farsi beauty

انواع قارچ پوستی و روش های درمان سریع آن

قارچ پوستی

در مورد قارچ ها بدانید

قارچ ها ممکن است در طول زندگی گریبانگیر برخی از افراد شوند و ایجاد بیماری کنند.

قارچ ها انواع مختلفی دارند که یکی از این عارضه ها قارچ پوستی می باشد، قارچ پوستی در اثر عوامل محیطی و داخلی مختلف روی پوست ظاهر می شود.

قارچ ها به طور کلی خطرناک نیستند اما برخی از آنها می توانند پس از نفوذ به بدن انسان ایجاد بیماری کنند.

قارچ پوستی

چند نوع قارچ پوستی وجود دارد؟

انواع قارچ پوستی به پنج دسته مهم تقسیم می شوند که در ادامه به آنها می پردازیم:

قارچ پوستی تینه آکروریس

این قارچ، قارچ پوستی کشاله ران است و در مناطق مرطوب و گرم رشد می کند، متاسفانه این بیماری مسری است و قابل انتقال می باشد؛ از نشانه های این قارچ می توانیم به خارش، سوزش، جوش های قرمز دایره شکل و پوست پوست شدن نواحی قارچ اشاره کنیم.

قارچ پوستی کاندیدا آلبیکانس

نوعی قارچ مرتبط با واژن است که همانند برفک دهان ظاهر می گردد، این قارچ عامل اصلی بیماری واژینیت یا التهاب دستگاه تناسلی بانوان است؛ از نشانه های این قارچ می توانیم به خارش، سوزش و درد در هنگام ادرار و قرمز شدن واژن اشاره کنیم.

قارچ پوستی تینه آپدیس

این قارچ مخصوص پای ورزشکاران است و به طور رایج این غار در پای ورزشکاران به دلیل فعالیت و تحرکات ورزشی به وجود می آید، این قارچ هم در محیط های گرم و مرطوب رشد می کند و معمولاً محیط انتقال آن در رخت کن ها و تجهیزات ورزشی می باشد، این قارچ ها در تابستان بیشتر رایج هستند و از نشانه های آنها می توانیم به ترک خوردن پوست، خارش و سوزش پوست، پوسته شدن ناحیه قارچ، تاول و قرمزی اشاره کنیم.

قارچ پوستی تینه آکاپیتیس

این قارچ در نوزادان و کودکان بروز پیدا می کند و مانند قارچ پوستی کشاله ران این قارچ نیز مسری است، شدیدترین نوع این قارچ کریون هست که علاوه بر انتقال انسان به انسان از حیوانات و اشیا آلوده نیز قابل انتقال می باشد.

قارچ پوستی تینه آ انگویوم

این قارچ پوستی اصولاً در ناخن ها به وجود می آید و ناخن را زرد می کند و بزرگسالان دچار این قارچ می شوند؛ از علائم آن می توانیم به قرمزی پوست، ترک خوردگی پوست، خارش و پوسته پوسته شدن پوست در اطراف ناخن اشاره داشته باشیم.

قارچ پوستی

چگونه قارچ های پوستی را درمان کنیم؟

استفاده از مواد زیر می تواند قارچ های شما را به راحتی درمان کند استفاده از:

قارچ پوستی

چگونه قارچ پوستی را درمان کنیم؟

هر قارچ پوستی درمان مختص به خودشان را دارد، استفاده از درمان های گیاهی می تواند به شکل مستقیم روی پوست و اعمال روی ناحیه قارچی در بهبود قارچ ها موثر باشد.

برای رفع قارچ های پوستی از چه داروهایی شیمیایی استفاده کنیم؟

استفاده از برخی کرم ها مانند کرم های ضد قارچ کتوکونازول، کلوتریمازول، شامپو های ضد قارچ و داروهای ضد قارچ خوراکی مثل تربینافین و فلوکونازول می تواند قارچ پوستی را درمان کند.

در انتها

جهت درمان قارچ های پوستی می توانید هم از داروهای شیمیایی و هم از داروهای گیاهی استفاده کنید، روش های مختلفی برای درمان قارچ ها وجود دارد که شما می توانید علاوه بر آن ها از پزشک نیز بگیرید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب