farsi beauty

طرز تهیه ی شیرینی گردویی پفکی و خوشمزه بازاری

شیرینی گردویی

شیرینی گردویی نوعی شیرینی خوش طعم ایرانی است که با گردو تهیه شده و در بسیاری از مراسم‌ها از جمله مراسم عید نوروز پای ثابت خانه های ایرانی است. برای مشاهده ی آموزش شیرینی گردویی خوشمزه در بخش آموزش شیرینی پزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم شیرینی گردویی :

سفیده ی تخم مرغ 

۱۸۰ گرم

گردو

۲۰۰ گرم

پودر قند

۴۰۰ گرم

کیک اسفنجی ساده

۲۰۰ گرم

پودر کاکائو

۲ قاشق غذاخوری

روغن مایع

۴ قاشق غذاخوری

سرکه سفید

۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت شیرینی گردویی

در مرحله ی اول مواد اولیه را داخل غذا ساز میکس کرده و داخل تابه تفت می ریزیم :

در مرحله اول نصف سفیده ی تخم مرغ، کیک اسفنجی خرد شده، گردو و پودر قند را داخل غذا ساز ریخته و به مدت یک دقیقه میکس می کنیم. پس از یک دقیقه باقی سفیده ی تخم مرغ را داخل غذاساز ریخته و تا حدی که مایه ای نرم و چسبناک به دست بیاید میکس می کنیم. حالا تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و موادمان را داخل آن ریخته و به مدت بیست دقیقه موادمان را بر روی حرارت ملایم با قاشق چوبی به صورت رفت و برگشت هم می زنیم.

در مرحله ی دوم پودر کاکائو را به همراه مواد دیگر به تابه اضافه می کنیم :

در مرحله ی دوم پس از حل شدن پودر قند در موادمان یک قاشق غذاخوری روغن مایع را همراه با پودر کاکائو داخل تابه ریخته و به صورت متداوم هم می زنیم تا غلیظ شود. پس از بیست دقیقه که مواد را بر روی حرارت هم زدیم و غلظت آن بیشتر شد حرارت را خاموش می کنیم. حالا باقی مانده ی روغن را همراه با سرکه ی سیب داخل موادمان می ریزیم. سپس مایه شیرینی را داخل ظرفی درب بسته ریخته و صبر می کنیم تا حرارتش کاملا از بین برود. سپس درب ظرف را باز کرده و موادمان را مقداری با قاشق مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

در مرحله ی سوم شیرینی ها را داخل فر می پزیم :

در مرحله ی سوم از مایه شیرینی داخل قیف می ریزیم. سپس فر را با دمای ۱۷۵ درجه روشن می کنیم تا فر به مدت بیست دقیقه به خوبی گرم شود. حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و شیرینی ها را با فاصله و با اندازه ی دلخواه روی سینی قیف می زنیم. حالا انگشتانمان را خیس کرده و سر شیرینی ها را صاف می کنیم. در ادامه سینی فر را داخل فر می گذاریم تا شیرینی ها به مدت پانزده الی بیست دقیقه داخل فر پخته شوند. پس از پخت شیرینی ها سینی را از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا خنک شود سپس در ظرف مورد نظر چیده و ‌میل می کنیم. شیرینی گردویی ما آماده است.

دستور پخت شیرینی گردویی در توستر

توستر یا فر برقی را روشن می کنیم تا به مدت پانزده دقیقه به خوبی گرم شود. سپس یک کاسه آب جوش در فر می گذاریم تا شیرینی ها خشک نشوند و در آخر به مدت پانزده تا بیست دقیقه شیرینی ها را درون توستر قرار می دهیم تا آنها به خوبی پخته شوند.

دستور پخت شیرینی گردویی بدون فر

یک قابلمه ی بزرگ انتخاب کرده و یک سه پایه ی فلزی داخل آن می گذاریم. سپس به کمک دم کنی روی قابلمه را به خوبی می پوشانیم تا به  هیچ عنوان حرارت خارج نشود. حالا زیر قابلمه شعله پخش کن می گذاریم و زمان می دهیم که به مدت پانزده دقیقه روی حرارت بسیار ملایم بماند تا حسابی گرم شود. سپس یک سینی کوچک یا قالب کیک را با کاغذ روغنی پوشانده و به کمک قیف شیرینی ها را داخل سینی یا قالب قیف می زنیم. حالا آن را داخل فر گذاشته و به مدت بیست دقیقه زمان می دهیم که شیرینی ها به خوبی پخته شوند. اگر مایل بودیم روی شیرینی ها طلایی شود کافی است شیرینی ها را همراه با کاغذ روغنی روی سه پایه فلزی بر گردانیم. و صبر کنیم تا شیرینی به مدت پنج تا ده دقیقه داخل قابلمه بماند. شیرینی گردویی شما آماده است.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب