farsi beauty

طرز تهیه شیرینی مدرن گردویی خوشمزه به سبک قنادی

شیرینی مدرن گردویی

شیرینی مدرن گردویی نوعی شیرینی ساده و خوشمزه است که طرفداران بسیاری در سطح جهان دارد. برای مشاهده ی آموزش شیرینی مدرن گردویی در بخش آموزش شیرینی پزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم شیرینی مدرن گردویی :

آرد

۳۰۰ گرم

کره یا روغن جامد

۲۰۰ گرم

پودر قند

۸۰ گرم

زرده تخم مرغ

۱ عدد

وانیل

یک چهارم قاشق چایخوری

پودر گردو

۲۰ گرم

شیر عسلی

۱۰۰ گرم

 

مواد لازم رویه شیرینی :

مغز گردو

مغز گردو

مغز پسته

مغز پسته

شیر عسل

شیر عسل

شکلات تخته ای

شکلات تخته ای

دستور پخت شیرینی مدرن گردویی

در مرحله ی اول کره را همراه با مواد دیگر ترکیب می کنیم :

در مرحله ی اول کره را از یخچال خارج کرده و به مدت سی دقیقه در فضای محیط قرار می دهیم تا نرم شود. حالا کاسه ای مناسب انتخاب کرده و کره را همراه با پودر قند داخل آن ریخته و با همزن برقی پنج دقیقه هم می زنیم سپس تخم مرغ و وانیل را داخل کاسه می ریزیم و با هم زن برقی برای بار دوم مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا موادمان کرم رنگ و خامه ای شوند.

در مرحله ی دوم آرد را به همراه مواد دیگر به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم :

در مرحله ی دوم پودر گردو را داخل موادمان ریخته و به کمک لیسک مواد را فقط در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا آرد را سه مرتبه الک کرده و طی سه مرحله به مخلوط تخم مرغمان اضافه می کنیم.‌ و موادمان را به کمک لیسک هم می زنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. در ادامه شیر عسلی را به خمیر اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا خمیر را داخل کیسه فریزر ریخته و به مدت یک ساعت داخل یخچال می گذاریم تا خمیر به خوبی استراحت کند. پس از گذشت این زمان روی سطح کار را کیسه فریزر قرار می دهیم.

در مرحله ی سوم خمیر را قالب زده و داخل سینی فر می گذاریم :

در این مرحله خمیر را از یخچال خارج کرده و روی کیسه فریزر قرار می دهیم و دوباره سطح آن را با کیسه فریزر می پوشانیم. حالا خمیر را با وردنه به قطر یک سانتی متر باز کرده و با کاتر دلخواه قالب می زنیم . حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کرده و اجازه می دهیم فر به خوبی گرم شود‌.سپس روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و شیرینی هایی که قالب زده ایم را داخل سینی قرار می دهیم. در این قسمت از کار به کمک انگشت حفره ای بر وسط شیرین ها قرار می دهیم و سینی را داخل فر می گذاریم تا شیرینی ها به مدت ده تا پانزده دقیقه داخل فر مانده و به خوبی پخته شوند.

در مرحله ی چهارم شکلات را ذوب کرده و شیرین هایمان را تزئین می کنیم :

در این مرحله شکلات تخته ای را بر روی حرارت بخار کتری می گذاریم تا به خوبی ذوب شود. سپس شکلات ذوب شده را داخل قیف یک بار مصرف می ریزیم. حالا پس از گذشت زمان مورد نظرمان شیرینی ها را از فر خارج می کنیم‌ و بدون اینکه به شیرینی ها دست بزنیم اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در این قسمت از کار مقداری شیر عسلی داخل حفره های شیرینی می ریزیم. و به مقدار دلخواه پودر گردو و پسته بر روی آن می ریزیم. در نهایت هم از شکلات ذوب شده به صورت دلخواه بر روی شیرینی ها پایپ می کنیم. شیرینی ما آماده است. آن ها را در ظرف مورد نظر قرار داده و میل می کنیم.

منبع تصویر eli_banou1

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب