farsi beauty

طرز تهیه نان سیمیت خوشمزه به سبک ترکیه ای

نان سیمیت

در این قسمت از آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با نحوه ی پخت نان سیمیت آشنا کنیم. نان سیمیت نوعی نان خوش طعم و معروف کشور ترکیه است که مانند شیرمال ایرانی در خیابان ها توسط دست فروش ها فروخته می شود. این نان محبوب جزو نان های حجیم بوده و به عنوان میان وعده یا صبحانه و عصرانه مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد لازم برای نان سیمیت :

آرد

 به میزان لازم ( چهار لیوان حدودی )

نمک

۱ قاشق چایخوری ( سر صاف )

تخم مرغ ( کوچک )

۱ عدد

شکر

۱ قاشق غذاخوری

مایه خمیر

۱۰ گرم

روغن مایع

نصف لیوان

شیر ولرم

نصف لیوان

آب ولرم

نصف لیوان

 

مواد لازم رومال :

شیره خرما

نصف استکان

کنجد بو داده

به مقدار لازم

آب

۱ لیوان

دستور پخت نان سیمیت ترکیه ای

مرحله ی اول، تهیه ی خمیر :

در ابتدای کار کاسه ای مناسب انتخاب کرده و شکر، آب ولرم و خمیر مایه را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. در ادامه کاسه را کنار می گذاریم تا به عمل بیاید. البته به این نکته توجه کنید که در صورتی که مطمئن بودیم که خمیر مایه سالم و تازه است می توانیم مستقیم داخل موادمان ریخته و استفاده کنیم و لازم به عمل آمدن نیست. حالا کاسه ای بزرگ انتخاب کرده و تمامی مواد غیر از آرد و خمیر مایه را به کاسه اضافه می کنیم و به کمک همزن هم می زنیم. سپس مقدار کمی از آرد را اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا خمیر مایه ای که پف کرده است را هم به موادمان اضافه کرده و پس از آن باقی مانده ی آرد را اضافه کرده مخلوط می کنیم تا خمیری نرمی به دست بیاید.

مرحله ی دوم، چانه کردن و شکل دادن به خمیر :

در مرحله ی دوم روی کاسه ای که خمیر داخل آن است را به کمک سلفون پوشانده و در مکانی گرم می گذاریم تا حجم خمیر دو برابر شود. پس از آنکه خمیر دو برابر شد پف آن را گرفته و آن را به بیست قسمت مساوی تقسیم کرده و چانه می کنیم. در ادامه حوله یا پارچه ای تمیز انتخاب کرده و بر روی خمیر می کشیم و روی آن را می پوشانیم. سپس خمیر ها را کشیده و آن را به شکل استوانه ای ( لوله تو پر) در می آوریم. حالا از یک طرف دو خمیر را به هم چسبانده و به خوبی پیچ می دهیم. و آخر سر و ته خمیر را بهم میچسبانیم، به صورتی که به شکل حلقه ای شود.

نان سیمیت

نان سیمیت

مرحله ی سوم، غلتاندن نان داخل مواد و پخت آن :

در مرحله ی سوم نوبت به بو دادن کنجد ها می رسد برای این منظور تابه ای مناسب بر روی حرارت می گذاریم. کنجد ها را به تابه اضافه کرده و به شکل ممتد هم می زنیم تا کنجد ها بو داده شوند. سپس کاسه ای مناسب مقابل دستمان می گذاریم و آب و شیره را داخل آن ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا خمیری که به صورت حلقه ای شکل داده بودیم را ابتدا داخل شیره و پس از آن داخل کنجد می غلتانیم. در ادامه سینی فر را خارج کرده و فر را با دمای ۱۹۰ درجه روشن می کنیم تا گرم شود. حالا سینی فر را به کمک کاغذ روغنی می پوشانیم سپس نان سیمیت را داخل سینی فر می گذاریم و به مدت بیست دقیقه روی نان را به کمک دستمال حوله ای پوشانده و مجدد استراحت می دهیم. در این قسمت از کار وسط نان را به کمک دستمان کمی باز تر کرده و سینی را داخل فر می گذاریم تا به مدت پانزده دقیقه به همراه یک کاسه آب ( برای آنکه نان لطیف شود ) داخل فر مانده و نان سیمیت به خوبی پخته شود. نان سیمیت خوشمزه ی ما آماده است. نوش جان

نان سیمیت

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب