farsi beauty

طرز تهیه ی شونیز شکلاتی خوشمزه و آسان خانگی

شونیز شکلاتی

اگر قصد داشتید در مجالستان با نوعی شکلات ساده و‌ خوشمزه به استقبال مهمان ها بروید انتخاب درستی کرده اید. شونیز شکلاتی نوعی شکلات فوق العاده است که افراد بسیاری طرفدار طعم آن هستند. برای مشاهده ی آموزش طرز تهیه ی شونیز شکلاتی در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم شونیز شکلاتی :

بیسکویت شکلاتی

۲ پیمانه

نوتلا

۴ قاشق غذاخوری

فندق

به مقدار لازم

شکلات تلخ

به مقدار لازم

بادام زمینی

به مقدار لازم

دستور تهیه ی شونیز شکلاتی

در مرحله ی اول فندق را بر داخل تابه تفت داده و بیسکویت را پودر می کنیم :

در ابتدای کار تابه ای مناسب بر روی حرارت ملایم می گذاریم و فندق را به آن اضافه می کنیم. سپس به مدت پنج دقیقه تفت می دهیم. حالا فندق ها را داخل دستمالی تمیز قرار داده و دستمالی بر روی آن می گذاریم سپس به شکل دورانی آن ها را ماساژ می دهیم تا پوست اضافی فندق ها جدا شود. در ادامه بیسکویت پتی پور را تکه تکه کرده و ‌داخل غذاساز می ریزیم و به خوبی میکس می کنیم تا کاملا پودر شود.

در محله ی دوم نوتلا را به بیسکویت اضافه کرده و به خمیر شکلاتی شکل می دهیم :

در این مرحله، نوتلا را به غذاساز اضافه کرده و برای بار دوم میکس می کنیم تا خمیری شکلاتی به دست بیاید. سپس یک قاشق غذاخوری از خمیر برداشته و به کمک دست گرد می کنیم حالا یک عدد مغز فندق تست شده را داخل خمیر گذاشته و‌ مجدد آن را گرد می کنیم تا فندق داخل خمیر شکلاتی پنهان شود. تمام خمیر شکلاتی را به همین ترتیب شکل می دهیم سپس ترافل های شکلاتی ها را به مدت پنج الی ده دقیقه داخل فریزر می گذاریم.

در مرحله ی آخر ترافل ها را در مخلوط بادام زمینی و شکلات می غلطانیم :

در این مرحله بادام زمینی ها ( یا هر نوع مغز  دیگری ) را نگینی خرد کرده و داخل تابه می ریزیم و به مدت پنج دقیقه بر روی حرارت می گذاریم تا تست شوند. سپس شکلات تخته ای را بر روی حرارت کتری می گذاریم تا به خوبی ذوب شود و از بادام زمینی های تست شده داخل شکلات ذوب شده ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم. تا یکدست شوند. در ادامه ترافل ها را از فریزر خارج کرده و در مخلوط شکلات ذوب شده و بادام زمینی می غلطانیم تا تمام سطح ترافل ها بپوشاند. سپس آن ها را در توری می گذاریم تا شکلات اضافی اش بریزد و در پایان هم پس از آنکه شکلات روکش سفت شد در ظرف مورد نظر سرو می کنیم.

منبع تصویر luda_healthy_sweets

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب