farsi beauty

روش های درمان فوری عفونت پوستی در خانه

منافذ باز پوست

عفونت پوستی مشکلی است که بسیاری از افراد به دلایل مختلف با آن روبه رو می شوند که به دنبال روش هایی برای رفع آن هستند. ما در فارسی بیوتی چند روش خانگی را به شما آموزش می دهیم که به ساده ترین شیوه بتوانید عفونت پوستی را درمان کنید.البته به این نکته ی بسیار مهم توجه کنید که این روش ها برای عفونت های سطحی است و اگر عفونت شما سطحی نبوده و شدید بود مراجعه به پزشک برای شما الزامی است.

 

سیر

1- استفاده از سیر برای رفع عفونت پوستی :

وجود دیال دی سولفید و دیالی سولفید در سیر سبب شده است که سیر توانایی بسیاری در درمان عفونت های قارچی داشته باشد.

 

مواد مورد نیاز :

  • سیر : ۲ حبه
  • روغن زیتون: ۲ قطره

 

روش انجام : سیر را پوست گرفته و به خوبی خرد کنید. سپس آن را با روغن زیتون ترکیب کنید. خمیری که به دست آمده است را روی محل مورد نظر زده و اجازه دهید سی دقیقه بر روی آن بماند. در پایان هم آن را با آبی ولرم شست و شو دهید. این روش را دو مرتبه در طول روز انجام دهید تا به نتیجه ی مورد نظر برسید.

 

ماسک زردچوبه

2- استفاده از زردچوبه برای بهبود عفونت های پوستی :

استفاده از زردچوبه یکی از بهترین روش ها برای درمان عفونت های پوستی است. زردچوبه دارای کورکومین بوده و خواص بی نظیری از جمله خواص ضد باکتری، خواص ضد قارچی و خواص ضد ویروسی دارد که دارای توانایی بسیاری در حل این مشکل است.

 

مواد مورد نیاز :

  • پودر زردچوبه : ۱ قاشق غذاخوری
  • عسل : ۱ قاشق چای خوری

 

روش استفاده : عسل را همراه با زردچوبه ترکیب کنید. از ماده خمیری که به دست آمده روی محل آسیب دیده زده و زمان دهید محلول خمیری خشک شود. سپس آن را به کمک آب گرم شست و شو دهید. این کار را دو مرتبه در طول روز تکرار کنید تا عفونت شما درمان شود.

 

روغن نارگیل

3- استفاده از روغن نارگیل برای درمان عفونت پوست:

روغن نارگیل دارای مونولارین بوده و خاصیت ضد قارچ، ضد باکتری و ضد ویروسی داشته و در درمان و جلوگیری از عفونت قارچی کمک می کند.

مواد مورد نیاز :

  • نارگیل : ۲ الی ۳ قطره
  • روغن زیتون : ۳۰ میلی لیتر

روش انجام : روغن ها را با یکدیگر ترکیب کرده و به محلی که عفونت کرده بمالید. سپس بگذارید سی دقیقه روی آن بماند و در پایان هم آن را شست و شو دهید. یک بار یا دو بار در طول روز این کار را انجام دهید.

 

عسل

4- عسل برای درمان عفونت های پوستی :

استفاده از عسل یکی از روش هایی است که مردم در زمان باستان هم برای درمان عفونت به سراغ آن می رفتند. عسل دارای خاصیت ضد میکروبی است که ترکیب آن با پیاز که آن هم خواص ضد میکروبی دارد مخلوطی مناسب برای رفع عفونت می باشد.

 

مواد مورد نیاز :

  • عسل : ۱ قاشق چایخوری
  • آب پیاز : ۱ قاشق چایخوری

 

روش استفاده : عسل را با آب پیاز مخلوط کرده و محلول به دست آمده را بر روی محل آسیب دیده بزنید و اجازه دهید سی دقیقه بماند. سپس آن را شست و شو دهید. با دو مرتبه انجام این کار در روز عفونت را از بین ببرید.

 

پودر شنبلیله

5- استفاده از دانه شنبلیله برای بهبود عفونت پوست :

دانه شنبلیله دشمن باکتری ها بوده و می تواند مانع از رشد باکتری هایی شود که سبب به وجود آمدن آکنه در پوست می شوند. استفاده از دانه ی شنبلیله روشی ساده برای رفع عفونت می باشد.

 

مواد مورد نیاز :

  • دانه شنبلیله : ۱ قاشق چایخوری
  • آب
  • پد پنبه

 

روش استفاده : دانه های شنبلیله را بر روی حرارت گذاشته و بجوشانید تا به خوبی نرم شود.حالا زمان دهید تا آب خنک شود. در ادامه پد های پنبه ای را داخل آب کرده و روی محل آسیب زده بزنید و اجازه دهید تا بر روی پوست خشک شود و در پایان به کمک آب سرد شست و شو دهید. دو مرتبه در طول روز این کار را انجام دهید.

 

جوش شیرین baking soda

6- استفاده از جوش شیرین برای بهبود عفونت:

جوش شیرین مانع از رشد باکتری هایی از جمله استرپتوکوک موتانس و باقی عفونت هایی که در نواحی اطراف دهان به وجود می آیند شده و می تواند عفونت شما را رفع کند.

 

مواد مورد نیاز

  • جوش شیرین : ۱/۲ قاشق چایخوری
  • آب : به میزان لازم برای تهیه ی خمیر

 

روش انجام : آب را با جوش شیرین ترکیب کنید تا حالتی خمیری به خودش بگیرد. سپس خمیر را بر روی ناحیه ی مورد نظر بزنید و زمان دهید چند دقیقه روی آن بماند تا خشک شود.در پایان هم پوستتان را شست و شو دهید. از ترکیب جوش شیرین و آب دو بار در شبانه روز استفاده کنید تا به نتیجه ی مورد نظر برسید.

 

روغن زیتون

7- روغن زیتون برای بهبود عفونت های پوستی :

استفاده از روغن زیتون یکی از بهترین روش ها برای رفع عفونت است. این روغن خواص ضد التهابی و ضد میکروبی داشته و در برابر برخی باکتری ها بسیار موثر و توانا می باشد.

 

مواد مورد نیاز :

  • روغن زیتون: ۱ قاشق چایخوری
  • موم : ۱ قاشق چایخوری
  • عسل : یک دوم قاشق چایخوری

روش استفاده : مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. سپس آن را بر روی محل مورد نظر زده و اجازه دهید سی دقیقه بر روی پوست مانده و در پایان پوستتان را شست و شو دهید. دو بار در طول شبانه روز این کار را انجام دهید تا به نتیجه ی مورد نظر برسید.

 

ماست و موسیر

8- استفاده از ماست برای رفع عفونت پوستی :

یکی از روش های مناسب برای رهایی از شر عفونت ها استفاده از ماست است. ماست ساده دارای پروبیوتیک می باشد که با ایجاد اسید لاکتیک مانع از به وجود آمدن عفونت های میکروبی شده و عفونت ها را درمان می کند.

 

مواد مورد نیاز :

  • ماست ساده
  • پد پنبه ای

 

روش استفاده : مقداری ماست را در ظرفی کوچک ریخته و‌ پد پنبه ای را داخل آن قرار داده و پنبه را به ماست آغشته کنید.سپس آن را به محل عفونت زده و اجازه دهید سی دقیقه روی آن بماند. در پایان هم آن را بشویید. برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه دو بار در طول روز این کار را انجام دهید.

 

آلوئه ورا

9- آلوئه ورا برای رفع عفونت های پوستی :

به طور کلی ژل آلوئه ورا خواص بسیاری داشته و در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار می گیرد. این ژل دارای آنتراکینون ها می باشد که خواص ضد باکتری و ضد قارچی داشته و توانایی رفع عفونت های پوستی را دارا است.

 

مواد مورد نیاز :

  • ژل آلوئه ورا

 

روش استفاده : آلوئه ورا را برش داده و ژل آن را جدا کنید. سپس ژل را به ناحیه ی آسیب دیده زده و زمان دهید روی پوست بماند. در پایان هم آن را شست و شو دهید. برای رفع عفونت کافی است روزی دو تا سه بار این کار را انجام دهید.

 

ginger زنجبیل

10- زنجبیل برای بهبود قارچ :

زنجبیل خاصیت ضد قارچی دارد و مانع از رشد قارچ بر روی پوست افراد می شود.

مواد مورد نیاز :

خمیر ، ساقه تازه و یا عصاره ی زنجبیل : به اندازه ی کافی

 

روش استفاده : زنجبیل را بر روی محلی که آسیب دیده است قرار داده و زمان دهید سی دقیقه بر روی آن بماند و پس از سی دقیقه پوستتان را شست و شو دهید. این روش را دو بار در طول روز انجام دهید.

 

روغن درخت چای

11- استفاده از روغن درخت چای برای درمان عفونت :

روغن درخت چای خواص بسیاری از جمله خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی دارد که توانایی بالایی در نابودی میکروب ها و قارچ ها داشته و می تواند روشی مناسب برای رفع عفونت پوست باشد‌.

 

مواد مورد نیاز :

  • روغن نارگیل : ۱ قاشق غذاخوری
  • درخت چای : ۲ الی ۳ قطره

روش استفاده : دو روغنی که از آن نام بردیم را به خوبی ترکیب کرده و بر روی محل عفونت بگذارید و اجازه دهید سی دقیقه بر روی آن بماند. سپس آن را شست و شو دهید. این روش را دو مرتبه در طول روز انجام دهید تا عفونتتان بهبود پیدا کند.

 

لیمو ترش قند دارد؟

12- استفاده از لیمو یا هر مرکبات دیگر برای درمان عفونت:

خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی لیمو سبب می شود استفاده از آن یکی از روش های مناسب برای رفع عفونت باشد. همچنین آب پرتقال توانایی بسیار زیادی ( بیشتر از لیمو و آهک ) در برابر عفونت های قارچی دارد.

 

مواد مورد نیاز :

  • آب لیمو (یا مرکباتی دیگر مثل پرتقال) : 1 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون (یا حاملی دیگر): 1 قاشق غذاخوری

روش استفاده : آب لیمو و روغن زیتون را ترکیب کرده و مواد را به ناحیه ی آسیب دیده بزنید و زمان دهید سی دقیقه بر روی آن بماند. سپس به کمک آب شست و شو دهید. از این روش یک الی دو بار در طول روز استفاده کنید.

 

چای سبز

13- استفاده از چای سبز برای رفع عفونت پوست :

چای سبز هم یکی از گزینه های مناسب برای درمان عفونت است. چای سبز دارای خاصیت ضد باکتری بوده و توانایی بسیاری در رفع التهابات پوست دارد.

 

مواد مورد نیاز :

  • کیسه ی چای سبز : ۵ الی ۶ عدد
  • آب جوش

 

روش انجام : مقداری آب جوش در مقابل دستتان قرار داده و کیسه های چای سبز را داخل آب جوش قرار دهید. اگر محل ایجاد عفونت بر روی دست یا پا است اجازه دهید کیسه های چای سبز ده دقیقه داخل آب جوش بمانند. سپس آب را به محل عفونت زده و اجازه دهید کمی بماند. در پایان هم پوست را تمیز کرده یا بشویید.

 

گوجه فرنگی

14- استفاده از گوجه فرنگی برای بهبود عفونت :

استفاده از گوجه فرنگی روش درمانی فوق العاده ای است که به علت دارا بودن اسید های ساکسینیک، تارتاریک و سیتریک خواص ضد باکتری داشته و روشی مناسب برای رفع عفونت است.

 

مواد مورد نیاز :

گوجه فرنگی : ۱ عدد

 

روش استفاده : گوجه فرنگی را مخلوط کنید تا حالتی خمیری پیدا کند. سپس خمیر به دست آمده را بر روی ناحیه ی مورد نظر زده‌ و پس از گذشت چند دقیقه پوست را شست و شو دهید. این روش را یک یا دو بار در روز انجام دهید تا به نتیجه ی مورد نظر دست پیدا کنید.

 

شیر و زردچوبه

15- ترکیب شیر و زردچوبه برای رفع عفونت :

شیر دارای اسید لاکتیک می باشد که پوست را صاف کرده و کلاژن را تقویت می کند. استفاده موضعی از اسید لاکتیک ایجاد کلاژن را افزایش داده و باعث صاف شدن پوست می شود.

 

مواد مورد نیاز :

  • شیر گرم : ۱ لیوان
  • پودر زردچوبه : ۱/۲ قاشق چایخوری

 

روش استفاده : پودر زردچوبه را داخل شیر ریخته و به خوبی ترکیب کنید. سپس مخلوط به دست آمده را بنوشید. برای رفع عفونت روزی یک الی دو بار این ترکیب را تهیه کرده و بنوشید.

 

نمک

16- استفاده از نمک دریا برای از بین بردن عفونت :

احتمالا تا به حال نام اتاق های نمک و یا حمام آب شور را شنیده اید. با توجه به تحقیقات انجام شده حمام آب شور به علت خاصیت ضد میکروبی که دارد روشی بی نظیر برای بهبود عفونت است. بنابر این نمک دریا یکی از روش های ساده و تاثیر گذار برای درمان عفونت می باشد.

 

مواد مورد نیاز :

  • نمک دریا : ۱ فنجان
  • آب : یک سطل

 

روش استفاده : نمک دریا را داخل آب ریخته و به خوبی ترکیب کنید. سپس با آن حمام کرده و یا داخل وان خود ریخته و داخل وان بروید. این روش را یک بار روزانه انجام دهید.

 

کمپرس آب گرم

17- کمپرس آب گرم برای رفع عفونت پوستی :

کمپرس آب گرم علاوه بر اینکه تسکین دهنده ای عالی برای درد ها است. روشی مفید برای خالی کردن جوش و آبسه بوده و در نتیجه روشی مناسب برای رفع و پاک کردن عفونت است.

 

مواد مورد نیاز :

  • پارچه : به مقدار لازم
  • آب گرم : یک کاسه

 

روش انجام : پارچه را در آب گرم قرار دهید. سپس پارچه را بیرون آورده و آب اضافی اش را بگیرید. حالا پارچه را بر روی ناحیه ی دارای عفونت ( جوش یا آبسه ) قرار داده و چند دقیقه نگه دارید. سپس پارچه را بردارید و دوباره این مرحله را تکرار کنید. دو الی سه بار استفاده از این روش در طول روز سبب بهبود عفونت می شود.

 

Epsom salt نمک اپسوم

18- استفاده از نمک اپسوم برای بهبود سریع عفونت :

این روش سبب درمان مستقیم عفونت نخواهد شد اما پوست را به شدت نرم می کند تا دارو هایی که مصرف می کنید در زمانی بسیار کوتاه تاثیرات خیلی خوبی بگذارند.

 

مواد مورد نیاز :

  • نمک اپسوم : یک چهارم فنجان
  • آب مقطر : ۵۰۰ میلی لیتر
  • گاز پانسمان

 

روش استفاده : نمک اپسوم و آب مقطر را به خوبی ترکیب کنید. سپس گاز پانسمان را داخل آن کرده و آب اضافی اش را بگیرید. حالا آن را بر روی ناحیه ی آسیب دیده بگذارید و اجازه دهید ده تا پانزده دقیقه روی آن بماند. مراحلی که گفتیم را تکرار کرده و دو بار در طول روز این روش را انجام دهید تا به نتیجه ی دلخواه دست پیدا کنید.

 

آویشن

19- آویشن روشی برای درمان عفونت های پوستی :

آویشن دارای موادی شیمیایی بوده که خاصیت ضد باکتری، ضد قارچ و ضد عفونی داشته وبا آن ها مبارزه می کند. بنابر این استفاده از آویشن سبب رفع عفونت شما خواهد شد.

 

مواد مورد نیاز :

  • روغن اساسی آویشن : 2 الی 3 قطره
  • ژل آلوئه ورا : 2 قاشق غذاخوری

روش انجام : ژل آلوئه ورا را همراه با روغن آویشن در ظرفی ریخته و به خوبی مخلوط کنید. سپس مواد را به مدت سی دقیقه روی ناحیه ی مورد نظر زده و در پایان به کمک آب سرد شست و‌ شو دهید. یک بار استفاده در روز از این مواد سبب رفع عفونت خواهد شد.

روش هایی که گفتیم 19 روش ساده ی خانگی است که اغلب با انجام دادن این روش ها پس از یک هفته عفونت بهبود پیدا خواهد کرد اما اگر بعد از گذشت هفت روز باز هم بهبود حاصل نشد به پزشک مراجعه کنید. بسیاری از عفونت ها به کمک پماد یا دارو حل می شود اما برخی از باکتری ها در مقابل آنتی بیوتیک ها مقاوم بوده و درمان چنین عفونت هایی سخت تر است. برای همین مساله ما در فارسی بیوتی مواردی را به شما گوشزد می کنیم که با رعایت آن ها دچار عفونت پوستی نشوید.

چند نکته ی کلیدی برای پیشگیری از ابتلا به عفونت های پوستی :

  • شست و شوی مرتب دست ها را فراموش نکنید و این کار را چند مرتبه در طول روز و پیش از دست زدن به زخم یا زدن پماد انجام دهید.
  • از جوش زدن و تاول زدن بپرهیزید.
  • به این نکته ی مهم دقت کنید که بخش زیادی از عفونت ها توسط عطسه و سرفه وارد بدن شخص دیگری می شود. بنابر این بهتر است بینی و دهان خود را به وسیله ی چیزی پوشانده و پنهان کنید تا عفونت از آن طریق وارد بدن شما نشود.
  • راجب واکسن جلوگیری از عفونت و بیماری هایی مانند زونا، آبله مرغان، سرخک و ویروس پاپیلومای حساس بوده و مطمئن شوید که آن را زده اید.
  • اگر دچار عفونت شدید در خانه بمانید و با دیگران تماسی نداشته باشید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب