farsi beauty

از چه روش هایی برای پاکسازی پوست استفاده می شود؟ مراحل پاکسازی پوست صورت و بدن

پاکسازی پوست صورت

درمورد پوست و پاکسازی آن چه می دانید؟

پاکسازی پوست در منزل و در مطب ها قابل انجام است، بسیاری از افراد با پاکسازی پوست آشنایی ندارند و نمی‌توانند به خوبی پوست خود را پاکسازی کنند.

شناخت انواع پوست بدن

پوست بدن به چهار گروه کلی تقسیم می شود:

پوست مختلط

پوست مختلط که در نواحی T صورت یعنی همان چانه ها و پیشانی‌ چرب می‌باشد و در نواحی U یعنی زیر چشم و کناره های لب خشک بوده و احساس کشیدگی را می توان حس کرد.

پوست خشک

پوست خشک که شفاف است و منافذ ریزی در آن وجود دارد، بعضی از این پوست ها نیز دارای کک و مک هستند.

پوست خشک و حساس

پوست خشک و حساس که تمامی مشخصات پوست خشک را دارد علاوه بر آن آسیب پذیر تر است و زودتر ملتهب می شود.

پوست چرب

پوست چرب که براق و ضخیم است، منافذ باز تری دارد، جوش و آکنه بیشتری نیز می زند.

پاکسازی پوست صورت

پاکسازی پوست چیست؟

در حقیقت پاکسازی یعنی برداشتن لایه مرده و سطحی پوست برای رسیدن مواد مغذی و اکسیژن و آب کافی به لایه های عمیق تر؛ پاکسازی به طور کلی برای رفع آلودگی ها و چربی های اضافه پوست، آبرسانی و سلول های مرده استفاده می گردد.

از چه روش هایی برای پاکسازی پوست استفاده می‌کنند؟

روش های زیر طریقه پاکسازی پوست را به طور مختلف نشان می دهد، از این روش ها هم در منزل و هم در مطب ها یا کلینیک های پوست و مو استفاده می کنند:

پاکسازی پوست چه فوایدی برای پوست صورت و بدن دارد؟

انجام پاکسازی های اصولی می تواند به افزایش خون رسانی در پوست، کلاژن سازی، رفع سلول های مرده، تحریک سلول های جدید، روشن سازی و یکسان سازی پوست کمک زیادی کند.

پاکسازی پوست می تواند آلودگی ها را که به سطح پوست چسبیده از بین ببرد و اکسیژن رسانی در پوست را بیشتر کند.

پاکسازی پوست صورت

مراحل پاکسازی پوست به چه صورت است؟

پاکسازی پوست 8 مرحله مجزا دارد در ادامه قرار است با معرفی این 8 مرحله پاکسازی پوست را در منزل به شما آموزش دهیم:

1. پاک کردن صورت با شیر پاک کن

از مراحل اصلی پاکسازی صورت پاک کردن از اولیه صورت از هرگونه آلودگی با شیرپاک کن می باشد، کافیست صورت خود را با آب بشویید و پوست را با شیر پاک کن تمیز کنید، شیر پاک کن را به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید و پس از آن شیر پاک کن را با حوله ای مرطوب از روی صورت پاک کنید.

2. مصرف تونیک

درباره مصرف تونیک چیزی می دانید؟

تونیک می توانند پوست را تازه کنند و چربی های باقی مانده روی پوست را از بین ببرد، تونیک یکی از بهترین لوسیون های مصرفی است که باید آن را با اسفنج یا گاز های استریل بر روی صورت ماساژ دهید و این ماساژ باید به صورت دورانی باشد.

استفاده از تونیک شادابی و نشاط را به پوست هدیه می دهد.

3. لایه برداری

یکی دیگر از مراحل پاکسازی صورت، لایه برداری پوست می باشد؛ شما می توانید از کرم های زیادی برای لایه برداری پوست استفاده کنید، البته روش های خانگی هم برای لایه برداری پوست وجود دارد که می توانید در منزل نیز اسکراب های طبیعی را آماده سازی و برای پاکسازی و لایه برداری پوست خود استفاده کنید.

پاکسازی پوست صورت

4. خارج کردن جوش های سرسیاه

جوش های سرسیاهی که در پوست ظاهر می شوند فقط روی سطح پوست قرار دارند که به دلیل گرد و غبار و خاک هوا روی پوست ایجاد می شود، البته این جوش ها می توانند دلایل دیگری مانند استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی، قرار گرفتن در مکان هایی که آلاینده و سموم زیادی دارند و بی نظمی هرمونی ایجاد شود.

شما باید این دانه‌ های سر سیاه را با استفاده از دستان خود و فشار وارده از پوست خارج کنید.

5. رطوبت دادن به پوست

این مرحله از پاکسازی پوست نیز بسیار با اهمیت است، شما باید رسوبات را به طور کلی به پوست خود برسانید و برای این کار می توانید از بخور های گیاهی استفاده کنید.

همچنین به یاد داشته باشید قبل از رطوبت رسانی به پوست به هیچ عنوان از پاک کننده های الکلی روی صورت استفاده نکنید.

6. ماساژ صورت

این مرحله از پاکسازی پوست خون رسانی را به تمامی بخش های صورت می رساند و می توانید با ماساژ های تکنیکی در منزل یا کلینیک ها اکسیژن رسانی و گردش خون را در پوست صورت سرعت ببخشید، ماساژ صورت پوست را نرم و لطیف می کند.

7. استفاده از ماسک

بعد از بخور از ماسک های دلخواه برای آرام‌سازی پوست استفاده کنید، دقت کنید این ماسک ها نباید روی سوراخ بینی، ابرو و چشم ها باشد زیرا می‌تواند موجب التهاب در قسمت های ذکر شده شود، بعد از گذاشتن ماسک روی صورت 20 دقیقه مدیتیشن کنید و بعد از آن صورت را با آب ولرم بشویید.

8. مصرف مرطوب کننده ها

در مرحله آخر لازم است از کرم های مرطوب کننده قوی استفاده کنید و توجه کنید که همیشه از یک کرم استفاده نکنید، شما باید کرم های متنوعی را انتخاب کنید تا ببینید کدام کرم به پوست شما سازگار تر می باشد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب