farsi beauty

روتین مراقبتی پوست، برنامه روزانه برای زیبایی شما

روتین مراقبتی پوست

داشتن محصولات مراقبت از پوست مختلف برای پوستی سالم و زیبا کافی نیست. برای اینکه محصولات شما بیشترین تأثیر را داشته باشند، باید آن‌ها را به نحوی صحیح استفاده کنید. ازاین‌رو روتین مراقبتی پوست به نوع پوست شما، ترکیبات و فرمولاسیون محصولات و زمان استفاده در طی روز بستگی دارد؛ بنابراین برای دانستن یک روتین مراقبت از پوست، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

روتین 9 مرحله‌ای عالی مراقبت از پوست

فرقی نمی‌کند روتین شما سه‌مرحله‌ای باشد یا نه مرحله‌ای. درهرصورت یکسری نکات و ترتیب‌هایی وجود دارند که بایستی آن‌ها را روزانه برای حفظ زیبایی و بهبود وضعیت سلامتی پوست خود پیش بگیرید. یکی از مهم‌ترین این نکات، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی در زمان مناسب و به مقدار مناسب است. در اینجا مراحل یک روتین مراقبت از پوست آورده شده است:

صورت خود را با مواد ملایم بشویید

صبح و شب صورت خود را با آب و مقدار کمی پاک‌کننده ملایم مانند ژل شستشو بشویید. هنگام شستن صورت، پاک‌کننده را به‌صورت دورانی و بدون فشار روی تمام پوست صورت خود ماساژ دهید. در ادامه صورت خود را آب‌کشیده و به‌آرامی با یک حوله نرم آن را خشک کنید. به همین سادگی پوست شما تمیز شده و دچار التهاب نمی‌شود. برای مشاهده قیمت ژل شستشو صورت مرغوب می‌توانید از فروشگاه اینترنتی خانومی دیدن کنید.

اگر زیاد آرایش می‌کنید از میسلار واتر استفاده کنید

مراقبت پوستی

اگر زیاد آرایش می‌کنید، به‌جای اینکه فقط صورت خود را با صابون بشویید، دفعات شستن پوستتان را افزایش داده و از بین انواع میسلار واتر، نوع مناسب خود را پیدا کرده و آرایش سنگین خود را با آن پاک کنید.

همچنین سعی کنید از پاک‌کننده‌های مخصوص آرایش چشم برای جلوگیری از مالیدن افراطی چشم‌ها استفاده کنید.

از تونر استفاده کنید

برای اینکه بهترین نتیجه را از تونر بگیرید، باید چند قطره از آن را در کف دست یا یک پد پنبه‌ای بریزید و به‌آرامی آن را روی صورت خود بکشید. اگر تونر شما خاصیت لایه‌برداری دارد (به این معنی که سلول‌های مرده پوست را با موادی مانند اسید‌گلیکولیک از بین می‌برد) فقط آن را در شب استفاده کنید. همچنین نباید از تونر لایه‌بردار و رتینوئید یا سایر لایه‌بردار‌ها به طور هم‌زمان استفاده کنید.

از سرم پوست استفاده کنید

صبح‌ها زمان خوبی برای استفاده از سرم‌های پوست حاوی آنتی‌اکسیدان مانند سرم روشن‌کننده ویتامین C است. از طرفی شب‌ها نیز زمان خوبی برای استفاده از یک سرم پوست مرطوب‌کننده با اسید هیالورونیک است که از خشک‌شدن پوست در طول شب جلوگیری می‌کند. این مورد به‌خصوص برای افرادی که از درمان‌های جوان‌سازی یا درمان آکنه که پوست را تحریک و خشک می‌کنند استفاده می‌کنند ایده‌آل است.

از کرم دور چشم استفاده کنید

می‌توانید مرطوب‌کننده معمولی را به ناحیه زیر چشم خود بزنید، اما اگر تصمیم به استفاده از کرم دور چشم تخصصی دارید، معمولا بهتر است آن را زیر مرطوب‌کننده قرار دهید. بدین منظور سعی کنید از یک کرم دور چشم با اپلیکاتور رولر - بال فلزی استفاده کنید و آن را در یخچال نگهداری کرده تا از پف صبحگاهی جلوگیری کند.

استفاده از کرم‌های درمان آکنه و لک را به شب موکول کنید

استفاده از محصولات درمانی برای لک‌ها و آکنه در طول شب، زمانی که بدن شما در حالت ترمیم است، ایده خوبی است؛ بنابراین فقط مواظب مواد ضد آکنه مانند بنزوئیل پراکسید یا اسید‌های سالیسیلیک باشید که می‌توانند در صورت افراط باعث تحریک پوست شوند.

از مرطوب‌کننده و آب‌رسان پوست استفاده کنید

مرطوب‌کننده‌ها پوست را به‌خوبی آبرسانی می‌کنند؛ بنابراین به دنبال یک لوسیون با فرمولاسیون سبک و به طور ایده‌آل با SPF 30 یا بالاتر برای استفاده در صبح‌ها باشید. البته کسانی که پوست خشک دارند می‌توانند دو نوبت، صبح و شب از آبرسان پوست استفاده کنند.

از رتینوئید استفاده کنید

مراقبت پوستی

رتینوئید‌ها (مشتقات ویتامین A از جمله رتینول) می‌توانند با افزایش گردش سلولی پوست، لکه‌های تیره و جوش‌ها را کاهش دهند، اما می‌توانند برای پوست حساس تحریک‌کننده باشند. اگر از رتینوئید‌ها استفاده می‌کنید، بدانید که آن‌ها پوست را نسبت به آفتاب بسیار حساس می‌کنند، بنابراین استفاده از ضدآفتاب ضروری می‌شود.

ضدآفتاب بزنید

محافظت در برابر آفتاب مهم‌ترین بخش هر روتین مراقبت از پوست است. حفاظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش می‌تواند از سرطان پوست و علائم پیری جلوگیری کند. ازاین‌رو 20 دقیقه قبل از بیرون رفتن ضدآفتاب را به پوست‌زده تا مؤثر واقع شود. همچنین به دنبال ضدآفتابی باشید که از شما در مقابل هر دو تابش UVA و UVB محافظت می‌کند.

زیبایی و سلامتی پوست خود را از خانومی بخواهید

ما درباره برنامه مراقبت از پوست در طی روز و شب صحبت کردیم و به شما خاطرنشان کردیم فقط داشتن محصولات باکیفیت کافی نیست؛ بنابراین به روتین مراقبتی پوست اهمیت داده و در تلاش باشید پوست خود را از آلودگی‌ها دورنگه دارید. در نهایت، برای خرید محصولات باکیفیت و مرغوب مراقبت از پوست، می‌توانید از فروشگاه معتبر خانومی دیدن کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

172 مطلب