farsi beauty

طرز تهیه شیرینی لوتکا خوشمزه خانگی

شیرینی لوتکا

در این قسمت از آموزش شیرینی پزی در سایت فارسی بیوتی می خواهیم شما را با طرز تهیه ی شیرینی لوتکا آشنا کنیم. این شیرینی یکی از شیرینی های بین المللی است که مناسب برای پذیرایی در مهمانی های شماست. برای مشاهده ی آموزش مرحله به مرحله با ما همراه باشید.

مواد لازم شیرینی لوتکا :

آرد

۴ پیمانه

کره

۹۰ گرم

تخم مرغ

۲ عدد

شیر ولرم

۱ پیمانه

شکر

۱ پیمانه

خمیر مایه فوری

۱ قاشق چایخوری

وانیل

۱ قاشق چایخوری

نمک

نوک قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای کرم کاستارد :

تخم مرغ

۱ عدد

شیر

۱۵۰ میلی لیتر

شکر

یک چهارم پیمانه

وانیل

۱ قاشق چایخوری

نشاسته ی ذرت

۲ قاشق غذاخوری

 

مواد رومال :

تخم مرغ

۱ عدد

شیر

۳ قاشق غذاخوری

شکر

۱ قاشق غذاخوری

پودر نارگیل و کنجد

به مقدار لازم

طرز تهیه ی شیرینی لوتکا :

در مرحله ی اول خمیر شیرینی را تهیه می کنیم :

در ابتدا کره را از یخچال خارج کرده و به مدت سی دقیقه در دمای محیط قرار می دهیم تا به خوبی نرم شود. سپس یک کاسه ی بزرگ انتخاب کرده و شکر را همراه با شیر و خمیر مایه به آن اضافه می کنیم و با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در ادامه وانیل را به موادمان اضافه می کنیم و بعد از آن تخم مرغ را یکی یکی شکسته و داخل کاسه می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا نوبت به اضافه کردن آرد است. آرد را آرام آرام داخل موادمان ریخته و مخلوط می کنیم.

در مرحله ی دوم خمیر را  ورز می دهیم :

در مرحله ی دوم خمیر را بر روی سطح کار منتقل کرده و با اضافه کردن نمک شروع به ورز دادن خمیر می کنیم تا خمیری یکدست و لطیف به دست بیاید. سپس مقداری آرد به خمیر اضافه کرده و به ورز دادن ادامه می دهیم. پس از ده دقیقه ورز دادن خمیر را چونه می کنیم و درون کاسه و روی خمیر را آرد پاشی کرده و خمیر را داخل کاسه قرار می دهیم و روی آن را با سلفون می پوشانیم و صبر می کنیم تا خمیر به مدت یک ساعت استراحت کند.

در مرحله ی سوم کرم کاستارد را تهیه می کنیم :

برای تهیه ی کرم کاستارد قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و تخم مرغ را همراه با شکر به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا ترکیبمان یکدست شود. سپس شیر و وانیل را به مواد اضافه کرده و خوب هم می زنیم. در ادامه نشاسته ی ذرت را داخل قابلمه ریخته و تا زمانی که نشاسته ی ذرت داخل شیر حل شود هم می زنیم. سپس قابلمه را بر روی حرارت ملایم گذاشته و به شکل مداوم شروع به هم زدن مواد می کنیم. این کار را تا زمانی که کرم کاستراد به غلظت برسد و کرم رنگ شود ادامه می دهیم. و در نهایت پس از آماده شدن کرم حرارت را خاموش کرده و روی آن را با کیسه فریزر می پوشانیم تا رویه نبسته و خنک شود.

در مرحله ی چهارم به سراغ خمیرمان می رویم :

پس از گذشت یک ساعت به سراغ خمیر رفته و آن را بر روی سطح کارمان قرار می دهیم و شروع به ورز دادن می کنیم تا پف خمیر را بگیریم . سپس خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و هرکدام را با وردنه به قطر نیم سانتی متر باز می کنیم.‌ در این قسمت از کار نیمی از کرم را بر روی  یکی از خمیرها ریخته و با لیسک آن را به خوبی بر روی خمیر پخش می کنیم. حالا خمیر را رول کرده و به اندازه هایی که دوست داشتیم برش می زنیم سپس نیم دیگر کرم را که باقی مانده است بر روی خمیر دوم می ریزیم و با لیسک پخش می کنیم و خمیر را با کاتر برش می زنیم. سپس هر قسمت از خمیر را رول می کنیم.

در مرحله ی پنجم شیرینی ها را داخل سینی فر قرار می دهیم :

در این مرحله ابتدا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس فر را بر روی حرارت ۱۸۰ درجه تنظیم کرده و مدتی صبر می کنیم تا فر به خوبی گرم شود. سپس شیرینی ها را با فاصله از یکدیگر داخل سینی فر می چینیم. در ادامه روی شیرینی ها را می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت سی دقیقه استراحت کنند.

در مرحله ی ششم مواد رومال را آماده می کنیم :

در این مرحله کاسه ای مناسب انتخاب کرده و تخم مرغ را شکسته و به کاسه اضافه می کنیم. و به خوبی با چنگال هم می زنیم تا بافت آن از لختگی در بیاید. سپس شیر را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا موادمان یکدست شود. حالا برس را  داخل موادمان می کنیم و بر روی خمیر ها می مالیم و به مقدار دلخواه پودر نارگیل و پودر کنجد بر روی آن ها می پاشیم.

در مرحله ی هفتم شیرینی ها را می پزیم :

حالا سینی فر را در طبقه ی وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت بیست و پنج تا سی دقیقه خوب پخته شوند. سپس پس از سپری شدن این زمان سینی را از فر خارج کرده و شیرینی ها را پس از خنک شدن داخل ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. و در آخر در صورت تمایل شیرینی ها را با سلیقه ی خود با پودر پسته تزئین می کنیم.

منبع تصویر javaher.confectionary

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب