطوبتی بی نظیر به پوست شما ببخشد. همچنین وجود ویتامین C در هویج از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید و التهابات حفاظت می کند.

۱۰) روغن دانه گل رز :

اگر به دنبال یک پاک کننده ی طبیعی و عالی برای پوست خود می باشید روغن دانه گل رز بهترین گزینه است. این روغن به علت داشتن مقدار زیادی ویتامین A توانایی بسیاری در کم کردن چین و چروک پوست، رفع لکه های پوست و پاکسازی پوست دارد.همچنین استفاده از این روغن سبب به وجود آمدن کلاژن و رشد سلول های جدید می شود. همچنین مصرف روغن بذر گل رز باعث محکم شدن و سفت شدن پوست و افزایش قابلیت ارتجاعی شده و زیبایی و جذابیت فوق العاده ای به پوست شما می بخشد.

۱۱)روغن لیمو :

روغن لیمو به علت داشتن خواص ضد باکتریایی توانایی بسیاری در بهبود آکنه و جوش های سر سیاه دارد. روغن لیمو یکی از روغن های بی نظیری است که دارای توانایی جمع کنندگی است. این روغن چربی های اضافی پوست را از میان برده، منافذ پوست را جمع کرده و سبب تمیز شدن پوست شما می شود. 

روغن لیمو

۱۲)روغن گل بی مرگ :

روغن گل بی مرگ یا هلیکروسوم نوعی روغن بسیار ملایم است که از همین جهت برای کودکان نیز از آن استفاده می شود. این روغن برای پوست های حساس بوده و به علت توانایی بسیاری که در رطوبت بخشیدن به پوست دارد پوست را مرطوب نگه می دارد. این روغن همچنین پوست های پوسته پوسته را تسکین داده و درمان می کند. روغن بی مرگ دشمن پیری پوست بوده و پوست را جوان و زیبا می کند.

۱۳) روغن گل شمعدانی :

 وجود برخی التهابات مثل اگزما و روزاسه سبب از بین رفتن درخشش پوست می شوند. استفاده از این روغن باعث می شود این التهابات رفع شده و پوست شما درخشان و زیبا شود. این روغن همچنین توانایی بسیاری در رفع سموم دارد. روغن گل شمعدانی پوست شما را مرطوب کرده و آن را تغذیه می کند. علاوه بر این ها استفاده از روغن گل شمعدانی پوست شما را بدون چربی نگه داشته و سبب کم شدن لکه ها، رد پای جوش ها، آکنه،و لکه های پیری می شود.

۱۴) روغن جوجوبا :

روغن اسانس جوجوبا روغنی بی نظیر است که سرشار از ویتامین های E و B و مس و روی می باشد که وجود این مواد سبب گشته این روغن توانایی فوق العاده ای در رطوبت بخشیدن به پوست و تحریک پوست برای بهبود داشته باشد. همانطور که می دانید بخش زیادی از محصولات زیبایی دارای ویتامین E می باشند. ویتامین E که بخش زیادی از آن در این روغن وجود دارد مانند آنتی اکسیدان عمل کرده و نشانه های پیری که وجود چین و چروک بر روی پوست است را از میان می برد. همچنین می تواند لایه ای طبیعی بر روی پوست به وجود بیاورد که سبب می شود پوست مرطوب باقی بماند.

روغن جوجوبا

۱۵) روغن ریحان شیرین :

گوشت های اضافی که بر روی پوست ایجاد می شوند باعث نگرانی و درگیری فکری افراد می شوند. اما نگران نباشید شما تنها با استفاده از روغن ریحان شیرین که دارای خواص ضد عفونی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است. کافی است به شکل منظم از این روغن بر روی گوشت اضافی پوستتان بمالید تا پس از مدتی جدا شده و یا صاف شود.

۱۶)روغن درخت چای:

این روغن دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی است و همین مساله موجب شده است که روغن درخت چای توانایی فوق العاده ای در رفع آکنه و بهبود ظاهر پوست داشته باشد. این مساله کاملا ثابت شده است و با توجه به تحقیقات افراد بیماری که از روغن درخت چای استفاده کرده اند علائم و نشانه های کمتری از آکنه در پوستشان مشاهده شده و حتی ردپای آکنه های قدیمی بر روی پوست آن ها هم با استفاده از این روغن کاهش پیدا کرده است.

۱۷) روغن میر ( نوعی صمغ ) :

حتما تا به حال برایتان پیش آمده است که پوستتان دچار کم آبی شده و خشک شود. در این مواقع پوست ممکن است پوسته پوسته و دردناک شود. در این مواقع حتی خطر ایجاد عفونت نیز شما را تهدید می کند. آیا می دانید چگونه می توانید تمام این مشکلات را حل کنید؟ بله درست حدس زده اید. شما با کمک روغن میر از تمام این مشکلات خلاص می شوید. زیرا از شما در مقابل عفونت ها و بیماری هایی که از راه پوست وارد بدن می شوند مراقبت می کند. همچنین این روغن مانع از خشکی و کم آبی پوست شما شده و به پوست تان رطوبت می بخشد. علاوه بر این ها اگر پوست شما در برابر آفتاب آسیب ببیند و خشک تر شود. استفاده از روغن میر این مشکل را هم حل می کند.

۱۸) روغن بابونه :

روغن بابونه به صورت کلی دارای خاصیت آرام کننده است و همین خاصیت باعث شده است که این روغن بتواند پوست هایی که دچار التهاب شده اند را درمان کند. همچنین این روغن می تواند تحریکات پوستی را کاهش دهد. استفاده از این روغن راهی مناسب برای درمان زخم هایی که اطراف دهان به وجود می آیند، پوست ترک خورده، کبودی و بثورات و سوختگی است که می تواند این مشکلات را رفع کند.

روغن بابونه

۱۹)روغن اسطوخودوس :

تحقیقات ثابت کرده است که استرس تاثیر بسیاری بر به وجود آمدن آکنه بر روی پوست دارد و اسطوخودوس یکی از روش هایی است که سبب کاهش استرس می شود. همچنین اسانس اسطوخودوس دشمن عفونت بوده و سرشار از آنتی اکسیدان است و همین مساله سبب می شود باکتری هایی که باعث ایجاد آکنه می شوند را از بین برده و مشکل را حل کند. همچنین این روغن از تولید چربی اضافه بر روی پوست جلوگیری کرده و این مساله را به کلی حل می کند. بنابراین روغن اسطوخودوس از چند طریق می تواند باعث از بین رفتن آکنه پوست شود. 

۲۰) روغن پرتقال :

روغن پرتقال یک مرطوب کننده ی فوق العاده ی طبیعی است. این روغن اجازه نمی دهد رطوبت اضافی بدن از دست برود. همچنین این روغن آنتی اکسیدان ها و اسید های آلی را که خاصیت جوان کنندگی دارند را به لایه ی زیرین و بخش عمیق پوست وارد می کند. روغن پرتقال از یکپارچگی سلولی مراقبت کرده و از خشک شدن پوست و سلول های بدن جلوگیری می کند.

۲۱) روغن انگور :

 روغن انگور دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان بوده و می تواند اندازه ی تولید روغن در پوست را تنظیم کند. بنابر این اگر پوستتان دارای خشکی شده است این روغن درمانی مناسب برای آن است. این روغن می تواند توانایی بدن در نگهداری رطوبت خود را افزایش داده و به از دست دادن بیش از اندازه ی رطوبت جلوگیری می کند. این خواص روغن انگور سبب می شود با استفاده از آن با بالا رفتن سن نیز شما دارای پوستی مرطوب و نرم باشید.

روغن انگور

۲۲) روغن مریم گلی :

برخی از مواقع آکنه ها به شکل بیماری التهابی می باشند و استفاده از این روغن به علت وجود مقدار زیادی ترکیبات ضد التهابی مثل لینیل استات روشی مناسب و دارویی تاثیر گذار برای از بین رفتن آکنه ها است. روغن مریم گلی توانایی بسیاری در کنترل ایجاد چربی و روغن در پوست داشته و pH پوست را متعادل کرده و سبب افزایش سلامت و زیبایی پوست می شود.

۲۳) روغن پونه کوهی :

روغن پونه کوهی دشمن باکتری ها بوده و دارای آنتی اکسیدانی قوی است که یکی دیگر از روش هایی است که می تواند گوشت اضافی پوست را درمان کند. برای رسیدن به این مقصد کافی است چند هفته از این روغن استفاده کنید. این روغن با تحریک جریان خون و داشتن توانایی سم زدایی می تواند این مشکل پوستی را به خوبی درمان کند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب