farsi beauty

طرز تهیه توپک میگو سوخاری خوشمزه

توپک میگو

توپک میگو یکی از خوشمزه ترین غذاهای بین المللی است که طرفداران بسیاری در سراسر دنیا داشته و ترکیبی از غذاهای فست فودی و دریایی می باشد. برای مشاهده ی طرز تهیه ی توپک میگو با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر :

میگوی درشت

۵۰۰ گرم

سیر

۲ حبه

پیازچه

۲ ساقه

زعفران دم کرده

۲ قاشق غذاخوری

گشنیز

۱ دسته کوچک

شیر

 ۲ قاشق غذاخوری

تخم مرغ

۲ عدد

آرد ساده و ‌آرد سوخاری

به مقدار کافی

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه

به مقدار کافی

فلفل قرمز و روغن

به مقدار کافی

دستور پخت توپک میگو ( میگو توپی )

مرحله ی اول :

در ابتدا میگو ها را تمیز کرده و رگ سیاه پشتشان را خارج می کنیم سپس میگو را داخل مخلوط کن ریخته و میکس میکنیم تا به خوبی یکدست شود. در ادامه سیر، پیازچه و گشنیز را به صورت ساطوری خرد کرده و به همراه میگوی میکس شده، نمک، فلفل سیاه و قرمز و زردچوبه به کاسه ای مناسب اضافه  کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله ی دوم :

پس از آنکه موادمان را به خوبی مخلوط کردیم و یکدست شد تخم مرغ ها را شکسته و داخل کاسه ای می‌ریزیم. سپس شیر را به همراه نمک، زعفران دم کرده، فلفل سیاه و زردچوبه به ظرف تخم مرغ اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا یکدست شوند.

مرحله ی سوم :

در این مرحله آرد سفید و ‌آرد سوخاری را درون دو کاسه ی جداگانه ریخته و جلوی دستمان قرار می دهیم. سپس تابه ای گود را روی حرارت می گذاریم و به مقداری که توپک ها داخل روغن شناور باشند به آن روغن اضافه می کنیم. در ادامه به اندازه ی گردو از مخلوط میگو برداشته و با دستمان به شکل توپ شکل می دهیم. سپس به صورت ترتیبی توپک ها را اول در آرد سفید و سپس در تخم مرغ و در آخر به آرد سوخاری می زنیم. به صورتی که توپک ها به طور کامل کاور شوند.

مرحله ی آخر :

در مرحله ی آخر توپک ها را داخل تابه می‌ریزیم تا به خوبی در روغن سرخ شوند. پس از آنکه تمامشان به خوبی سرخ شدند. توپک ها را داخل دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی آن گرفته شود. سپس آن را با سس دلخواه سرو‌ می کنیم. توپک های میگوی شما آماده است. نوش جان

منبع تصویر baanployrama2

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب