farsi beauty

طرز تهیه شیرینی میکادو خوشمزه به سبک قنادی

شیرینی میکادو

شیرینی میکادو نوعی شیرینی خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که در دهه ی شصت بسیار محبوب بوده است. برای مشاهده ی طرز تهیه ی این شیرینی فوق العاده در بخش آموزش شیرینی پزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز :

آرد نخودچی

۱ لیوان

پودر قند

سه چهارم لیوان

آرد سفید

۲ لیوان

کره

۱۵۰ گرم

پودر کاکائو

۲ قاشق غذاخوری

روغن مایع

سه چهارم لیوان

پودر دارچین

۱ قاشق چایخوری

نان میکادو

به تعداد لازم

دستور پخت شیرینی میکادو

مرحله ی اول، تفت دادن آرد با سایر مواد:

در ابتدای کار آرد را الک می کنیم. سپس آرد الک کرده را با آرد نخودچی ترکیب کرده و داخل تابه ای ریخته و تابه را روی حرارت می گذاریم. و شروع به تفت دادن آرد ها می کنیم. به مدت ده دقیقه آرد ها را تفت می دهیم. پس از آنکه بوی خامی آرد گرفته شد  کره و روغن مایع را اضافه کرده و حرارت را کم می کنیم و موادمان را به خوبی ترکیب می کنیم. تا کاملا یکدست شود. سپس پودر کاکائو و دارچین را اضافه کرده و موادمان را برای بار دیگر ترکیب می‌کنیم. در ادامه پودر قند را الک کرده و به موادمان اضافه می کنیم‌. موادمان را تا جایی که پودر قند داخل مواد ترکیب شده و یکدست شود تفت می دهیم.

مرحله ی دوم، قرار دادن مایه میانی در نان میکادو:

در مرحله ی دوم نان های میکادو را مقابل دستمان قرار می دهیم. سپس از مواد میانی با قاشق یا پالت روی نان قرار داده و به خوبی روی سطح نان می مالیم. نکته ای که باید راجع به مایه میانی دقت کنیم این است که مایه ی میانی نه می بایست خیلی سفت باشد نه آن قدر شل باشد که از میان نان بیرون بریزد. همچنین دمای مایه میانی باید گرم باشد ولی نه آن قدر داغ باشد که نان را خراب کند و نه آن قدر سرد که نشود مایه را روی سطح نان پخش کرد و نان ها به هم نچسبند‌. پس از آنکه مایه میانی را روی سطح نان بخش کردیم به سرعت یک نان دیگر روی آن می گذاریم و با دستمان نان را فشار می دهیم تا دو نان به مایه میانی بچسبند‌.

مرحله ی سوم، قرار دادن در یخچال:

در این مرحله مراحل قبل را ادامه داده و لایه های شیرینی میکادو را با توجه به سلیقه مان اضافه می کنیم. اما بهتر است لایه ها کمتر از پنج لایه نباشد. در پایان هم یک جسم سنگین روی شیرینی می گذاریم تا لایه ها کاملا به هم بچسبند. در ادامه  شیرینی را در یخچال گذاشته و زمان می دهیم یک ساعت داخل یخچال بماند و خودش را بگیرد. پس از گذشت یک ساعت شیرینی را از یخچال خارج کرده و به شکل دلخواه برش می زنیم و در ظرف مورد نظر قرار می دهیم. شیرینی میکادو ی ما حاضر است. نوش جان

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب