farsi beauty

راهنما خرید کفش که بهتر است قبل از خرید بدانید! + نکات طلایی

خرید کفش

شاید به نظر عجیب بیاید، اما لازم است در هنگام خرید کفش به برخی نکات مهم توجه کنید تا خرید بهتری داشته باشید. شما می بایست پیش از آنکه به خرید بروید نکاتی را راجع به ویژگی های پاهایتان و هدف خریدتان بدانید تا خریدتان در زمان کوتاه تر و رضایت بیشتری انجام شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا این نکات موثر را با شما به اشتراک بگذاریم.

خرید کفش

قبل از خرید کفش باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

۱) هدفتان را مشخص کنید:

کفش را برای چه موقعیتی می خواهید ؟ (مهمانی، اداره، ورزش یا..)

تا چه مبلغی می خواهید هزینه کنید؟

چه مدل کفشی می خواهید؟

می خواهید رنگ و جنس کفشتان چطور باشد؟

۲) به فرم پاهایتان توجه کنید و آن را بشناسید:

فرم پاها با یکدیگر فرق دارند. برخی افراد دارای پاهای کشیده ای بوده و برخی دیگر صاحب پاهایی پهن هستند. این موضوع برای خرید کفش بسیار مهم است. البته پاها می توانند در برخی مواقع شکلشان را تغییر دهند. مثلا فرم پاهای افراد در زمان بارداری و یا بیماری ممکن است عوض شود. شما لازم است، کفشتان را بر اساس فرم پاهایتان انتخاب کنید، تا راحت تر باشید.

۳) سایز کفش شما چیست؟

لازم است سایز کفشتان را بدانید. روش های مختلفی وجود دارد که شما به کمک آن سایز کفشتات را متوجه شوید. باید توجه کنید که کفشی متناسب با سایز پاهایتان انتخاب کنید. حتی مقدار کمی کوچک‌ یا بزرگ بودن کفش می تواند شما را آزار دهد.

خرید کفش

مواردی که لازم است هنگام خرید کفش بدانید!

۱) کفشی را انتخاب کنید که مناسب شکل پای شما است:

این مساله بسیار مهم است. افراد به این موضوع توجه نمی کنند که لازم است کفش از لحاظ طول و عرض کاملا مطابق پاهایشان باشد. انگشت های پای شما فضای کافی نیاز دارند تا در کفش آزاد بوده و حرکت کنند تا شما در طول زمانی که پاهایتان داخل کفش می باشد، اذیت نشوید.

در ارتباط با پاشنه ها، اما این موضوع صدق نمی کند. در این باره لازم است که پاشنه ها کاملا محکم باشند‌.

۲) برای خرید عجله نداشته باشید:

برای خرید کفش زمان بگذارید و آن را از هر جهت بررسی کنید. لازم است به درزهای داخلی کفش توجه کنید تا دارای نواحی سفت نبوده و برآمدگی نداشته باشد که پاهایتان را اذیت کند. تولید کنندگانی وجود دارند، که هنگام تولید کفش برای کم کردن هزینه، تمام قسمت های کفش را آستر نمی زنند. پس لازم است، مراقب آن بوده و با عجله خرید نکنید.

۳) به انعطاف پذیری زیره کفش دقت کنید:

کفش می بایست رویه ای نرم و زیره ای انعطاف پذیر داشته باشد. یعنی کفش توان خم شدن داشته باشد. برای امتحان این موضوع لازم است کفش را خم کنید یعنی پاشنه را به سمت پنجه حرکت دهید و اگر کفش خم شد و حالت هفت به خودش گرفت یعنی کفش مناسبی انتخاب کرده اید و انعطاف پذیری خوبی دارد.

۴) کفش متناسب با پاهایتان بخرید:

کفش با گذشت زمان جا باز می کند. این همان فکری است که بیشتر افراد را تحریک به یک خرید اشتباه کرده است. کفش می بایست از یک چرم نرم ساخته شده باشد. اگر پای شما درون کفش ساییده شد، یعنی این کفش مناسب شما نیست. باید دقت کنید که پاهایتان به شکل کامل درون کفش راحت باشد.

خرید کفش

۵) تنها یک کفش را امتحان نکنید:

لازم است هر دو کفش را امتحان کنید. این مساله به این علت است که به طور معمول اندازه ی پاها برابر نمی باشند و افرادی که راست دست هستند پاهای راست بزرگ تری هم دارند. و افراد چپ دست دارای پای چپ بزرگ تری هستند. بنابر این هردو کفش را امتحان کنید. نکته ی بعدی اینکه با زیاد شدن سن سایز پا نیز تغییر می کند. بنابر این، ممکن است سایز پاهایتان تغییر کرده باشد و شما ضروری است که قبل از خرید، کفش را امتحان کنید. نکته ی دیگر اینکه اندازه ی کفش های برند های تولیده کننده ی کفش با یکدیگر فرق دارند.

۶) کفش را متناسب با موقعیتی که می خواهید از آن استفاده کنید بخرید:

باید توجه کنید که کفشی که مناسب محل کار می باشد با کفشی که برای مهمانی انتخاب می کنیم یکی نیست. بنابر این، لازم است هنگام خرید توجه داشته باشید که کفش را برای چه شرایطی می خواهید.

۷) به سراغ برند های معروف بروید:

چرا برند معروف؟ زیرا حدوداً تمامی برند های معروف کفشی را تولید می کنند که دارای استاندارد های موجود در ارتباط با کفی کفش، قوس مناسب کف پا و موارد اینچنینی باشد. بنابر این، با انتخاب برند ها، می توانید با خیال راحت تری کفش بخرید.

۸) برای خرید کفش، بعد از ظهر ها اقدام کنید:

بهترین زمان برای خرید کفش بعد از ظهر می باشد. زیرا اندازه و شکل پاهای شما در مواقع مختلف روز تغییر می کند. مخصوصا در تابستان ها که احتمال دارد ظهر ها پاهایتان ورم کند. بنابر این بهتر است بعد از ظهر ها و شب ها به خرید کفش بروید.

۹) کفش هایی با رویه ی چرم مناسب تر هستند:

سعی کنید کفش هایی با رویه ی چرم را انتخاب کنید. پای انسان ها در طول شبانه روز مقدار زیادی عرق می کند، بنابر این لازمه ی یک کفش خوب این است که بتواند هوا را رد و بدل کرده و توانایی جذب رطوبت داشته باشد. چرم، کاملا طبیعی است. تمام این قابلیت ها را داشته و دارای انعطاف پذیری بی مثالی است.

۱۰) پوشیدن جوراب را فراموش نکنید:

به این نکته توجه کنید که اگر جورابی را که می خواهید به همراه کفشتان بپوشید را فراموش کنید، ممکن است بعدا با پوشیدن جوراب کفشتان به پایتان تنگ شود.

خرید کفش

نکات مهم در حفاظت و نگهداری کفش

۱) تمیز کردن کفش را پشت گوش نیندازید:

تمیز کردن کفش هایتان را کم اهمیت ندانید. این کار علاوه بر جذاب نگه داشتن استایلتان، باعث دوام کفش هایتان می شود. اگر کفشتان قابلیت واکس زدن دارد، علاوه بر تمیز کردن آن با دستمال، هفته ای دو مرتبه کفشتان را واکس بزنید.

۲) نکات نگهداری از کفش را رعایت کنید:

اول اینکه، توجه داشته باشید کفشتان را در محیطی تاریک، عاری از گرد و غبار و رطوبت نگهداری کنید. سعی کنید کفش هایتان را در مکانی مثل جا کفشی و کمد بگذارید تا در آن بسته شود. و به این موضوع هم توجه کنید که نگهداری کفش در محیطی تنگ باعث تغییر شکل آن می شود.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب