farsi beauty

طرز تهیه شیرینی کشمشی نرم و خوشمزه به روش قنادی ها

شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی یکی از معروف ترین و محبوب ترین شیرینی های خشک به حساب می آید که در اکثر مواقع همراه با نوشیدنی های گرم سرو شده و دارای طعمی فوق العاده است. با فارسی بیوتی همراه باشید تا طرز تهیه ی این شیرینی بی نظیر را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم

آرد

۲ پیمانه

کره

۱۸۸ گرم

تخم مرغ

۲ عدد

پودر قند

۱۸۰ گرم

کشمش پلویی

۱۲۰ گرم

اسانس وانیل

۱/۴ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ی شیرینی کشمشی :

مرحله ی اول :

در ابتدا کره ای که با دمای محیط نرم شده باشد را داخل ظرفی گودی شکل ریخته و پودر  قندو اسانس وانیل را به آن اضافه می کنیم و با هم زن  مواد را به خوبی مخلوط می‌کنیم. زمانی که موادمان به مایعی یکدست و سفید رنگ تبدیل شد تخم مرغ هارا اضافه می کنیم و بار دیگر مواد را به خوبی با هم زن ؛ هم می زنیم. حالا‌نوبت  اضافه کردن آرد است. آرد را آرام آرام داخل موادمان ریخته و هم‌می زنیم.

مرحله ی دوم :

در این مرحله سینی فر را بیرون آورده و فر را بر روی ۱۶۰ درجه تنظیم کرده و اجازه می دهیم گرم‌شود. سپس کشمش هایمان را به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم. دقت‌داشته باشید که در صورت ممکن از کشمش های بسته بندی استفاده کنید در غیر این صورت کشمش ها را پاک کرده و سی دقیقه در آب خیس کنید تا نرم شوند.

مرحله ی آخر :

کف سینی فر ؛ کاغذ روغنی پهن می‌کنیم و  به اندازه ی یک گردو از موادمان داخل قیف میریزیم و با قیف شیرینی ها را داخل فر میچینیم. ( شیرینی ها را با قیف با فاصله داخل سینی بریزید زیرا بعد از پخت پهن می‌ شوند) حالا اجازه می دهیم ۱۰ الی ۱۵ دقیقه داخل فر بمانند تا پخته شوند. اگر می خواهید مطمئن شوید که شیرینی های شما پخته است کافی است کناره های شیرینی را نگاه کنید. اگر طلایی بود شیرینی هایتان آماده است. پس از پخت شیرینی کمی صبر کنید تا سینی خنک شود سپس آن ها را از کاغذ جدا کنید و داخل ظرف بچینید.

نوش جان

طرز تهیه شیرینی کشمشی

طرز تهیه شیرینی کشمشی

طرز تهیه شیرینی کشمشی

طرز تهیه شیرینی کشمشی

طرز تهیه شیرینی کشمشی

طرز تهیه شیرینی کشمشی

طرز تهیه شیرینی کشمشی

طرز تهیه شیرینی کشمشی

طرز تهیه شیرینی کشمشی

منبع تصاویر cake.shirini.liasam و cake_mehrsana_

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب