farsi beauty

12 روش برای تشخیص جنسیت جنین دختر در دوران بارداری

بارداری دختر

بارداری در بین بانوان موضوع حساسی است که معمولاً زوجین تا ماه های اول نمی توانند جنسیت فرزند خود را تشخیص دهند و این مورد به هیجان زن و مرد می افزاید.

راه های زیادی برای تشخیص نوع جنین و جنسیت فرزند وجود داره که می توانید قبل از زمان سونوگرافی از طریق این نشانه ها و علائم متوجه شوید جنین دختر است یا پسر؟

لازم است بدانید که این نشانه ها ممکن است صد در درصدی نباشد اما به طور تقریبی برای بانوان باردار جنسیت جنین را مشخص می کند و کنجکاوی مادران و پدران را قبل از فرا رسیدن زمان سونوگرافی یعنی هجده هفتگی بارداری از بین می برد.

بارداری دختر

نشانه های بارداری دختر

به نشانه های زیر توجه کنید تا متوجه شوید جنسیت جنین دختر است یا پسر، اگر بیشتر این علائم را داشتید می توانیم بگوییم جنین شما دختر می باشد.

نشانه اول، تشدید بیماری صبحگاهی مادر:

اگر بانوان حالت تهوع و استفراغ را در اوایل بارداری و صبحگاه تجربه کنند می تواند دلیلی بر دختر بودن جنین باشد، میزان و شدت این حالات در افراد متفاوت است با این وجود یکی از نشانه های تهوع و استفراغ صبحگاهی مادر دختر بودن جنین است.

نشانه دوم، خوابیدن مادر به سمت راست:

همه شما می‌دانید که بی خوابی در دوره بارداری رایج است و فشاری که روی بانوان و مادران عزیز در حین بارداری وارد می شود طاقت فرساست، یکی از اعتقادات قدیمی نشان می دهد که خوابیدن مادر به پهلوی راست یا سمت راست می تواند نشانه دختر بودن جنین او باشد، این علائم شواهد علمی و آزمایشگاهی ندارد اما از عصر قدیم یکی از روش های تشخیص جنین دختر خوابیدن مادر به سمت یا پهلوی راست است.

نشانه سوم، ضربان تند قلب جنین:

ضربان جنین اگر بیشتر از 140 تا 160 بار در دقیقه باشد یعنی جنین دختر است زیرا مطالعات نشان می دهد ضربان قلب جنین دختر تندتر از ضربان قلب جنین پسر می باشد، اما در حین تولد این ضربان تند کاهش پیدا کرده و قلب فرزند معمولی می تپد.

نشانه چهارم، پوست و موی چرب مادر و وجود آکنه:

اعتقادی وجود دارد که میگویند جنین دختر زیبایی را از مادر می گیرد، یعنی مادری که دختر به دنیا می آورد طی بارداری ممکن است جوش های پوستی، ریزش مو، آکنه و از این دسته اختلالات را تجربه کند که مشخص می گردد جنین دختر است.

نشانه پنجم، عدم تقارن سینه مادر:

یکی دیگر از نشانه های دختر بودن جنین، بزرگتر بودن سینه چپ مادر می باشد. البته هیچ مدرک علمی برای این مسئله وجود ندارد اما طبق تحقیقات، اکثر مادرانی که دختر به دنیا می آورند عدم تقارن در سینه های خود را تجربه می‌کند که معمولاً سینه سمت چپ آنها بزرگتر از سینه سمت راستشان می باشد.

نشانه ششم، باسن پهن و شکم گرد مادر:

از دیگر نشانه های دختر بودن جنین، گردی شکم مادر و پهن شدن باسن او می باشد، معمولاً جنین پسر شکم را به سمت جلو و به شکل تیز در می آورد اما جنین دختر بر خلاف جنین پسر فرم شکم مادر را گرد و فرم باسن او را پهن می کند و این به دلیل نحوه قرار گرفتن جنین در شکم مادر است.

بارداری دختر

نشانه هفتم، نوسانات خلقی مادران:

موضوعی که می تواند نشان دهد جنین دختر است افسردگی، عصبانیت، تحریک پذیری و نوسانات خلق و خوی مادران باردار می باشد؛ احتمال به دنیا آوردن یک جنین دختر توسط این مادران بیشتر از به دنیا آوردن جنین پسر می باشد.

نشانه هشتم، رنگ زرد کدر ادرار مادر:

از زمان قدیم رنگ ادرار کدر مادر را نشانه دختر بودن جنین می دانستند و رنگ ادرار زرد و شفاف را نشانه پسر بودن جنین می‌دانستند، امروزه ثابت شده رنگ ادرار ربط خاصی به جنسیت جنین ندارد اما می تواند از سلامت بدن مادر خبر دارد با این حال باز هم اعتقادی وجود دارد که میگوید رنگ ادرار زرد کدر مادر نشان می دهد جنین وی دختر است.

نشانه نهم، ویار مادر به سمت شیرینی جات:

در رژیم غذایی بارداران باید مصرف تمامی ویتامین ها و مواد معدنی به اندازه باشد، اکثر مادرانی که جنین دختر را حمل می کنند به شیرینی جات؛ بستنی، شکلات و از این قبیل خوراکی ها علاقه نشان می‌دهند و هوس غذاهای شیرین می کنند، ویار شیرینی جات می تواند نشان دهد جنین دختر است.

نشانه دهم، نمک ریزی:

یکی از روش های قدیمی برای فهمیدن جنین این است که هنگامی که مادر حواسش نیست روی موهایش نمک می ریزند، اگر مادر واکنشی نشان ندهد جنین دختر است اما اگر قسمت بالای لب(سیبیل) را دست بزند یا بخاراند یعنی جنین پسر است.

نشانه یازدهم، خط نیگرا:

برخی از افراد معتقدند در هفته یازدهم بارداری خط نیگرا به وجود می آید که می تواند خبر دهد جنسیت جنین دختر است، خط نیگرا از زیر شکم تا ناف تشکیل می شود و نشان می دهد جنین دختر است این نشانه ها پایه و اساس منطقی ندارد ولی برای حدس زدن می توانید از این نشانه استفاده کنید.

نشانه دوازدهم، چاقو و قیچی:

باوری قدیمی وجود دارد که لازم است دو پارچه تیره تهیه کنید درون یکی از پارچه ها قیچی بگذارید و درون پارچه دیگری چاقو سپس پارچه را طوری ببندید که قیچی و چاقو مشخص نگردد اگر مادر چاقو را برداشت نشان می دهد جنین دختر است اما اگر از قیچی را بردارد احتمال پسر بودن جنین بالا می باشد.

بارداری دختر

نکاتی که باید به آن توجه کنید

آزمایشات پزشکی زیادی برای تشخیص جنسیت جنین وجود دارد، شما می‌توانید با نمونه‌ برداری از پرزهای جفتی، جنسیت جنین را مشخص کنید یا از آزمایش های غیر تهاجمی قبل از تولد برای تشخیص جنسیت جنین اقدام کنید.

در نهایت لازم است بدانید جنسیت فرزند چه دختر باشد و چه پسر تاثیری در روابط خانواده با فرزند ندارد و رسیدگی باید به هر دو نوع جنس به قدر کافی و یکسان انجام شود.

شما می توانید با آزمایش های ژنتیک و آزمایش خون جنسیت جنین خود را مشخص کنید تا بتوانید مقدمات فرزندآوری دختر یا پسر بودن جنین را قبل از تولد مشخص و فراهم کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

481 مطلب