farsi beauty

بهترین مراقبت های بعد از پاکسازی پوست را بدانید!

 مراقبت بعد از پاکسازی پوست

یکی از راه هایی که باعث درخشش، شفافیت و یک دست شدن پوست شما می شود پاک سازی پوست است. پاکسازی کلینیکی یکی از راه های موثر برای سالم ماندن و شفافیت پوست شماست. لازم است بدانید که پاکسازی کلینیکی به مراقبت های خاص نیاز دارد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا کار هایی که باید بعد از پاکسازی پوست انجام بدهید را به شما آموزش دهیم.

اکثر ما ها شستن صورت و تمیز کردن پوست را به عنوان پاکسازی پوست می دانیم. برخی از افراد هم آن را به پیلینگ و لایه برداری پوست ربط می دهند. لازم است بدانید که هر دوی این کار ها، زیر مجموعه پاکسازی پوست قرار دارند، اما کلینیک های مراقبتی پوستی، پاکسازی و مراقبت پوستی فقط به این چند مورد محدود نمی شود. به طور کلی مراقبت پوست و پاکسازی پوست به مراحل مختلف، لایه برداری، اسکراب، ماساژ صورت و استفاده از ماسک های صورت تقسیم می‌شوند. انجام این کار ها باعث ترمیم پوست و شفافیت پوست می شود.

چرا مراقبت بعد از پاکسازی پوست مهم است؟

یکی از کارهایی که شما باید بعد از پاکسازی پوست خود انجام دهید، مراقبت پوستی است. همان طور که گفتیم، مراقبت پوستی بعد از پاکسازی پوست مهم است زیرا، با از بین رفتن لایه های شاخی پوست، پوست شما باید لایه های از بین رفته را جبران کند و این کار فقط با مراقبت پوستی امکان پذیر است. در پیرو همین موضوع، ماساژ دادن پوست بعد از پاکسازی بسیار موثر است، زیرا با ماساژ لایه های عمیق پوست، کلاژن سازی تحریک می شود. با تحریک شدن کلاژن سازی، پوست شما خوش حالت و سفت می شود.

نکته دیگری که لازم است شما درباره پاکسازی پوست بدانید و رعایت کنید این است که، شما برای پوست خود خرج می کنید و برای این که پول و زمان شما هدر نرود باید به یک کلینیک خوب مراجعه کنید تا پاکسازی شما به بهترین نحو انجام شود.

مراقبت پوست بعد از پاکسازی

 شما بعد از این که پاکسازی پوست خود را انجام دادین، باید تا چند روز به نکاتی توجه کنید؛ به این صورت که یک سری کار ها را انجام دهید و از یک سری دیگر پرهیز کنید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا یک به یک نکات را به شما توضیح دهیم و شما را با آن آشنا کنیم.

جوش صورت

سعی کنید عادت دستکاری جوش ها را ترک کنید

چیزی که همه شما می دانید و باید به آن توجه کنید این است، پوست شما بعد از پاکسازی بیش از پیش حساس می شود. نکته ای که باید به آن توجه این است که از کندن و تخلیه کردن جوش های خود بپرهیزید؛ زیرا این کار موجب به جای  ماندن جای جوش روی پوست شما می شود.

جالب است بدانید که، در هنگام پاکسازی پوست یکی از کار هایی که انجام می شود، تخلیه جوش های سر سیاه یا سر سفید شماست. اگر شما بعد از پاکسازی پوست خود دیدید که هنوز جوش هایی روی پوست شما است، باید از کندن و تخلیه کردن آن بپرهیزید، زیرا جوش هایی که در پاکسازی تخلیه نشده است، نرسیده است و آماده تخلیه شدن نیست. همان طور که قبلا به آن اشاره کردیم، با دستکاری جوش های صورتتان نه تنها آن ها رفع نمی شوند؛ بلکه باعث زخم شدن پوستتان می شود و همچنین باعث به جا ماندن جای جوش ها می شود.

آرایش سنگین نکنید و محصولات محافظتی قوی را مورد توجه قرار دهید

در پاکسازی پوست، کاری با عنوان اگزفولیشن انجام می شود. شاید برایتان سوال پیش بیاید که اگزفولیشن چیست؟ به لایه برداری از سطحی ترین، لایه پوست اگزفولیشن می گویند؛ به منظور بهتر یعنی پاکسازی یا برداشتن سلول های مرده از روی پوست.

با انجام اگزفولیشن پوست شما قرمز می شود، شما با دیدن این قرمزی ها ممکن است به سمت کانسیلر بروید تا از شر آن ها خلاص شوید. اما باید دست نگه دارید و وسوسه نشوید.

نکته دیگری که باید درباره پاکسازی پوست بدانید این است که، شما با انجام پاکسازی پوست، فشار زیادی به پوست می آورید، در واقع پوست فشار زیادی را برای ترمیم شدن تحمل می کند. کاری که شما باید انجام دهید این است که، مینیمم یک روز آرایش سنگین نکنید.

منافذ پوست شما بعد از پاکسازی باز می شوند، شما باید در این مدت به پوست خود استراحت بدهید و مراقب باشید تا پوست تان عفونت نکند. بنا براین یکی از کار های مهمی که باید بعد از پاکسازی پوست انجام دهید این است که، از لوازم آرایشی و مراقبتی استفاده نکنید و فرصت دهید تا سرم هایی که در پاکسازی استفاده کردید، اثر کند.

مهربانی با پوست را مد نظر داشته باشید

یکی از نکته های مهمی که باید بعد از پاکسازی به آن توجه داشته باشید این است که، پوست شما بعد از پاکسازی بسیار حساس شده است است. سرم ها، کرم ها و ماساژ هایی که حین پاکسازی برای شما اعمال می شد، پوست شما را تا حد زیادی حساس کرده اند.

شما باید مراقب باشید که هنگام شستشو با پوست خود با ملایمت رفتار کنید. ما به شما توصیه می کنیم که برای شستوشوی پوست خود از یک آب رسان استفاده کنید. اگر بخواهیم برای شما مثال بزنیم می توانیم به شامپوی بدن اشاره کنیم.

زمانی که از شامپوی بدن برای شستشوی بدن خود استفاده می کنیم، علاوه بر این که بدن مان تمیز می شود، حین استفاده از این شامپو آبرسانی نیز انجام شده. این شامپو به دلیل ملایمتی که دارد قابل استفاده برای صورت نیز است.

تونر صورت

عدم استفاده از تونرها

یکی از شوینده های پوستی که قوی تر از صابون است و قابلیت پاکسازی، آلودگی های منافذ پوست را دارد تونر است. ماده اصلی تشکیل دهنده تونر ها آب است و همچین این شوینده ها دارای اسانس گیاهی و روغنی هستند.

تا حد امکان سعی کنید تا دو یا سه روز بعد از پاکسازی از تونرها استفاده نکنید مخصوصا تونر های الکل دارد. استفاده از تونر باعث خشکی پوست شما می شود. نکته ای که باید بدانید این است که شما بعد از پاکسازی به استفاده از تونر نیاز ندارید.

رفتن به سونا را از فکر خود دور کنید

باید به این توجه کنید که، بعد پاکسازی به هیچ وجه از سونای خشک و همچنین سونای بخار استفاده نکنید. نکته قابل توجه این است که سونای بخار می تواند برای پوست مفید باشد، اما نه بعد از پاکسازی پوست. وقتی شما بعد از پاکسازی به سونا بخار یا خشک می روید، مویرگ های آسیب می بیند و این باعث کبودی پوست شما می شود.

ماساژ بعد از پاکسازی مناسب نیست

ما به شما توصیه می کنیم مینیمم تا سه روز بعد از پاکسازی، پوست خود را ماساژ ندهید. ماساژ دادن بدن شما بعد پاکسازی، موجب این می شود که صورت شما با تخت ماساژ تماس پیدا کند، و باعث عفونت پوست صورت شما شود.

البته اگر شما نمی توانید جلسات ماساژ خود را کنسل کنید می توانید به ماساژور خود تاکید کنید که حواسش به صورت شما باشد و از یک زیر انداز تمیز برای زیر سر و صورت شما استفاده کند.

ورزش را در الویت قرار دهید

شاید ورزش کردن و دویدن در فضای آزاد بعد از پاکسازی پوست به ذهن تان خطور کند، اما باید بگوییم که هرگز این کار را انجام ندهید. زیرا با ورزش کردن دمای بدن شما بالا می رود و از طرفی شما هنگام ورزش کردن عرق می کنید. هر دوی این ها باعث می شود پوست شما ملتهب شود و دچار عفونت شود.

اسکراب لایه بردار

عدم استفاده از اسکراب و لایه بردارها

باید به مورد توجه کنید که از اسکراب یا لایه بردار بعد از پاکسازی پوست استفاده نکنید؛ زیرا اگزفولیشن و لایه برداری پوست می تواند پوست شما را ملتهب کند. در کلینیک های مراقبتی پوست از مواد لایه بردار قوی استفاده می کنند که بسیار موثر تر و مفید تر از لایه بردار هایی است که خودتان استفاده می کنید.

پرهیز از داروهای ضد آکنه و روش های مختلف دیگر

وقتی شما برای پاکسازی پوست صورت خود اقدام می کنید، باید به این توجه داشته باشید که تا مدت ها از ماسک ها و لایه بردار های خانگی استفاده نکنید. زیرا بیشتر ماسک های خانگی برای روشن کردن پوست و لایه برداری پوست موثر هستند.

شما با افراط در این مورد می توانید آسیب های زیادی به پوست خود بزنید. همان طور که گفتیم ماسک های خانگی بعد از پاکسازی پوست مناسب نیستند و استفاده از آن ها باعث التهاب پوست شما می شود.

دوری از آفتاب

به شما توصیه می کنیم بعد از پاکسازی پوست صورت خود، زیر نور خورشید قرار نگیرید و تا حد امکان از رفتن به ساحل و استخر های رو باز خود داری کنید. شما در هنگام پاکسازی صورت، لایه های شاخی خود را از دست می دهید و این باعث می شود اشعه هایی که از نور خورشید ایجاد می شوند و به صورت شما می تابد، به پوست شما آسیب برساند.

شما می توانید چند روز بعد پاکسازی که حساسیت پوستتان کم تر شد، هنگام بیرون رفتن از ضد آفتاب استفاده کنید. این موضوع را به یاد داشته باشید که فرقی نمی کند هوای بیرونی آفتابی، ابری و یا بارانی باشد در هر صورت شما از ضد آفتاب استفاده کنید.

وکس صورت

خودداری از وکس و لیزر

این که می گوییم از لیزر و وکس استفاده نکنید، بستگی به نوع پاکسازی شما دارد. شما می توانید در این باره با متخصص پاکسازی کلینیک صحبت کنید و از آن مشاوره بگیرید. برای مثال اگر می خواهید می خواهید ابرو های خود را با وکس بردارید احتمال پوست پوست شدن بالای چشمتان وجود دارد. به شما توصیه می کنیم که نکاتی که بعد از پاکسازی پوست برای شما شرح دادیم را رعایت کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب